AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #61 Del Skrevet 28. september 2021 Tipd; Legen min sa at perfekt timing er dagen etter positiv eggløsningstest. At selve eggløsning typisk skjer tidlig om morgen dagen etterpå. Du kan også sjekke dette ved at temperaturen din går opp. Anonymkode: 76f94...690 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #62 Del Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Jeg har ikke blitt uredet for fertilitetsproblemer, jeg var til time for å sjekke om jeg har muligheten til å bli gravid. Og gynekologen mener jeg har gode sjanser. Stoler mer på henne enn en negativ uvitende person som deg på nettet. Anonymkode: 2d313...e0f Wow 😅 Anonymkode: 6bb94...d94 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #63 Del Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Wow 😅 Anonymkode: 6bb94...d94 wow? Du er sjokkert over at noen stoler mer på en profesjonell gynekolog enn en random negativ person på nettet? 😂 Anonymkode: 2d313...e0f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #64 Del Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har ikke blitt uredet for fertilitetsproblemer, jeg var til time for å sjekke om jeg har muligheten til å bli gravid. Og gynekologen mener jeg har gode sjanser. Stoler mer på henne enn en negativ uvitende person som deg på nettet. Anonymkode: 2d313...e0f Hæ? Hva sa jeg galt her? Jeg svarte bare på det du spurte om blodprøver, om det varierer fra gynekolog til gynekolog. Hvis man sjekkes for å se om man kan bli gravid er det det samme som å sjekkes for om man har fertilitetsproblemer. Jeg sier ikke at DU har det. Jeg har selv vært og fått samme sjekk, og blodprøver var det første gynekologen min henviste meg til. Jeg er da ikke uvitende av den grunn. Anonymkode: 28013...cb0 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eloise12345 Skrevet 28. september 2021 #65 Del Skrevet 28. september 2021 (endret) Jeg fikk vite at alt var bra på alle prøver pluss undersøkelser men har aldri klart å bli gravid igjen etter at jeg fikk mitt andre barn som 23 åring. Jeg fikk menstruasjonen sent. Var ca 16 år. Har mye eggreserver i en alder av passerte 40 år også. Men aldri blitt gravid. Det er heller ikke gitt at man lykkes med donoregg heller. Jeg og min nye mann forsøkte et slikt forsøk med ivf uten å lykkes. Rart at man får menstruasjon og at alt ser ut til å være fint og at det skal være så vanskelig å bli gravid. Eggkvalitet kan være årsak. Men vanskelig å si. Etter å ha forsøkt ivf eggdonor så ser ikke det ut til at det ble så lett heller. Noen blir gravid lett. Til og med i 40 årene. Mens andre sliter med å klare å bli det. Endret 28. september 2021 av Eloise12345 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #66 Del Skrevet 28. september 2021 En kollega prøvde hele sitt voksne liv på å få barn, da hun passerte 40 gav de opp. Da hun var 45 fikk hun et friskt barn. Så hun prøvde jo da i nesten 25 år før de lyktes. Så at oddsen er dårlig betyr ikke umulig, men når man er 42 har man ikke så mange år igjen det kan klaffer på før overgangsalderen tar en. Anonymkode: ce836...fd7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #67 Del Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): En kollega prøvde hele sitt voksne liv på å få barn, da hun passerte 40 gav de opp. Da hun var 45 fikk hun et friskt barn. Så hun prøvde jo da i nesten 25 år før de lyktes. Så at oddsen er dårlig betyr ikke umulig, men når man er 42 har man ikke så mange år igjen det kan klaffer på før overgangsalderen tar en. Anonymkode: ce836...fd7 Ble hun gravid naturlig da hun var 45, eller måtte hun gjennom IVF eller eggdonor? Anonymkode: 2d313...e0f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #68 Del Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja, det er nesten som lotto dette å bli gravid. Men selv om mange egg er blitt dårlige, må det vel finnes noen gode når man har mange egg igjen og gynekolog sier det ser veldig bra ut...? Anonymkode: 2d313...e0f Det er samme situasjon som hos meg. Det ser bra ut, men i denne alderen kan det likevel ta lang tid. Du skal treffe på det gode egget også, og det skal jo litt flaks til. Vil ikke ta fra deg optimismen, men du virker litt naiv. Det ser bra ut, ok ja, men jeg har hatt perfekte blastocyster 5 ganger, dvs at eggene er befruktet og har kommet gjennom de første kritiske dagene i det de settes inn i livmoren, og likevel ikke blitt gravid. Forbered deg på at det kan ta tid, er bare det jeg sier. Og oppsøk lege mtp evt hjelp etter 6 mnd så du kommer i gang raskt om du må på ivf. Anonymkode: 53885...185 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #69 Del Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): wow? Du er sjokkert over at noen stoler mer på en profesjonell gynekolog enn en random negativ person på nettet? 😂 Anonymkode: 2d313...e0f Wow, for din aggressive holdning. Vedkommende du siterte har helt rett. Anonymkode: 6bb94...d94 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #70 Del Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Wow, for din aggressive holdning. Vedkommende du siterte har helt rett. Anonymkode: 6bb94...d94 Så du mener en random negativ person på nettet har mer kunnskap om dette enn en gynekolog? wow indeed til det Anonymkode: 2d313...e0f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #71 Del Skrevet 28. september 2021 Jeg har inntrykk av at dette er individuelt. Jeg ville ikke tatt det for gitt og som en selvfølge å bli gravid 40+, og statistikken taler for seg. Men helt umulig er det jo ikke, spesielt ikke helt tidlig i 40-årene. Jeg kjenner flere som har blitt gravide og fått friske barn 40+, både planlagte og uplanlagte 😊 Anonymkode: 33a37...300 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #72 Del Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Det er samme situasjon som hos meg. Det ser bra ut, men i denne alderen kan det likevel ta lang tid. Du skal treffe på det gode egget også, og det skal jo litt flaks til. Vil ikke ta fra deg optimismen, men du virker litt naiv. Det ser bra ut, ok ja, men jeg har hatt perfekte blastocyster 5 ganger, dvs at eggene er befruktet og har kommet gjennom de første kritiske dagene i det de settes inn i livmoren, og likevel ikke blitt gravid. Forbered deg på at det kan ta tid, er bare det jeg sier. Og oppsøk lege mtp evt hjelp etter 6 mnd så du kommer i gang raskt om du må på ivf. Anonymkode: 53885...185 Er da ikke naiv, ganske rart å slenge ut en sånn beskyldning. Har sa sagt det kan ta tid. Ikke at jeg skal måtte gjenta noe fordi noen ikke har leseforståelsen i orden. Anonymkode: 2d313...e0f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #73 Del Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Så du mener en random negativ person på nettet har mer kunnskap om dette enn en gynekolog? wow indeed til det Anonymkode: 2d313...e0f Du får tro hva du vil. Men en gynekolog kan ikke se særlig mye kun ved ultralyd, så det at det ser "fint" ut øker ikke sjansene dine. Ville gått direkte til en fertilitetsklinikk om dere ikke blir gravid innen få måneder. Der vil dere få ordentlig utredning. Anonymkode: 6bb94...d94 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #74 Del Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du får tro hva du vil. Men en gynekolog kan ikke se særlig mye kun ved ultralyd, så det at det ser "fint" ut øker ikke sjansene dine. Ville gått direkte til en fertilitetsklinikk om dere ikke blir gravid innen få måneder. Der vil dere få ordentlig utredning. Anonymkode: 6bb94...d94 Hun sa i alle fall at det ikke var nødvendig med ytterligere tester, f.eks. blodprøver, fordi mine eggstokker og eggreserver så veldig fine ut. Men får se hvordan de går. Anonymkode: 2d313...e0f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #75 Del Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du får tro hva du vil. Men en gynekolog kan ikke se særlig mye kun ved ultralyd, så det at det ser "fint" ut øker ikke sjansene dine. Ville gått direkte til en fertilitetsklinikk om dere ikke blir gravid innen få måneder. Der vil dere få ordentlig utredning. Anonymkode: 6bb94...d94 Dette, slenger meg på det. Man må gjennom mer enn det for å vite at alt er bra. Og selv om man går gjennom alle utredninger man kan, og får vite at alt er bra (som i mitt tilfelle), tok det allikevel 1 år og 2 SA’er da jeg var 36. Det er til syvende og sist ingen prøver som kan gi en svaret. Noen med ræva AMH kan bli gravid på første treff, mens andre med supre verdier i alt kan bruke flere år. Ingen fasit! Bare å komme i gang med prøving og skaffe seg hjelp så tidlig som mulig om man har passert en viss alder. Det kan iallfall ikke skade! Anonymkode: 34d82...6b9 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #76 Del Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hun sa i alle fall at det ikke var nødvendig med ytterligere tester, f.eks. blodprøver, fordi mine eggstokker og eggreserver så veldig fine ut. Men får se hvordan de går. Anonymkode: 2d313...e0f Det er fordi du akkurat har begynt å prøve. Du har rett på hjelp etter 6 måneder i din alder. Selv hadde jeg ikke ventet så lenge, og tatt full sjekk med en gang (det vil si med blodprøver). Anonymkode: 6bb94...d94 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #77 Del Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hun sa i alle fall at det ikke var nødvendig med ytterligere tester, f.eks. blodprøver, fordi mine eggstokker og eggreserver så veldig fine ut. Men får se hvordan de går. Anonymkode: 2d313...e0f Det starter sånn, alt kan se fint ut. Også er det ikke det. Eggene på ultralyd ser man ikke om er bra eller ikke, altså det holder ikke. Et bra utgangspunkt, men dessverre langt fra et korrekt svar Anonymkode: 34d82...6b9 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #78 Del Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det starter sånn, alt kan se fint ut. Også er det ikke det. Eggene på ultralyd ser man ikke om er bra eller ikke, altså det holder ikke. Et bra utgangspunkt, men dessverre langt fra et korrekt svar Anonymkode: 34d82...6b9 Leste at stor eggreserve indikerer at man har mange gode egg igjen, men man skal jo ha flaks i tillegg. Anonymkode: 2d313...e0f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #79 Del Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er fordi du akkurat har begynt å prøve. Du har rett på hjelp etter 6 måneder i din alder. Selv hadde jeg ikke ventet så lenge, og tatt full sjekk med en gang (det vil si med blodprøver). Anonymkode: 6bb94...d94 Samme her, det er et velment råd. Altså jeg gjorde det samme, ventet ikke og er veldig glad for det. Jeg var passert 35. TS: du virker litt «irritert» når folk bare prøver å hjelpe deg, er du innerst inne veldig redd det ikke skal gå? Du avfeier alle svar som ikke passer det gynekologen sa, og virker ikke til å ville høre. Da er det kanskje bedre at du ikke spør? Om det gjør feks frykten større. Kvinner her inne har mange av oss kjempet lenge og vært gjennom alt dette og vil hjelpe deg! Med å hjelpe kommer også de tingene som ikke alltid kanskje er så gøy å høre, men også masse positive ting her da. Jeg sleit litt, men fikk det til slutt til. Var på vei til å gå i gang med IVF etter 1 år med forsøk i en alder av 37. Dagen før jeg skulle sette første sprøyta krevde hausken at man tok graviditetstest. Hadde aldri trodd det skulle skje, men der satt den! DAGEN før altså! Tilfeldigheter er nok nøkkelen her, flaks/uflaks, genetikk osv. Anonymkode: 34d82...6b9 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #80 Del Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Leste at stor eggreserve indikerer at man har mange gode egg igjen, men man skal jo ha flaks i tillegg. Anonymkode: 2d313...e0f Det kan indikere det, men man kan også ha mange mange dårlige. Hausken gjorde dette veldig tydelig, de aner INGENTING om kvaliteten på eggene før de henter dem ut og kan studere dem, ingenting, nada, zero - nothing! Også har man de med dårlig eggreserver, som blir gravid med en gang. Anonymkode: 34d82...6b9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå