Gå til innhold

Dokumentar om psykopaten Harald


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

At noen kan la seg manipulere av denne klovnen er meg en gåte. Disse burde i såfall få teste ut evnene sine fordi alt tyder på at de er mer eller mindre psykisk utviklingshemmet.

Anonymkode: 8f220...229

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 21.11.2021 den 0.20):

Nei, å bli manipulert av en sånn fyr som han kan ikke skje den beste - det kan skje ekstremt enkle folk.
Jeg er enig i at det finnes psykopater som kunne vært farlige for de fleste av oss å bli involvert med, men han her er ikke en av dem.  Lar man en sånn fyr styre livet sitt er man ikke normalt oppegående, og det ser man også på de damene han menger seg med. 

Anonymkode: a7cad...bc5

Nja, jeg vil ikke si at man er enkel som holder seg unna denne type ‘kunnskaper’ om andre mennesker, du fikk den kanskje da du var liten, mens andre får den når de blir voksne og sex, barn, felles økonomi, en langt større og tyngre ryggsekk involveres, man lever under samme tak.

Litt som med vannkopper. Noen er også heldige med foreldre som er i overkant kyniske. 

Anonymkode: 4b418...0db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vintage skrev (6 minutter siden):

Jeg har verken tik eller tok, men søkte for moro skyld etter han på Facebook 😳

Fortell nå litt. Hva er greia her?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Heller en psykopatisk lege som har jobbet hardt i studiene og jobben for å oppnå status/prestisje/penger gjennom å redde flest mulig mennesker enn en elskverdig distre klønete klovnelege som alle ville ønsket som venn eller kjæreste, men som ikke aner bak fram på et stetoskop.

Anonymkode: 3b976...f35

Uteksamineres det leger som ikke aner bak fram på et stetoskop?

Tenker han barnelegen på Haukeland som beskylder foreldre for munchausen syndrom er noe mer farlig enn en mer laidback nervotypisk fyr.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså. Nå er ikke jeg veldig godt kjent med kjennetegn på psykopater, men dette minner lite om det. Det minner heller om en litt enkel fyr som har levd under enorm omsorgssvikt og hatt en forferdelig vanskelig barndom - som nå vil hevde seg ved å tråkke andre ned. Og som gir full faen i konsekvensene det har og si for andre. Han sier jo selv at han er diagnostisert med personlighetsforstyrrelse, så vet ikke hvorfor han kaller seg psykopat.

Anonymkode: 1c5ce...83d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 21.11.2021 den 0.12):

Jeg så den når den ble sendt på svensk tv. Et godt innblikk i hvordan psykopater er. Har selv vært fanget med en psykopat på hans nivå og å bli manipulert av en sånn kan skje den beste. Man blir fullstendig kontrollert og har ingen egne meninger lenger, psykopaten skaper virkeligheten til offeret så man er ikke mottakelig for rasjonell tankegang eller hva andre utenforstående sier. 

Syns dere skal holde meningene deres om ofrene for dere selv. Det hjelper virkelig ikke å skambelegge og tråkke ned ofre for psykopater, Monica kom seg ut til slutt og det skal vi hylle og applaudere og ikke harsellere med hvorfor hun ikke klarte å gå tidligere. 

Selv har jeg gått i terapi i mange år og den jeg var i forholdet er ikke den jeg egentlig er, jeg kan ikke beskrive det på noen annen måte enn at man er under trolldom. 

Vær så snill å ikke snakk mer dårlig om ofrene offentlig for alle som har levd med en psykopat vil komme videre i livet og ikke bli identifisert som dum og naiv. Som sagt hvem som helst kan bli ofre for psykopatens manipulering, politimesteren i Oslo har også gått ut å konstatert dette og brukt en professor som holder foredrag verden over som eksempel på at ofrene kan være hvem som helst. Vi er også her inne. Nedlatende meninger bør dere holde for dere selv når det gjelder noe så alvorlig som å bli misbrukt av en psykopat. 

