Gå til innhold

Årets influensavaksine


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Rosa Sitron skrev (2 minutter siden):

Fra ca nå. Vet at flere har drop inn fra neste uke

Såpass tidlig ja. Det er bra!

Anonymkode: a66c7...cef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Den kommer i uke 41 eller noe sånt.

Anonymkode: f1c03...844

Bra! 

Anonymkode: a66c7...cef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jeg bruker en gammel tråd for å spørre om noe angående årets influensavaksine. Hvor mange her har tenkt å ta den? Er det lurt? Den skal visst bli verre enn vanlig, årets influensa, iflg FHI. 

Jeg har hatt influensa to eller tre ganger de siste 20 årene, så jeg er litt i villrede hva jeg skal gjøre. Har aldri vaksinert meg mot influensa før. Men fikk en epost i dag fra Apotek1, om at de setter influensavaksiner for kr 399,- og man trenger ikke resept fra lege først. Så da begynte jeg å tenke...

Hva skal KG folket gjøre? Yay or nay til influensavaksinen i år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Million skrev (15 minutter siden):

Hva skal KG folket gjøre? Yay or nay til influensavaksinen i år?

Den er tatt. 

Anonymkode: 6e755...ebc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (58 minutter siden):

Jeg bruker en gammel tråd for å spørre om noe angående årets influensavaksine. Hvor mange her har tenkt å ta den? Er det lurt? Den skal visst bli verre enn vanlig, årets influensa, iflg FHI. 

Jeg har hatt influensa to eller tre ganger de siste 20 årene, så jeg er litt i villrede hva jeg skal gjøre. Har aldri vaksinert meg mot influensa før. Men fikk en epost i dag fra Apotek1, om at de setter influensavaksiner for kr 399,- og man trenger ikke resept fra lege først. Så da begynte jeg å tenke...

Hva skal KG folket gjøre? Yay or nay til influensavaksinen i år?

På legekontoret vil det kun koste 50 kr, ut ifra det jeg har lest på nettet. Så jeg ville ringt og spurt legekontoret om når vaksinen er tilgjengelig og hvor mye det koster. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kittykat skrev (12 minutter siden):

På legekontoret vil det kun koste 50 kr, ut ifra det jeg har lest på nettet. Så jeg ville ringt og spurt legekontoret om når vaksinen er tilgjengelig og hvor mye det koster. 

Må man ikke betale for legetimen da? Det koster vel 250 eller noe deromkring. Så inkl materiell som legekontoret tar betalt for, + 50 som du sier for vaksinemiddelet, så blir det vel omtrent det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (6 minutter siden):

Må man ikke betale for legetimen da? Det koster vel 250 eller noe deromkring. Så inkl materiell som legekontoret tar betalt for, + 50 som du sier for vaksinemiddelet, så blir det vel omtrent det samme?

Blir dropp in på legesenteret på meg. Er i risikogruppen. Blir dermed litt rimeligere. Må ikke betale legetime utenom.

Screenshot_20211021-193420_Chrome.jpg

Endret av Troyamin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt den, søsteren min har tatt den, og moren vår har tatt den. Ingen av oss fikk noen spesiell reaksjon, bare litt varme rundt stikket. Så er det sagt. 

Jeg kjøpte den på apoteket, og fikk satt den der. Utrolig lettvint, kostet 399. 

Anonymkode: 6bed1...c9d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (14 minutter siden):

Må man ikke betale for legetimen da? Det koster vel 250 eller noe deromkring. Så inkl materiell som legekontoret tar betalt for, + 50 som du sier for vaksinemiddelet, så blir det vel omtrent det samme?

Jeg tok influensavaksinen i fjor og jeg fikk et tidspunkt og møtte opp til det. Jeg betalte kun 50 kr. Så ble ikke belastet for noe legetime, da jeg ikke var inne hos legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jeg som startet tråden. Jeg skal ta vaksinen i neste uke hos fastlegen. Er i risikogruppe. 

Anonymkode: a66c7...cef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kittykat skrev (1 minutt siden):

Jeg tok influensavaksinen i fjor og jeg fikk et tidspunkt og møtte opp til det. Jeg betalte kun 50 kr. Så ble ikke belastet for noe legetime, da jeg ikke var inne hos legen.

Ok, da skjønner jeg. Takk.

Får vel ringe legekontoret til uka da. Er vel greit å ha tatt vaksinen noen uker før selve influensasesongen starter for fullt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (1 time siden):

Jeg bruker en gammel tråd for å spørre om noe angående årets influensavaksine. Hvor mange her har tenkt å ta den? Er det lurt? Den skal visst bli verre enn vanlig, årets influensa, iflg FHI. 

Jeg har hatt influensa to eller tre ganger de siste 20 årene, så jeg er litt i villrede hva jeg skal gjøre. Har aldri vaksinert meg mot influensa før. Men fikk en epost i dag fra Apotek1, om at de setter influensavaksiner for kr 399,- og man trenger ikke resept fra lege først. Så da begynte jeg å tenke...

Hva skal KG folket gjøre? Yay or nay til influensavaksinen i år?

Jeg skal ta den på søndag. Er helsepersonell. Gjør det først og fremst for pasientene sin del, men også fordi jeg virkelig ikke har tid til å bli influensasyk nå 😛 Aldri hatt influensa og aldri tatt vaksinen før, men jeg tenker hele samfunnet er i villrede mtp dette nå siden vi har hatt to år med koronarestriksjoner. Velger derfor å ta den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (1 time siden):

Jeg bruker en gammel tråd for å spørre om noe angående årets influensavaksine. Hvor mange her har tenkt å ta den? Er det lurt? Den skal visst bli verre enn vanlig, årets influensa, iflg FHI. 

Jeg har hatt influensa to eller tre ganger de siste 20 årene, så jeg er litt i villrede hva jeg skal gjøre. Har aldri vaksinert meg mot influensa før. Men fikk en epost i dag fra Apotek1, om at de setter influensavaksiner for kr 399,- og man trenger ikke resept fra lege først. Så da begynte jeg å tenke...

Hva skal KG folket gjøre? Yay or nay til influensavaksinen i år?

Jeg bestilte time til vaksinen på apoteket på nett, tok den for 4 dager siden. Ble litt øm i armen og følte meg litt trøtt et par dager, men ellers ikke noe annet. Influensa kan treffe veldig hardt om man får den, og det har ikke jeg tid til 😂 Synes absolutt folk burde ta den 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tok den på drop in på legekontoret idag. Var gratis ettersom jeg er gravid og tilhører risikogruppen. Fhi har bestemt at den skal være gratis for alle risikogrupper i år mener jeg å ha lest 👌

Anonymkode: 4b692...071

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har folk tatt den før og unngått sykdom når f.eks andre familiemedlemmer er blitt syke av influensa? Det jeg mener er, pleier egentlig de som lager influensavaksinene hvert år å "treffe blink" og lage en vaksine som virker mot riktig virus? Influensaviruset muterer jo hele tiden, og et nytt (eller flere nye) dukker jo opp hvert år, så det er litt gambling om vaksinene treffer blink.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Warrior

Den er vel tilgjengelig de fleste steder nå? Jeg skal ta den men vet ikke når enda. Tar den hvert år etter jeg ble så syk av influensa sist gang og på grunn av jeg hater virkelig hater å være syk (da mener jeg ikke en vanlig forkjølelse men sånne sykdommer man blir skikkelig syk av) så derfor tar jeg vaksinen hvert år. Må betale for den siden jeg ikke er i noe risikogruppe men det gjør jeg med glede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...