Gå til innhold

Nevø som spiser meg ut av huset.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en ung, voksen nevø som de siste feriene har flyttet inn til meg og spist meg ut av huset. Han forlanger å komme, er ofte ondskapsfull og hjelper aldri til med noe. 
 

Jeg har sagt fra til faren som sier: «Han er din nevø. Du må da kunne gi ham mat!». Jeg har lav inntekt og ser ikke helt at jeg har forsørgerplikt. Så langt har han spist for flere titals tusen. 
 

Setter jeg grenser blir det nok mye drama. Ser for meg at jeg må kutte kontakten med familien. Hvordan ville dere gått frem? 
 

Anonymkode: 327cb...d11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjøp kjipere/billigere mat når han er det. Middag er en porsjon på hver (sørg for at du porsjonerer på tallerken). Er man sulten etter dette spiser man knekkebrød/skive. First price skinke og first price juice. Så kan du heller unne deg bedre mat når han ikke er der. 

Anonymkode: e6adf...21f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må være tull.. Nevøer og nieser er da ikke vårt ansvar. 

Anonymkode: bf794...939

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor må han komme? Si at du har planer/skal reise bort? Bor dere i samme by?

Anonymkode: e6adf...21f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vis ham hvem som er sjefen i huset, og sett klare grenser. For øvrig kan du servere brent og ekkel mat, som totalt stjeler matlysten fra ham. 

Anonymkode: 703a4...efa

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du får si nei til besøkene. Ingen kan forlange å komme på besøk.

Anonymkode: 27ed4...e2f

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke tull. Jeg blir hundset med og utnyttet og konfliktnivået i familien kan bli skyhøyt av at jeg holder døra låst for nevøen. De støtter ham i ett og alt. 

Anonymkode: 327cb...d11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke denne tråden vært laget før, bare med stedatter eller noe? De to siste årene er det stemødre som bli spist ut på kg. 

Anonymkode: b6c5c...d01

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Dette er ikke tull. Jeg blir hundset med og utnyttet og konfliktnivået i familien kan bli skyhøyt av at jeg holder døra låst for nevøen. De støtter ham i ett og alt. 

Anonymkode: 327cb...d11

Høres ut som en familie som kanskje er til mer bry enn til hjelp? du ha kontakt med dem?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Dette er ikke tull. Jeg blir hundset med og utnyttet og konfliktnivået i familien kan bli skyhøyt av at jeg holder døra låst for nevøen. De støtter ham i ett og alt. 

Anonymkode: 327cb...d11

Da må du stå opp for deg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke vanlig at unge voksne nevøer henger så mye hos tanta si, har dere hatt et tett forhold opp gjennom, eller hvorfor henger han så mye hos deg egentlig?

Bor han for seg selv? Blir du bare utnyttet for gratis mat?

Anonymkode: 1dc16...e1d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal være bortreist i det aktuelle tidsrommet, og kjøleskapet er tomt.

Anonymkode: ebc70...4bf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ditt ansvar. Noe helt annet om de bidrar med kostpenger og han faktisk er til hjelp. 
 

Du må sette ned foten, selv om det blir drama. Merkelig familie hvis de skaper drama om dette forresten.

Anbsolutt ikke normalt å forvente at du stiller opp på denne måten. Hadde ikke funnet meg i det.

Anonymkode: bf054...571

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men si må klart i fra at dette ikke er aktuelt!! Når du ikke har invitert og i tillegg ikke blir snakket pent til er det da en selvfølge at disse besøkene opphører 

Anonymkode: 27ea4...5d3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er kleint/vanskelig å si nei til besøk - la vær å ha middag/mat i huset.

Ha litt til deg selv. Knekkebrød, kaviar. Spør han hva som er til middag, sier du bare at det ikke er middag idag.

Så sniker du deg til narvesen og kjøper en pizzabit til 29 kr om sulten gnager.

Ingen lov som sier at du må lage middag.

Anonymkode: 6daac...cad

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Jeg skal selvsagt sette ned foten ja. Nevøen har ikke venner og det blir vel lite middager hjemme, men han er voksen og kan lage mat til seg selv. Besøkene kommer vel av gratis mat og ikke noe annet. Det er neppe fordi jeg er så interessant å være med. Jeg har vel fått rollen som reservemamma for noen over 20. 

Anonymkode: 327cb...d11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp inn knekkebrød og first-price syltetøy. Og gjerne noen posesupper (tomatsuppe) til middag. Vann fra springen som drikke. Og thats it. Det blir noen kjipe måltider på deg fremover, om du velger å spise hjemme. Men jeg tviler på at han kommer til å bli så lenge, og han kommer garantert ikke tilbake om det er for matens skyld at han kommer. 

Om han klager på maten, sier du bare at du ikke har råd til annet. Du har ikke økonomi til å holde en voksen mann med mat over tid. Vil han ha noe annet, får han handle for sine penger.

Anonymkode: e5028...b93

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...