Gå til innhold

Årets influensavaksine


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Warrior
Million skrev (4 minutter siden):

Har folk tatt den før og unngått sykdom når f.eks andre familiemedlemmer er blitt syke av influensa? Det jeg mener er, pleier egentlig de som lager influensavaksinene hvert år å "treffe blink" og lage en vaksine som virker mot riktig virus? Influensaviruset muterer jo hele tiden, og et nytt (eller flere nye) dukker jo opp hvert år, så det er litt gambling om vaksinene treffer blink.

 

De traff ikke blink i 2018 eller noe sånt. Var vaksinert men ble skikkelig syk likevel og hele familien fikk det. Så det året virket ikke vaksinen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal ta den i neste uke på apotek. Har barn i barnehage og en utsatt jobb. Jeg har ikke tatt koronavaksinen, og tenker derfor det kan være lurt å sikre seg mot en av sykdommene som er i omløp.. så slipper jeg i hvert fall å få begge deler på en gang. 

Anonymkode: 97e51...2b2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok den i dag. Ikke merket noe mer enn litt øm på stikkstedet. Er i risiko og har frikort så kostet 0kr

Anonymkode: d4c35...73b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Warrior skrev (3 timer siden):

De traff ikke blink i 2018 eller noe sånt. Var vaksinert men ble skikkelig syk likevel og hele familien fikk det. Så det året virket ikke vaksinen. 

Jeg vet de ikke traff i 2019, da bommet de med vaksinen, utifra det fastlegen sa. Husker ikke om det var A eller B de bommet på. 

Anonymkode: de256...aa9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke ta den. Syns ikke det er verdt det når jeg må betale 3-400kr for den. 

Fikk den gratis da jeg var i førstegangstjeneste, men annet enn det har jeg aldri tatt den. 

Anonymkode: 601c1...26a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal ikke ta den. Helsepersonell her som gruer meg til runde 2 med covid vaksine. Ble dårlig i 1 mnd etter runde 1 og fikk sprengte blodkar på øynene, hjertebank og hodepine i tillegg til covid symptomer.  Sist jeg tok influensavaksine fikk jeg feber i 3 dager. 

Anonymkode: 7591b...71b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber med helsepersonell som er reddere for vaksiner enn influensa og covid. Fatter ikke hvordan de klarte å bestå en helsefaglig utdanning. 🤦🏻‍♀️

Anonymkode: a66c7...cef

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Jobber med helsepersonell som er reddere for vaksiner enn influensa og covid. Fatter ikke hvordan de klarte å bestå en helsefaglig utdanning. 🤦🏻‍♀️

Anonymkode: a66c7...cef

Veldig godt spørsmål...

Anonymkode: 94e58...29e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (15 timer siden):

Jeg bruker en gammel tråd for å spørre om noe angående årets influensavaksine. Hvor mange her har tenkt å ta den? Er det lurt? Den skal visst bli verre enn vanlig, årets influensa, iflg FHI. 

Jeg har hatt influensa to eller tre ganger de siste 20 årene, så jeg er litt i villrede hva jeg skal gjøre. Har aldri vaksinert meg mot influensa før. Men fikk en epost i dag fra Apotek1, om at de setter influensavaksiner for kr 399,- og man trenger ikke resept fra lege først. Så da begynte jeg å tenke...

Hva skal KG folket gjøre? Yay or nay til influensavaksinen i år?

Tar den alltid hvert år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar den hvert år etter anbefaling fra lege. Det er pga. sykdom jeg har som gjør at influensa kan være farlig for meg.

Ellers ville jeg nok ikke tatt den, for jeg er ikke over 65 år og ikke helsepersonell. 

Anonymkode: 5d695...c00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har tatt den vært år siden jeg gikk gravid for 9 år siden. I år får jeg den gratis av arbeidsgiver,  skal ta den til uka.  Har aldri hatt influensa ,men jobber med barn og gjør det for å benytte dem og meg selv. 

Anonymkode: 9d82a...21f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når er "fristen" for å ta vaksinen? Regner med at den bør tas innen et visst tidspunkt, det nytter vel lite å ta den etter at smitten har bredt om seg i samfunnet? 

Anonymkode: b8116...e98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tok den på søndag, er helsepersonell og får den gratis på jobb.

Anonymkode: 82079...7cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.10.2021 den 18.34):

Den er tatt. 

Anonymkode: 6e755...ebc

Fikk du bivirkninger

Anonymkode: eb97d...134

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok den for to dager siden, er ikke i risikogruppene, men vil virkelig ikke ha influensa en gang til, om jeg kan unngå det. Ingen bivirkninger, ikke vondt i armen engang.

Anonymkode: c19a5...85c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...