Gå til innhold

Hvor mye liker du egentlig komplimenter

Fremhevede innlegg

Skrevet
ABM skrev (8 timer siden):

Ok..så da føler du at noen fornærmer intelligensen din...

Men at noen i riktig setting sier du har pene øyne..hår..rumpe..pen kropp...er noe annet...Blir jaggu ikke lett for noen å komme innpå deg når du er i forsvarsmodus rød hele tiden...har du tenkt på det? 

Hvorfor må man kommentere utseende? Kan man ikke kommentere andre ting som intelligensen, evner osv? 

Jeg syns det er veldig ubehagelig om menn over 50 kommer med slike komplimenter angående kroppen min til meg, en kvinne i tyveårene. 

Anonymkode: baafd...9e7

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Hvorfor må man kommentere utseende? Kan man ikke kommentere andre ting som intelligensen, evner osv? 

Jeg syns det er veldig ubehagelig om menn over 50 kommer med slike komplimenter angående kroppen min til meg, en kvinne i tyveårene. 

Stemmer for dette. Husker å ha fått sånne komplimenter fra iallefall 12årsalder og oppover, av alt for gamle menn iht min alder. Så godt mulig det er noe av problemet mitt. At jeg rett og slett syntes det er både creepy og lite interessant. 

Spesielt nor det er det første som tas opp. Så blir det for meg en samtale killer. Man vet jo aldri, skal man neste 30min sitte å høre hvor deilig man er? Den fella går jeg ikke igjen. Litt spesielt når alle avfeielser og tydelige signaler på at du ikke er konferrabel eller syntes det er ok, medfører bare til enda mer uønsket oppmerksomhet 

Anonymkode: c7c9e...395

Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Det er vel ikke det jeg som mann over 50 driver mest med heller.. å gi komplimenter for kroppen til en 20åring...det er jo creepy...hva om en mann på din egen alder sier du har kropp som en gudinne da?

Skrevet

Jeg vet ikke hvordan jeg skal håndtere kompliment, så jeg liker det ikke…. Jeg er rett og slett ikke vandt med å få skryt eller kompliment, så når jeg får der tenker jeg automatisk at det mener du ikke🙈

Anonymkode: 954cd...c9b

Skrevet
ABM skrev (Akkurat nå):

Det er vel ikke det jeg som mann over 50 driver mest med heller.. å gi komplimenter for kroppen til en 20åring...det er jo creepy...hva om en mann på din egen alder sier du har kropp som en gudinne da?

Heldigvis ikke alle som gjør det i alder 50 og oppover. Men det er sjukt mange. Og som bare tilfeldig vis kommer borti puppen din.... 

Skrevet
ABM skrev (2 minutter siden):

Om jeg er på sjekkern og ute etter et ligg o.l. så er det greit, men stort sett så vil jeg ikke ha kommentert kroppen min. Har opplevd veldig ofte på byen når jeg er ute med venninner og drikker øl at menn kommer bort og skal begynne å kommentere kroppen min før vi i det hele tatt har hilst eller pratet og det synes jeg er veldig ubehagelig.

Skrevet

Jeg tar alle komplimenter jeg kan få, er bare trivelig å høre godord om seg og sitt nå og da. 

Skrevet
Saph skrev (41 minutter siden):

Jeg tar alle komplimenter jeg kan få, er bare trivelig å høre godord om seg og sitt nå og da. 

Og det syntes jeg høres koselig ut.....så gir deg en upvote jeg da..🌹😄

Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Jeg vet ikke hvordan jeg skal håndtere kompliment, så jeg liker det ikke…. Jeg er rett og slett ikke vandt med å få skryt eller kompliment, så når jeg får der tenker jeg automatisk at det mener du ikke🙈

Anonymkode: 954cd...c9b

Og du bør jobbe med deg selv! Jeg tror du er et nydelig menneske jeg .🌹

Skrevet

Haha, du har ca 5 år til å irritere deg over dette, så vil det bli slutt på slike kommentarer. Så hold ut, si "takk" og ikke ta deg nær av komplimentene i mellomtiden. 

Anonymkode: f67c3...6f9

• Liker 1
Skrevet

Jeg liker det ikke hvis det blir for mye/overdrevet. Da føler jeg det blir kleint og ukomfortabelt. Da jeg var yngre jobbet jeg et sted der det kunne bli litt mye sånn, alltid om hva jeg hadde på meg, og at jeg var heldig som var en slank ung jente som kunne gå med hva jeg ville. Til slutt begynte jeg å gå i svarte, grå kjedelige, posete klær og ingen sminke. Jeg skjønner at de ikke mente noe galt så klart, men jeg syns det var kleint og fikk behov for å gjøre meg litt mer kjedelig og usynlig. Jeg liker bedre komplimenter for hvordan jeg er som person.

Anonymkode: f1451...880

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Heldigvis ikke alle som gjør det i alder 50 og oppover. Men det er sjukt mange. Og som bare tilfeldig vis kommer borti puppen din.... 

Ok men nå blander du kortene...du startet tråden med at du ikke likte overdreven komplimentbruk....ingenting om komplimenter  kombinert med tafsing på puppene dine...jeg gir komplimenter..jeg tafser ikke.

Skrevet

Kvinner liker ikke å få komplimenter, menn liker å få komplimenter.

Kvinner får komplimenter hele tiden, menn får aldri komplimenter.

Vi er noen merkelige vesener 😂

Anonymkode: da0fd...93f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kvinner liker ikke å få komplimenter, menn liker å få komplimenter.

Kvinner får komplimenter hele tiden, menn får aldri komplimenter.

Vi er noen merkelige vesener 😂

Anonymkode: da0fd...93f

Visst liker kvinner å få komplimenter! Og de liker det mye bedre enn menn også..

Det mange kvinner ikke liker er sexualiserte komplimenter i feil setting...De mottas nok helst fra partneren og ikke like gjerne fra tullinger som ikke forstår det sosiale spillet og fulle folk...

Men komplimenter av typen..for en fin jakke...fin topp...fine sko..fine øredobber...fin på håret..o.l.går helt fint!

Og en kan strekke det til pene øyne og "wow for et pent smil du har" også..iallefall et lite stykke uti smalltalken og pakket inn i denne...Jeg har faktisk aldri opplevd irl at en kvinne ikke liker komplimenter når de er oppriktige og ikke sexualiserte...! 

Men jeg har opplevd mange ganger når jeg møter de igjen at jeg omtrent har fått en ny venn ...at de husker meg nettopp fordi jeg så de..!..Tror norske kvinner hadde hatt tålt mye fler komplimenter jeg...

Skrevet
Anjatapinjata skrev (18 timer siden):

Jeg er helt lik 🤭 alltid vært sånn selv. Faktisk fått en del dritt for det i forhold. Fordi jeg tåler ikke komplimenter. Vil heller få høre det om jeg har gjort en bra jobb med feks å fikse noe som jeg ikke pleier. Feks bygd noe ol. 

Men komplimenter for utseendet blir jeg helt dårlig av. Nå er jeg bare 31, men foretrekker at folk "viser" meg at de liker meg fremfor å fortelle meg at jeg ser sånn og sånn ut😅 

Du er utrolig elskverdig og skjønn, heldig dem som har deg i livet. 

Skrevet
Saph skrev (7 timer siden):

Du stråler og skinner, så godt å ha deg i livet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...