Gå til innhold

Skulle ønske jeg ikke ble født i denne tidsalderen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tenker at vi er født i en perfekt tid. Jeg ville aldri vært født tidligere eller senere. Jeg er født på 80 tallet og hadde barndom uten Internett. Men elsker det livet jeg har nå. Fint å få oppleve begge deler. Fremtiden har jeg blandede tanker om, mye fælt kan skje. Skulle gjerne fått med meg all utvikling som skjer i fremtiden, men tror nok mye fremskritt skjer i vår levetid også. Se bare hvor mye som har skjedd siden jeg var barn.

Anonymkode: 4448e...997

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veggdyret skrev (6 minutter siden):

Ja, hvorfor skulle de gjenopplive folk, sånn egentlig? Om 100 år, når alle som kjente deg var døde allikevel? Du har (antagelig) dødd i godt voksen alder, har få eller ingen år igjen på arbeidsmarkedet og sannsynligheten er stor for at selv om du var spesialist i ditt felt en gang i tiden, så har teknologien eller forskningen for lengst løpt fra deg. Antagelig har teknologien løpt såpass fra deg i dagliglivet også at du sliter med selv enkle ting som å (for eksempel) betale en regning eller skru på TV (bare tar noen eksempler som en fra 1921 som ble gjenopplivet i dag garantert ikke ville ha funnet intuitivt). 
Så det de eventuelt gjenoppliver er en ren utgiftspost, en eldre mann eller kvinne som ikke passer inn i arbeidsmarkedet og som ikke har noen rundt seg til å ta vare på seg. Nei, best å bare la dem ligge nedfryst. 

Veldig godt poeng! Jeg ville aldri ønske å fryse meg ned og vekkes opp om 100 år. Vel, ok, dersom alt tyder på at de neste 80 årene blir forferdelige men så blir alt fantastisk...men hvordan skulle jeg kunne vite det???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

dette minner meg om et ordtak fra "the lord of the rings" av J. R. R. Tolkien.

“I wish it need not have happened in my time," said Frodo.

"So do I," said Gandalf, "and so do all who live to see such times. But that is not for them to decide. All we have to decide is what to do with the time that is given us.”

Anonymkode: 08c21...06e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.9.2021 den 13.14):

Jeg er født på slutten av 1990-tallet. Men skulle ønske jeg fødselen kunne vente til slutten av 2090-årene. Det er så mye spennende teknologisk, miljømessig og sosial utvikling som skjer at jeg gjerne skulle vært til stede for å se resultatene.

Det blir som å se et oppussingsprogram på TV. En "total makeover" men du får ikke se sluttresultatet. Hvor frustrerende er ikke det.

Jeg sliter fryktelig med en angst rundt dette. Og setter min lit til at kommer en mulighet til å bli fryst ned og deretter tint opp igjen 100 år senere innen jeg dør.

Anonymkode: 6a0f2...065

Jeg skulle ønske jeg var født 20 år tidligere.

Anonymkode: e3f09...e21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...