Anonymkode: b3a9b...b2b

Ca en halv prosent av Norge befolkning regnes som psykopater. Jeg undres stadig over hvor mange som hevder å ha vært borti dem.

Anonymkode: f9f01...03e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt meg bekjent hat jeg aldri vært borti noen psykopat i hele mitt liv. 
En annen skriver i tråden her at alle kan havne i klørne på en psykopat, det kan kanskje stemme. Jeg vet ikke. En ting jeg iallefall vet 100% er at å havne i klørne på Harald kunne aldri i verden skjedd meg. De to damene i dokumentaren vil jeg vel si går som lettere utviklingshemmet og det er nok Harald også.

Takk og pris for at de fjernet tvillingene. Jeg håper Monica får det godt i livet, men jeg skulle gjerne likt å visst hva Harald driver med for tiden. Har han fått nytt kvinnfolk å lure igjen eller hva? Enkelte personer skulle hatt total forbud mot å skaffe seg kjærester.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

At noen kan la seg manipulere av denne klovnen er meg en gåte. Disse burde i såfall få teste ut evnene sine fordi alt tyder på at de er mer eller mindre psykisk utviklingshemmet.

Anonymkode: 8f220...229

Det er de også. Bare trist.

Anonymkode: 1edd5...888

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterpotta skrev (1 time siden):

Har han fått nytt kvinnfolk å lure igjen eller hva?

Joda han har funnet seg en ung jente, sånn ca i begynnelsen av 20 årene, som han er forlovet med.

Anonymkode: 8f220...229

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søkte han opp og fikk opp denne. Det jeg lurer på er om det er han selv som har oppsøkt media, eller har han blitt valgt ut og funnet? For han slår meg vel mer først og fremst som en oppmerksomhetssyk, litt spesiell kar heller enn en "psykopat". 

Endret av Leopard
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet til Harald er Harald.

Harald er selvdestruktiv og oppmerksomhetssyk. Han får ikke til det normale livet, så da oppfører han seg i stede som en trassig treåring uten grenser og prøver å finne ut hvor langt han kan gå før noen stopper han. Og når han blir stoppet så syter og klager han over maktmisbruk.

Veien til selvdestruksjonen kjent som Harald er med fokus på oppmerksomhet. Og folk flest finner det underholdende at en voksen mann som Harald kan gjøre som Harald gjør. Og det folk da finner underholdning i gir Harald oppmerksomhet. Som å svindle folk åpenlyst, svindle sosialsystemet vårt, utnytte andres sympati, få barn med andre minst like uegnede foreldre som han, leke polamorøs (forhold med flere), flytte oftere enn andre bytter ost i kjøleskapet, tisse og bæsje i senga, kreve at staten dekker regningen for helt horrible ting, påstå at han er bifil og på jakt etter menn og nå driver han med drag.

Harald har opparbeidet seg enormt med gjeld. Allikevel ser vi han i sosiale medier går og shopper ustanselig, handler enorme mengder mat og reiser landet rundt. På skattebetalerene sin regning. Så han tenker åpenbart at han bare kan fortsette. Vi skattebetalere tar regningen hans uansett.

Omgangskretsen hans består av enkle mennesker som Harald, eller mennesker som finner han underholdende ei stund til han blir kastet videre til neste. Det samme gjelder forhold. De han har hatt et forhold til over den siste tiden er damer som for åpent kamera dokumenterer og viser til ganske mange ulike diagnoser og utfordringer. Ofte mentale. Noe som Harald vet å utnytte både for å ha en nær relasjon men og for å få tilgang til deres trygd. Noe han trenger da han bruker egne penger på å kjøpe ting til de så de blir virker det som.

Alt dette gjør at Harald blir underholdning. Og trist. Samtidig. Og det gir Harald oppmerksomhet som gjør at han fortsetter i samme tralten som før. Og kanskje finner på nye sprell. Selv om det egentlig er mye av det gamle hele tiden. Det er bunnen av bunnen på underholdning.

Harald er ikke psykopat. Det har han ikke evner til. Han er bare enkel. Det er lett å se handlingsmønstrene hans om en følger litt med på kanalene hans og hva han legger ut. Det er ikke psykopatiske trekk der. Det er et skrik om hjelp og oppmerksomhet og han gjør bare det han har funnet ut at virker for å overleve og bli sett.

Men dette er bare min mening.

  • Liker 24
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig at han ikke har oppsøkt religion eller mindre sekter / menigheter. 

Synd å si det, men man finner dessverre flere som Harald i slike miljøer. Enkle mennesker som hovedsaklig er opptatte av makt og kontroll, få en vis status, og å kunne manipulere godtroende folk. Alt av motargument og kritikk blir besvart med en vag tolkning av skrifter. 

Nå er ikke dette en kritikk mot religion generelt, men folk som Harald er ikke akkurat av kaliberet til å bli lege, finansmenn, direktører, og liknende prestisjefylte jobber som tiltrekker seg en vis menge psykopater. Folk som Harald bruker å ende opp som mindre kjeltringer og svindlere - lever livet ute i grenseland. Når mange av disse da blir eldre, og skal få "orden på livet", så trekkes de mot mindre roller som gir dem makt. 

Anonymkode: ac369...3dc

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leopard skrev (2 timer siden):

Søkte han opp og fikk opp denne. Det jeg lurer på er om det er han selv som har oppsøkt media, eller har han blitt valgt ut og funnet? For han slår meg vel mer først og fremst som en oppmerksomhetssyk, litt spesiell kar heller enn en "psykopat". 

Enig 👆👆

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er ikke psykopat. Han er enkel. Han liker å kalle seg for psykopat selv, fordi han tror det er kult. 

Anonymkode: 0bcf9...9b7

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Avhørt har også laget en podcast om han. Han er anonym der, tror de beskytter han av hensyn til han selv, men det er lett å skjønne hvem det er snakk om. 

Anonymkode: 570e8...7a4

Ååh, det er ham ja. Jeg hørte den episoden for en stund siden. Husker jeg ble kvalm da jeg hørte at damene han hadde sex med, og lurte økonomisk var psykisk utviklingshemmede. Går omtrent ikke an å synke lavere. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Nja, jeg vil ikke si at man er enkel som holder seg unna denne type ‘kunnskaper’ om andre mennesker, du fikk den kanskje da du var liten, mens andre får den når de blir voksne og sex, barn, felles økonomi, en langt større og tyngre ryggsekk involveres, man lever under samme tak.

Litt som med vannkopper. Noen er også heldige med foreldre som er i overkant kyniske. 

Anonymkode: 4b418...0db

Du misforsto.

Harald er lettere utviklingshemmet og oppegående folk gjennomskuer han fort.

I tillegg, har fu sett bilder av fyren? Han tiltrekker seg ikke vanlige folk.

Anonymkode: 8f1e8...9a4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah80 skrev (54 minutter siden):

Ååh, det er ham ja. Jeg hørte den episoden for en stund siden. Husker jeg ble kvalm da jeg hørte at damene han hadde sex med, og lurte økonomisk var psykisk utviklingshemmede. Går omtrent ikke an å synke lavere. 

Det er det han får. Og han er så enkel at han ikke skjønner at det er feil. Han tror det er kult.

Jeg er for tvangssterilisering.

Anonymkode: 8f1e8...9a4

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fulgt livene hans en god stund (Fra rundt da han og Hilde christina + noen andre gikk mot en utviklingshemmet dame i bolig som ba etter VIPPS ) og det virker som han ikke klarer å argumentere noe godt for seg blant de han tar inn i livene sine og bare setter dem opp mot hverandre og lar de snakke for han. 

Husker den ene liven hvor han også sa rett ut at han ikke brydde seg om folk tok selvmord på grunn av han, bl.a var det en på livesendingen hans som ble så opprørt ( utviklingshemmet kvinne ) som sa hun skulle gå og henge seg, og en liten stund etter da de ikke hørte noe mer fra henne så sa han med et smil: " hun dingler vel fra taket nå 😄

. Ekkel type.

Anonymkode: 5e819...dd3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...