Gå til innhold

Nevø som spiser meg ut av huset.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, tomatsuppe har jeg sans for. :)  Jeg er ærlig talt lei av eviglange besøk også. Jeg får jo ikke gjort annet enn å ha besøk. Kjedelig. Nå gruer jeg meg for høstferien. Han kommer til hjembyen da og jeg må vel si i fra hvor skapet skal stå, med påfølgende drama fra nevøen. 
Jeg må regne ned uhorvelig mye ondskapsfull kjeft, men kan blokkere. 

Anonymkode: 327cb...d11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Ja, tomatsuppe har jeg sans for. :)  Jeg er ærlig talt lei av eviglange besøk også. Jeg får jo ikke gjort annet enn å ha besøk. Kjedelig. Nå gruer jeg meg for høstferien. Han kommer til hjembyen da og jeg må vel si i fra hvor skapet skal stå, med påfølgende drama fra nevøen. 
Jeg må regne ned uhorvelig mye ondskapsfull kjeft, men kan blokkere. 

Anonymkode: 327cb...d11

Jeg tenker et minstekrav for i det hele tatt å få lov til å stikke nesa innenfor døra hos deg burde være å oppføre seg som folk. Ellers burde det være rett ut. Men jeg skjønner jo det er enklere sagt enn gjort. 

Når jeg ser hva du skriver om reaksjonen til faren kan det jo virke som han har litt å slekte på. 

Ett alternativ kunne jo være å reise bort selv, skru av telefonen og skifte lås før du drar (for jeg mistenker at noen som bor hos deg så ofte kanskje har egen nøkkel?). Evt. å forlange matpenger på forskudd før du var villig til å i det hele tatt låse opp døra. 

Anonymkode: 617aa...a96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Jeg tenker et minstekrav for i det hele tatt å få lov til å stikke nesa innenfor døra hos deg burde være å oppføre seg som folk. Ellers burde det være rett ut. Men jeg skjønner jo det er enklere sagt enn gjort. 

Når jeg ser hva du skriver om reaksjonen til faren kan det jo virke som han har litt å slekte på. 

Ett alternativ kunne jo være å reise bort selv, skru av telefonen og skifte lås før du drar (for jeg mistenker at noen som bor hos deg så ofte kanskje har egen nøkkel?). Evt. å forlange matpenger på forskudd før du var villig til å i det hele tatt låse opp døra. 

Anonymkode: 617aa...a96

Nevøen har ikke egen nøkkel. Det er på tide å forlange at han oppfører seg som folk ja. Jeg tror han er mye frustrert og tar det ut på meg som han oppfatter som en reservemamma. Dessverre er han sent moden, men jeg kan ikke ta ansvaret. Når i livet skal jeg få tatt vare på meg selv? Det har vært mye omsorg for både barn og begge foreldre opp igjennom og jeg er sliten. 

Anonymkode: 327cb...d11

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du ikke glad i nevøen din? Selv har jeg mange, de er selvfølgelig velkomne når som helst. Jeg liker at de tar det som en selvfølge.

Anonymkode: adb9c...379

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er du ikke glad i nevøen din? Selv har jeg mange, de er selvfølgelig velkomne når som helst. Jeg liker at de tar det som en selvfølge.

Anonymkode: adb9c...379

Nevøen har gjennom mange år ødelagt forholdet ved å mobbe, trakkasere og kjefte på meg. Jeg er nok ikke lenger glad i ham. Faktisk knyter det seg i mellomgulvet ved tanke på kontakt. 

Anonymkode: 327cb...d11

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Nevøen har gjennom mange år ødelagt forholdet ved å mobbe, trakkasere og kjefte på meg. Jeg er nok ikke lenger glad i ham. Faktisk knyter det seg i mellomgulvet ved tanke på kontakt. 

Anonymkode: 327cb...d11

Da syns jeg du skal si at nok er nok. Du er voksen og du må klare å stå opp for deg selv. Du sier du har satt ned foten men ikke tydelig nok. Hvis mannen din ikke forstår dette så ville jeg enten reist bort i feriene. Denne gutten er over 20 år? Snakk direkte med gutten. Dere ønsker mer tid alene, avtale på forhånd at han kan bli der 1-2 dager. Ha med matpenger. Ring foreldrene. Alle har sine unnskyldninger på hvorfor de oppfører seg som de gjør, men han er strengt talt ikke ditt ansvar. Og han har fått sine sjanser til å oppføre seg og respektere andre mennesker. Dere blir jo en enabler.

Anonymkode: 6fddd...e0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Nevøen har gjennom mange år ødelagt forholdet ved å mobbe, trakkasere og kjefte på meg. Jeg er nok ikke lenger glad i ham. Faktisk knyter det seg i mellomgulvet ved tanke på kontakt. 

Anonymkode: 327cb...d11

Hold døra di låst. For å komme i forkjøpet, send han melding om at du ikke ønsker besøk. 

Anonymkode: 7c4ec...949

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...