AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #81 Del Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Leste at stor eggreserve indikerer at man har mange gode egg igjen, men man skal jo ha flaks i tillegg. Anonymkode: 2d313...e0f Eggreserver må sjekkes ved blodprøve. Anonymkode: 6bb94...d94 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #82 Del Skrevet 28. september 2021 Jeg får ikke sagt eller hjulpet så mye mer enn det jeg har skrevet nå, så jeg takker for meg du virker ikke helt mottagelig for tips/råd, men bestemt på at alt er veldig bra og at dette vil skje greit og fort for deg. Det håper jeg for din del at det gjør🙏🏻 Igjen lykke til Anonymkode: 34d82...6b9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #83 Del Skrevet 28. september 2021 Dette er høyst individuelt som med det meste. Har 3 barn og gravid med nummer 4. Fikk forrige da jeg var 40, og er nå 41 og gravid som sagt, vil være nesten 42 ved termin denne gangen. Har brukt 1-3 prøveperioder på alle fire og har aldri opplevd SA. Anonymkode: 27b9a...72d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #84 Del Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette er høyst individuelt som med det meste. Har 3 barn og gravid med nummer 4. Fikk forrige da jeg var 40, og er nå 41 og gravid som sagt, vil være nesten 42 ved termin denne gangen. Har brukt 1-3 prøveperioder på alle fire og har aldri opplevd SA. Anonymkode: 27b9a...72d Nemlig🥰 Anonymkode: 34d82...6b9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #85 Del Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Ble hun gravid naturlig da hun var 45, eller måtte hun gjennom IVF eller eggdonor? Anonymkode: 2d313...e0f Naturlig, kjenner en som var 48 når hun fikk sitt første og siste barn også. Men jeg kjenner enda fler som som prøvde og aldri fikk det til, selv i yngre alder. Anonymkode: ce836...fd7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #86 Del Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Eggreserver må sjekkes ved blodprøve. Anonymkode: 6bb94...d94 Eh, nei, det er bare en av måtene. Kan sjekkes ved innvendig ultralyd også. Blodprøver sier ikke noe om kvaliteten de heller. Anonymkode: 2d313...e0f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #87 Del Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Dette er høyst individuelt som med det meste. Har 3 barn og gravid med nummer 4. Fikk forrige da jeg var 40, og er nå 41 og gravid som sagt, vil være nesten 42 ved termin denne gangen. Har brukt 1-3 prøveperioder på alle fire og har aldri opplevd SA. Anonymkode: 27b9a...72d Var du til gynekolog og sjekket eggreserver og eggstokker, eller bare prøvde dere og lyktes helt naturlig uten IVF eller noe? Anonymkode: 2d313...e0f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #88 Del Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Var du til gynekolog og sjekket eggreserver og eggstokker, eller bare prøvde dere og lyktes helt naturlig uten IVF eller noe? Anonymkode: 2d313...e0f Selv om hun svarer at alt dette skjedde naturlig, betyr ikke det at det vil skje deg naturlig. Du må ikke henge deg på andres resultater. Anonymkode: 34d82...6b9 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #89 Del Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Selv om hun svarer at alt dette skjedde naturlig, betyr ikke det at det vil skje deg naturlig. Du må ikke henge deg på andres resultater. Anonymkode: 34d82...6b9 Hva var poenget med å skrive dette? Jeg stilte ikke deg spm., og det du skriver har jo du og andre skrevet flere ganger i tråden allerede. Anonymkode: 2d313...e0f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #90 Del Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hva var poenget med å skrive dette? Jeg stilte ikke deg spm., og det du skriver har jo du og andre skrevet flere ganger i tråden allerede. Anonymkode: 2d313...e0f Fordi du virker skikkelig defensiv, og ikke villig til å høre noe av det som kan være negativt. Kun det positive; alt det andre motstrider du med nebb og klør. Det virker ikke realistisk! Anonymkode: 34d82...6b9 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #91 Del Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Fordi du virker skikkelig defensiv, og ikke villig til å høre noe av det som kan være negativt. Kun det positive; alt det andre motstrider du med nebb og klør. Det virker ikke realistisk! Anonymkode: 34d82...6b9 Det du sier her stemmer ikke. Du slenger ut ting du ikke har dekning for. Skaff deg litt leseforståelse, ærlig talt. Anonymkode: 2d313...e0f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #92 Del Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Var du til gynekolog og sjekket eggreserver og eggstokker, eller bare prøvde dere og lyktes helt naturlig uten IVF eller noe? Anonymkode: 2d313...e0f Ble gravid naturlig alle 4 gangene og sjekket aldri noe på forhånd. (Var 29 og 33 ved termin de to første graviditetene) Bestemoren min og moren min min har også fått 4 barn, naturlig og de siste rundt 40+, så er nok gode gener her. Anonymkode: 27b9a...72d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #93 Del Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det du sier her stemmer ikke. Du slenger ut ting du ikke har dekning for. Skaff deg litt leseforståelse, ærlig talt. Anonymkode: 2d313...e0f Måten du svarer på her bekrefter bare det jeg skriver. Anonymkode: 34d82...6b9 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #94 Del Skrevet 28. september 2021 Denne tråden ble jo faktisk en popcorntråd.... Anonymkode: 878e3...866 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #95 