Gå til innhold

Hvor vanskelig er det å strikke sokker?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Trenger ullsokker og er lei av å kjøpe maskinstrikkede sokker som går hull i etter en sesong… Tenkte jeg kan like gjerne lære meg å gjøre det selv. Jeg har basic strikkekunnskap, altså jeg kan strikke skjerf 😆 Jeg er dårlig på å lese mønster, så håper å kanskje finne noen steg for steg videoer. 
Ikke snakk om noen fancy mønster eller noe, kun helt enkle ullsokker. Er det idiotisk å prøve seg på med så lite kunnskaper? 
(Jeg er ganske impulsiv og kommer til å løpe ned på Nille etter jobb i morra for å kjøpe garn og strikkepinner om ingen forteller meg at det er en dårlig ide 😅)

Anonymkode: 48bbe...7ef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Husk å ikke kjøpe ren ull, du bør ha nylon iblandet så det er sterkere 😜 (just in case) 

Anonymkode: 4d9f4...b93

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan bare stikke sokker. Det er det eneste jeg klarer å få til, jeg strikket ikke med noe mønster for uten riller.

Første sokken så ut som en ball, men allerede på sokk to så hadde jeg skjønt tegninga. 

 

Anonymkode: 36601...057

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg strikker sokker, men bruker de ikke selv. Synes de er grusomme å gå med, for jeg får aldri strikket tett nok. Bruker forsvarets ullsokker isteden:P

Strikker sokker til andre, og reparerer hull. Det er veldig enkelt, bare du får dreisen på hælen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan anbefale petiteknit sine oppskrifter, hun forklarer godt og har videoer på alt du skal gjøre!

Anonymkode: f10dc...314

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er lett å strikke sokker, det var det første jeg begynte med. Mor forklarte hælfelling over telefon. 

Anonymkode: b34f0...5b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sokker er lett. Jeg som noob strikka det først. Fant et gratis mønster på https://www.garnstudio.com/search.php?action=browse&c=21&lang=no

 

Husker ikke hvilket jeg brukte, men fant ut av det. Slutta å strikke, for alle andre plagg tok en evighet å fullføre. Starta heller å sy 😅

Anonymkode: 18700...ffd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.9.2021 den 0.46):

Trenger ullsokker og er lei av å kjøpe maskinstrikkede sokker som går hull i etter en sesong… Tenkte jeg kan like gjerne lære meg å gjøre det selv. Jeg har basic strikkekunnskap, altså jeg kan strikke skjerf 😆 Jeg er dårlig på å lese mønster, så håper å kanskje finne noen steg for steg videoer. 
Ikke snakk om noen fancy mønster eller noe, kun helt enkle ullsokker. Er det idiotisk å prøve seg på med så lite kunnskaper? 
(Jeg er ganske impulsiv og kommer til å løpe ned på Nille etter jobb i morra for å kjøpe garn og strikkepinner om ingen forteller meg at det er en dårlig ide 😅)

Anonymkode: 48bbe...7ef

Jeg lærte det helt alene, kun internett hjelp meg. Det er enkelt. Jeg har ingen talent 😄

Anonymkode: 6c09b...8c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært innom Nille, men fant ikke noe garn der som har både ull og nylon. Må det være det? Det var noe 100% ull på salg, tenkte kanskje det var fint å øve med siden de første sikkert ikke blir veldig fine 😅

Anonymkode: 48bbe...7ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.9.2021 den 16.16):

Jeg syns det er lett å strikke sokker, det var det første jeg begynte med. Mor forklarte hælfelling over telefon. 

Anonymkode: b34f0...5b6

Jeg fikk min hælfelling op telefon fra min mormor som strikket de beste sokkene ever den gangen hun fortsatt strikket. Må overta stafettpinnen når jeg går tom… hun er 88 nå ❤️ 

Anonymkode: 1008c...855

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har vært innom Nille, men fant ikke noe garn der som har både ull og nylon. Må det være det? Det var noe 100% ull på salg, tenkte kanskje det var fint å øve med siden de første sikkert ikke blir veldig fine 😅

Anonymkode: 48bbe...7ef


Må ikke være nylonforsterket, bare vær klar over at sokkene vil slites raskere. Strikker gjerne kosesokker til mest sofabruk av ren ull, fordi synes det varmer best :) 

Kjør på! Og lykke til :) 

sokker er ikke så vanskelig som mange tror, en må bare lære å plukke opp masker og felle (strikke to masker sammen) - ingen av delene er noen heksekunst. Du finner garantert videoer på YouTube 

Anonymkode: a4d30...76a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...