Gå til innhold

Dokumentar om psykopaten Harald

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

11 hours ago, Eva-Lena said:

Harald leier bolig i Fredrikstad og venter på fengselsdom. Han håper å få fotlenke og da skal han ha live døgnet rundt, så nør som 1 time. Da skulle han sove.

Barna ser han under oppsyn noen få ganger i året.

Får bare håpe barna har det bra og blir 100% velfungerende voksne.

Takk :)

Han sa jo at han ikke hadde noen interesse av disse barna. Jeg tror ikke han er psykopat, det virker som en act. Han har nok mange problemer, men jeg tror akkurat dette er en diagnose han bare har satt på seg selv.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nutz skrev (1 time siden):

Takk :)

Han sa jo at han ikke hadde noen interesse av disse barna. Jeg tror ikke han er psykopat, det virker som en act. Han har nok mange problemer, men jeg tror akkurat dette er en diagnose han bare har satt på seg selv.

Han er ute etter oppmerksomhet, men helt i vater er ham neppe.

Jeg så noe for en god stund siden. Han hadde vært i fengsel. Mens han var inne så hadde fengselsbetjentene lagt til rette for Harald og alle damene som kom til han for å ha sex. Det vsr det nyoppredd seng, kondomer og Gud vet hva annet. Virket som det sto kø av damer utenfor cella hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Eva-Lena said:

Han er ute etter oppmerksomhet, men helt i vater er ham neppe.

Jeg så noe for en god stund siden. Han hadde vært i fengsel. Mens han var inne så hadde fengselsbetjentene lagt til rette for Harald og alle damene som kom til han for å ha sex. Det vsr det nyoppredd seng, kondomer og Gud vet hva annet. Virket som det sto kø av damer utenfor cella hans.

Det høres ut som en skrøne, spør du meg.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nutz skrev (1 time siden):

Det høres ut som en skrøne, spør du meg.

Helt soleklart det som kalles å juge på seg f…e

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har Statsforvalteren vært veldig fraværende. Både han og dama i serien skulle hatt verge. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han skal muligens snart i fengsel igjen, hvis han ikke får hjemmesoning. Han har også fått besøksforbund mot en tidligere kjæreste (ikke hun i dokumentaren) - lagt ut på Faceboook.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 6/11/2023 at 7:59 PM, Helgekarjol said:

Han skal muligens snart i fengsel igjen, hvis han ikke får hjemmesoning. Han har også fått besøksforbund mot en tidligere kjæreste (ikke hun i dokumentaren) - lagt ut på Faceboook.

Han får strafferabatt på grunn av PU. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psykopater har også forskjellig intelligens.

Synes Harald passer godt inn i termen.

Psykopater er født med en hjerne som gir lite eksitabilitet. De kjeder seg derfor lett og tyr til overdrevne aktiviteter for å få litt stimuli.

Så en spennende dokumentar,her om dagen, hvor det ser ut som de klarte å rehabilitere noen. (Obs; dokumentaren er gammel og har noen rare holdninger til ADHD.)

MTXX_MH20230615_090559173.jpg

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 uker senere...

Nå har jeg akkurat sett denne dokumentaren på youtube. At han er blottet for empati, er fryktelig narsissistisk og egoistisk er det ingen tvil om men, psykopat? Pleier ikke psykopater å være smarte og ha et behov for å bli likt? De pleier vel heller ikke å si ting offentlig som de vet at folk misliker, nettopp for faren for å bli hatet. De skjuler jo gjerne sitt sanne ansikt i det offentlige rom. Han her eier jo ikke filter og virker rett og slett dum. Han sier at han har emosjonell ustabil personlighetsforstyrrelse, altså borderline (som jeg også syntes er rart, da de fleste med borderline også oppfattes som smarte). Men, er det ikke mer sannsynlig at han også i tillegg lider av lettere psykisk utviklingshemning og en form for autisme, kanskje et syndrom enn at han er psykopat? Med tanke på hvor dum han er og hvor spesielt utseende han har. Noen tanker?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, malifika said:

Nå har jeg akkurat sett denne dokumentaren på youtube. At han er blottet for empati, er fryktelig narsissistisk og egoistisk er det ingen tvil om men, psykopat? Pleier ikke psykopater å være smarte og ha et behov for å bli likt? De pleier vel heller ikke å si ting offentlig som de vet at folk misliker, nettopp for faren for å bli hatet. De skjuler jo gjerne sitt sanne ansikt i det offentlige rom. Han her eier jo ikke filter og virker rett og slett dum. Han sier at han har emosjonell ustabil personlighetsforstyrrelse, altså borderline (som jeg også syntes er rart, da de fleste med borderline også oppfattes som smarte). Men, er det ikke mer sannsynlig at han også i tillegg lider av lettere psykisk utviklingshemning og en form for autisme, kanskje et syndrom enn at han er psykopat? Med tanke på hvor dum han er og hvor spesielt utseende han har. Noen tanker?

Han er ganske flink å snakke for seg da,det skal han ha. Har sett han endel på TikTok,og han har en voksende fan gruppe. Selvsagt veldig mange som ikke liker han da,men jeg registrerer at veldig mange av disse går på utseendet hans,og synker dermed langt under selv hans nivå. Trist at man ikke velger å kritisere mannen mer saklig. 

Synes ikke han har et veldig spesiellt utseendet. Han er stor da. Tjukk liksom. Men ellers ser han jo normal ut for meg. Men han drikker jo rød-cola hver gang jeg ser han,og det går i McDonalds og pølser har jeg sett. Så hva skal man forvente? Noen er bare ikke opptatt av utseendet,eller helsa si. Det må også folk klare og respektere uten å gå til personangrep.