Del Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det du sier her stemmer ikke. Du slenger ut ting du ikke har dekning for. Skaff deg litt leseforståelse, ærlig talt. Anonymkode: 2d313...e0f Tror du bør google betydningen av leseforståelse, for du bruker det helt feil, det er jo ingen tvil om at du er defensiv og opptrer urealistisk. Du skriver i et tidligere innlegg at gynekologen bare har sjekket deg ved innvendig ultralyd. Man ser ikke eggreserver på ultralyd, man ser follikler i den syklusen du er i. Du har ikke en gang tatt blodprøver, og mener at fordi gyn sier at alt "ser bra ut" så er det null stress for deg. Håper du har rett, for det er drit vanskelig å være 40 og prøve å få det ene barnet man alltid har ønsket seg, og så må man gjennom x antall prøverørsforsøk, og er fortsatt ikke garantert at det skal gå. Anonymkode: 53885...185 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #96 Del Skrevet 28. september 2021 Dette er fakta •5% sjans for å bli gravid er et gjennomsnitt •De fleste vil fortsatt ha egg igjen når de er 40, men kvaliteten på dem er noe helt annet •Det er økt risiko for SA og sykdommer hvis man først blir gravid •Alle kjenner sikkert et par stykker som fikk barn da de var rundt 40, men alle kjenner nok veldig mange flere som har prøvd uten hell eller som ikke hadde fått det til hvis de hadde vært prøvere i 40-årsalderen Undersøkelsen du har vært på er et slags "første blikk" på hvordan ståa er. I første omgang ser det fint ut, siden du har NOK egg. Det er allikevel mye som kan gå galt. Du har rett og slett ikke samme kvalitet på eggene som du hadde for 10 og 20 år siden. Eggene dine er 40 år, det er ikke noe du kan gjøre for å endre på det. Du har betydelig nedsatt sjanse for å bli gravid i forhold til for 10 og 20 år siden. Kanskje du blir gravid, men det vet vi ikke, du må jo bare prøve å se. Det virker litt som om du ønsker en bekreftelse på at det skal gå lekende lett for akkurat DEG å bli gravid som 40-åring. Det kan vi dessverre ikke gi deg. Det kan dessverre ikke legen gi deg med den enkle undersøkelsen du var på. Vi kan heller ikke vite om du vil oppleve én eller flere spontanaborter før du eventuelt lykkes med å bære frem et barn. Statistisk sett vil dette ikke gå på skinner, men kanskje du er én av de heldige? Du må bare prøve å se. Har du hatt mensen, så har du hatt eggløsning og har dermed hatt mulighet til å bli gravid i rundt 3 mnd. Hvis syklusen er ustabil, bør du bruke EL-tester for å finne eggløsning. Anonymkode: 66f07...13b 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #97 Del Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Tror du bør google betydningen av leseforståelse, for du bruker det helt feil, det er jo ingen tvil om at du er defensiv og opptrer urealistisk. Du skriver i et tidligere innlegg at gynekologen bare har sjekket deg ved innvendig ultralyd. Man ser ikke eggreserver på ultralyd, man ser follikler i den syklusen du er i. Du har ikke en gang tatt blodprøver, og mener at fordi gyn sier at alt "ser bra ut" så er det null stress for deg. Håper du har rett, for det er drit vanskelig å være 40 og prøve å få det ene barnet man alltid har ønsket seg, og så må man gjennom x antall prøverørsforsøk, og er fortsatt ikke garantert at det skal gå. Anonymkode: 53885...185 Takk! Dette jeg prøvde å få frem. Anonymkode: 34d82...6b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #98 Del Skrevet 28. september 2021 Jeg er 27 år og gravid med mitt første barn, og selv jeg tenkte at "dette kan ta tid" og jeg var forberedt på at det er mange, selv unge, som må gjennom en lang vei for å bli gravid. Og at det er mange som i det hele tatt ikke lykkes selv om unge og tilsynelatende helt friske. Hva som vises hos en gynekolog har ingenting å si. Jeg har lest om så mange unge kviner som skriver at "alt av prøver og undersøkelser er kjempefine hos oss begge to, men vi blir fremdeles ikke gravide ved hjelp av IVF". Å bli gravid er ingen selvfølge, uavhengig av alder. Men fakta er jo at det blir vanskeligere og vanskeligere å bli gravid etter hvert som alderen øker, selv om det er kjipt å tenke på fordi det er noe man ikke gjøre noe med. Nå er det heller ikke vits for deg å ta sorgene på forskudd når du ikke har prøvd så lenge, men som andre skriver: Det er lurt å være realistisk og vite at det kan bli vanskelig, og at man heller oppsøker hjelp tidlig fremfor å vente. Statistikk finnes ikke for å være slemme med oss, det er rett og slett bare en nøyaktig representasjon av de faktiske forholdene uti samfunnet. Noen blir enkelt gravid (om det er flaks eller genetisk), noen blir det ikke i det hele tatt (om det er maks uflaks eller underliggende årsaker man kanskje aldri finner ut av) - og alt midt i mellom. Dette gjelder også for kvinner over en viss alder. Og for kvinner på 40 år sier statistikken at det i gjennomsnitt er 5% sjanse per syklus for å bli gravid. Anonymkode: ddcb5...ddf 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #99 Del Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Måten du svarer på her bekrefter bare det jeg skriver. Anonymkode: 34d82...6b9 Eh, nei. Du mangler en god del leseforståelse. Anonymkode: 2d313...e0f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #100 Del Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Eh, nei. Du mangler en god del leseforståelse. Anonymkode: 2d313...e0f Lurer på om du er moden nok til å bli mor. Maken til frekkhet og aggressiv holdning, er lenge siden jeg har sett. Anonymkode: 6bb94...d94 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå