Gå til innhold

Dokumentar om psykopaten Harald


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kom plutselig over et lite klipp fra dokumentaren på Instagram, lagt ut på stv siden og han er jo norsk?? Han som intervjuer/programlederen er også norsk. Men finner ikke hvor jeg kan se den. Noen som har sett dokumentaren? 
 

https://tvguide.vg.no/program/psykopaten

Anonymkode: 4925b...aeb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har sett den. Den lå ute på svt1 og det gjør den sikkert enda. Brukte vpn for å få sett det. 

Anonymkode: c89b8...5f7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så den på Stv1. Jeg forventet en dokumentar om en psykopat; istedenfor syns jeg hele programmet dreide seg om (og jeg skjuler det jeg skriver nå siden du ikke har sett):

Spoiler

Tre tilbakestående mennesker. Det var absolutt ikke det jeg hadde sett for meg og jeg ble vel egentlig mest irritert for hvor mye forbrukslån hun ene kunne ta opp uten at noen ansvarlige reagerer. Det var sikkert jeg som ikke hadde lest ordentlig hva det dreide seg om på forhånd.

 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

AnonymBruker skrev (På 15.11.2021 den 19.40):

Han har over 2 mill i gjeld. 

Anonymkode: be0d4...f2c

Hva så?

Anonymkode: 8a10a...608

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så den når den ble sendt på svensk tv. Et godt innblikk i hvordan psykopater er. Har selv vært fanget med en psykopat på hans nivå og å bli manipulert av en sånn kan skje den beste. Man blir fullstendig kontrollert og har ingen egne meninger lenger, psykopaten skaper virkeligheten til offeret så man er ikke mottakelig for rasjonell tankegang eller hva andre utenforstående sier. 

Syns dere skal holde meningene deres om ofrene for dere selv. Det hjelper virkelig ikke å skambelegge og tråkke ned ofre for psykopater, Monica kom seg ut til slutt og det skal vi hylle og applaudere og ikke harsellere med hvorfor hun ikke klarte å gå tidligere. 

Selv har jeg gått i terapi i mange år og den jeg var i forholdet er ikke den jeg egentlig er, jeg kan ikke beskrive det på noen annen måte enn at man er under trolldom. 

Vær så snill å ikke snakk mer dårlig om ofrene offentlig for alle som har levd med en psykopat vil komme videre i livet og ikke bli identifisert som dum og naiv. Som sagt hvem som helst kan bli ofre for psykopatens manipulering, politimesteren i Oslo har også gått ut å konstatert dette og brukt en professor som holder foredrag verden over som eksempel på at ofrene kan være hvem som helst. Vi er også her inne. Nedlatende meninger bør dere holde for dere selv når det gjelder noe så alvorlig som å bli misbrukt av en psykopat. 

Anonymkode: b3a9b...b2b

  • Liker 32
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg så den når den ble sendt på svensk tv. Et godt innblikk i hvordan psykopater er. Har selv vært fanget med en psykopat på hans nivå og å bli manipulert av en sånn kan skje den beste. Man blir fullstendig kontrollert og har ingen egne meninger lenger, psykopaten skaper virkeligheten til offeret så man er ikke mottakelig for rasjonell tankegang eller hva andre utenforstående sier. 

Syns dere skal holde meningene deres om ofrene for dere selv. Det hjelper virkelig ikke å skambelegge og tråkke ned ofre for psykopater, Monica kom seg ut til slutt og det skal vi hylle og applaudere og ikke harsellere med hvorfor hun ikke klarte å gå tidligere. 

Selv har jeg gått i terapi i mange år og den jeg var i forholdet er ikke den jeg egentlig er, jeg kan ikke beskrive det på noen annen måte enn at man er under trolldom. 

Vær så snill å ikke snakk mer dårlig om ofrene offentlig for alle som har levd med en psykopat vil komme videre i livet og ikke bli identifisert som dum og naiv. Som sagt hvem som helst kan bli ofre for psykopatens manipulering, politimesteren i Oslo har også gått ut å konstatert dette og brukt en professor som holder foredrag verden over som eksempel på at ofrene kan være hvem som helst. Vi er også her inne. Nedlatende meninger bør dere holde for dere selv når det gjelder noe så alvorlig som å bli misbrukt av en psykopat. 

Anonymkode: b3a9b...b2b

Nei, å bli manipulert av en sånn fyr som han kan ikke skje den beste - det kan skje ekstremt enkle folk.
Jeg er enig i at det finnes psykopater som kunne vært farlige for de fleste av oss å bli involvert med, men han her er ikke en av dem.  Lar man en sånn fyr styre livet sitt er man ikke normalt oppegående, og det ser man også på de damene han menger seg med. 

Anonymkode: a7cad...bc5

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 1 måned senere...

Var ikke Monica gravid, eller husker jeg feil? 

Anonymkode: b8f51...5cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harald er på Tiktok ja.

Han virker ikke bare psykopat men også som en svært enkel person (for å si det forsiktig). Han klarer ikke finne argumenter i diskusjoner og kommer bare med personangrep.

Hvem som helst kunne ikke blitt manipulert av denne mannen, han tiltrekker seg ikke normalt oppegående folk.

Men jeg er helt enig i at en psykopat med litt mer i hodet klarer å manipulere selv svært oppegående partnere. Husk at det er flest psykopater blandt leger som gruppe om man skal tro forskning, så det sier litt om hva slags folk det er. Høyt utdannede med en falsk kjærlighet for andre mennesker. Slike er farlige fordi man tror man har skutt gullfuglen helt til personen viser seg som en ondsinnet Fønix som brer vingene rundt deg og fanger deg i sine evige flammer.utenfra ser ikke folk hva som skjer og de tror han er beskyttende overfor deg osv.

Men ikke Harald.

Anonymkode: 8f1e8...9a4

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 18.1.2022 den 9.48):

Var ikke Monica gravid, eller husker jeg feil? 

Anonymkode: b8f51...5cd

Jo, de fikk tvillinger som bv tok

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avhørt har også laget en podcast om han. Han er anonym der, tror de beskytter han av hensyn til han selv, men det er lett å skjønne hvem det er snakk om. 

Anonymkode: 570e8...7a4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen linke til hvor man kan se denne på nett nå? 

Anonymkode: 570e8...7a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Harald er på Tiktok ja.

Han virker ikke bare psykopat men også som en svært enkel person (for å si det forsiktig). Han klarer ikke finne argumenter i diskusjoner og kommer bare med personangrep.

Hvem som helst kunne ikke blitt manipulert av denne mannen, han tiltrekker seg ikke normalt oppegående folk.

Men jeg er helt enig i at en psykopat med litt mer i hodet klarer å manipulere selv svært oppegående partnere. Husk at det er flest psykopater blandt leger som gruppe om man skal tro forskning, så det sier litt om hva slags folk det er. Høyt utdannede med en falsk kjærlighet for andre mennesker. Slike er farlige fordi man tror man har skutt gullfuglen helt til personen viser seg som en ondsinnet Fønix som brer vingene rundt deg og fanger deg i sine evige flammer.utenfra ser ikke folk hva som skjer og de tror han er beskyttende overfor deg osv.

Men ikke Harald.

Anonymkode: 8f1e8...9a4

Heller en psykopatisk lege som har jobbet hardt i studiene og jobben for å oppnå status/prestisje/penger gjennom å redde flest mulig mennesker enn en elskverdig distre klønete klovnelege som alle ville ønsket som venn eller kjæreste, men som ikke aner bak fram på et stetoskop.

Anonymkode: 3b976...f35

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...