Gå til innhold

Hvilket garn passer best til votter? Hekling


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Heisann! Jeg skal hekle mine første votter :) Lurer derfor på hvordan garn jeg burde bruke? 

Tenker å bruke garnet til Drops. Har lyst til å bruke to garn, et som er mer solid (ullblanding) og en tråd fra Brushed Alpaca Silk. Ser for meg at dette kan bli en deilig vott, og en som er myk og god. Vil ikke ha stive votter på en måte. 

Noen her som har heklet eller strikket votter med garn fra Drops? Vurderer Drops Wish eller Drops Air? Men usikker. Noen tanker? Tenker å bruke heklenål i 5 mm ca. 

Anonymkode: f53da...fc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min erfaring med Air er at det kan nuppe en del, så jeg ser ikke helt for meg at det er så godt egnet til votter. Da ville jeg heller gått for Du Store Alpakka Pus. Har heklet masse votter med det garnet, og de holder seg (overraskende) fine over lang tid.

Har ikke prøvd Wish fra Drops, men Sky er ihvertfall utrolig mykt og godt og et garn jeg kan se for meg funker til votter. Favorittgarnet mitt å hekle plagg av er Drops Flora, så må jo nesten slå et slag for det garnet også. Det er tynt, da, i motsetning til Air og Wish.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...