Men har dere ikke sett utbruddene hans? Plutselig klikker han fullstendig. Begynner å slå seg i hodet helt ukontrollerbart. Banne og snakke helt usammenhengende. Så fyren har det jo ikke bra. Han virker heller ikke som har hatt en god barndom. 

Men virker ikke som han ønsker endre seg da,eller virkelig få hjelp. Synes og heller lite og ingenting om at han har stjålet og svindlet såpass som han har.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant80 skrev (23 minutter siden):

Han er ganske flink å snakke for seg da,det skal han ha. Har sett han endel på TikTok,og han har en voksende fan gruppe. Selvsagt veldig mange som ikke liker han da,men jeg registrerer at veldig mange av disse går på utseendet hans,og synker dermed langt under selv hans nivå. Trist at man ikke velger å kritisere mannen mer saklig. 

Synes ikke han har et veldig spesiellt utseendet. Han er stor da. Tjukk liksom. Men ellers ser han jo normal ut for meg. Men han drikker jo rød-cola hver gang jeg ser han,og det går i McDonalds og pølser har jeg sett. Så hva skal man forvente? Noen er bare ikke opptatt av utseendet,eller helsa si. Det må også folk klare og respektere uten å gå til personangrep.

Men har dere ikke sett utbruddene hans? Plutselig klikker han fullstendig. Begynner å slå seg i hodet helt ukontrollerbart. Banne og snakke helt usammenhengende. Så fyren har det jo ikke bra. Han virker heller ikke som har hatt en god barndom. 

Men virker ikke som han ønsker endre seg da,eller virkelig få hjelp. Synes og heller lite og ingenting om at han har stjålet og svindlet såpass som han har.

Jeg er ikke på tik tok så jeg har ikke sett noe av han annet enn dokumentaren og den podcasten på Spotify han var med på. Jeg er enig i det du skriver her men, jeg reagerer på at han skryter av å være en psykopat og gosser seg åpenlyst av at han svindler folk. Jeg trodde psykopater var mer listig og slu og absolutt ikke ville innrømme feil de gjør, han innrømmer jo at han er "gal". Dessuten så skjønner jeg ikke hvordan han kan se det som en stor seier når mange av de han svindler er psykisk utviklingshemmede. Men, psykopater finnes vel i mange forskjellige former.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en video med en som forteller om hvordan det føles å ha antisosial personlighetsforstyrrelse (aka psykopati).

Endret av Magrat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• 3 måneder senere...
Squirtle skrev (På 15.7.2023 den 18.21):

Martine Halvorsen har to podkast episoder med han ,der er han ikke anonym

Why? MH er spekulativ som et brød. Fyren elsker oppmerksomhet

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
On 6/15/2023 at 9:22 AM, Magrat said:

Psykopater har også forskjellig intelligens.

Synes Harald passer godt inn i termen.

Psykopater er født med en hjerne som gir lite eksitabilitet. De kjeder seg derfor lett og tyr til overdrevne aktiviteter for å få litt stimuli.

Så en spennende dokumentar,her om dagen, hvor det ser ut som de klarte å rehabilitere noen. (Obs; dokumentaren er gammel og har noen rare holdninger til ADHD.)

MTXX_MH20230615_090559173.jpg

Absolutt ikke. Han er en god gammeldags oppmerksomhetshore. 

En psykopat skjuler diagnosen sin, er intelligent, flink til å imitere følelser, suksessfull. En psykopat tar tak i egen situasjon og bygger seg opp, en psykopat sitter ikke i egen møkk og klager over at hele verden har gjort at h*n har det fælt. 

En psykopat skryter ikke av diagnosen sin, har ikke langt rulleblad, har ikke sinneutbrudd offentlig, klikker ikke i vinkel av kommentarer på TikTok. En psykopat sutrer ikke på TikTok. En psykopat lekterer ikke på Facebook over hvor dårlig NAV er. En psykopat skryter ikke av fengselsdom offentlig. 

Harald har funnet på at han har diagnosen og bruker det som et status symbol. Han er som et barnehagebarn som tror han er sikkelig kul. 

Han er en feit sint, ekkel liten guttunge som skulle vært inne på livstid eller blitt påkjørt av sparkesykkel og blitt hjernedød

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AndreaJohan said:

Absolutt ikke. Han er en god gammeldags oppmerksomhetshore. 

En psykopat skjuler diagnosen sin, er intelligent, flink til å imitere følelser, suksessfull. En psykopat tar tak i egen situasjon og bygger seg opp, en psykopat sitter ikke i egen møkk og klager over at hele verden har gjort at h*n har det fælt. 

En psykopat skryter ikke av diagnosen sin, har ikke langt rulleblad, har ikke sinneutbrudd offentlig, klikker ikke i vinkel av kommentarer på TikTok. En psykopat sutrer ikke på TikTok. En psykopat lekterer ikke på Facebook over hvor dårlig NAV er. En psykopat skryter ikke av fengselsdom offentlig. 

Harald har funnet på at han har diagnosen og bruker det som et status symbol. Han er som et barnehagebarn som tror han er sikkelig kul. 

Han er en feit sint, ekkel liten guttunge som skulle vært inne på livstid eller blitt påkjørt av sparkesykkel og blitt hjernedød

Psykopater trenger overhodet ikke være flinke og smarte nei. Tvert imot er folk med denne persolighetsforstyrrelsen overrepresentert i fengsler pga sine uheldige trekk. Merkelig misoppfatning folk i denne tråden har om at man må være ressurssterk for å være psykopat. Hvor er forskningen som viser dette?

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 8 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...