Gå til innhold

Hvor mye liker du egentlig komplimenter

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg må bare spørre om jeg er litt rar 😂

Jeg liker ikke komplimenter og har aldri vært noe flink til å ta de imot. Hvis jeg har gjort en innsats på feks å pynte meg, så er det hyggelig å høre at nå ser du bra ut ol. Det er liksom ok, men ikke noe jeg trenger å høre. 

Komplimenter som jeg sliter med, er å bli kalt jenta, små jenta (jeg er 45år, og iallefall ikke noe småjente, selv om jeg ser ung ut for alder) du har fin rumpe osv. Har veldig lite lyst til å høre hva mening mann mener om mine kroppsdeler og føler det så sjukt overfladisk. Prøver å svare med takk, men ender som regel med å snu meg, gidder ikke snakke med deg holdning 

Jeg skjønner de gjør det for å være hyggelig, men jeg klarer ikke å føle det er hyggelig. Og at det er en form for tilnemelse jeg ikke ønsker. Har også hatt samme partner i over 20år. Så slikt fra menn som vet det, interesserer meningene deres meg midt i ryggen. Egentlig uansett om de vet om min mann eller ikke. Og hadde jeg ikke hatt noen mann, så har jeg aldri klart å flørte med noen som snakker sånn til meg. 

Anonymkode: c7c9e...395

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er helt lik 🤭 alltid vært sånn selv. Faktisk fått en del dritt for det i forhold. Fordi jeg tåler ikke komplimenter. Vil heller få høre det om jeg har gjort en bra jobb med feks å fikse noe som jeg ikke pleier. Feks bygd noe ol. 

Men komplimenter for utseendet blir jeg helt dårlig av. Nå er jeg bare 31, men foretrekker at folk "viser" meg at de liker meg fremfor å fortelle meg at jeg ser sånn og sånn ut😅 

• Liker 3
Skrevet

Jeg elsker å få komplimenter fra mannen min, og skulle nok gjerne ønsket at de kom oftere, men fra andre menn? Helt utrolig kvalmende. 

Jeg blir ubehagelig selv når min egen far sier "så fin du var!". Jeg synes det er en skikkelig uting å skulle kommentere andres utseende, og personlig gir jeg andre komplimenter som går på feks at de ser så lykkelige ut, at de stråler/gløder, at de ser sunne og friske ut, at de er flinke til X eller Y, at de har gjort en skikkelig god jobb osv. 

Anonymkode: 239b2...239

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Jeg må bare spørre om jeg er litt rar 😂

Jeg liker ikke komplimenter og har aldri vært noe flink til å ta de imot. Hvis jeg har gjort en innsats på feks å pynte meg, så er det hyggelig å høre at nå ser du bra ut ol. Det er liksom ok, men ikke noe jeg trenger å høre. 

Komplimenter som jeg sliter med, er å bli kalt jenta, små jenta (jeg er 45år, og iallefall ikke noe småjente, selv om jeg ser ung ut for alder) du har fin rumpe osv. Har veldig lite lyst til å høre hva mening mann mener om mine kroppsdeler og føler det så sjukt overfladisk. Prøver å svare med takk, men ender som regel med å snu meg, gidder ikke snakke med deg holdning 

Jeg skjønner de gjør det for å være hyggelig, men jeg klarer ikke å føle det er hyggelig. Og at det er en form for tilnemelse jeg ikke ønsker. Har også hatt samme partner i over 20år. Så slikt fra menn som vet det, interesserer meningene deres meg midt i ryggen. Egentlig uansett om de vet om min mann eller ikke. Og hadde jeg ikke hatt noen mann, så har jeg aldri klart å flørte med noen som snakker sånn til meg. 

Hva om jeg hadde sagt at du er et hyggelig menneske..? Hadde du likt det?

Skrevet

Jeg elsker å få komplimenter så lenge det er tydelig at de er genuine, men jeg har også et veldig stort behov for bekreftelse av andre. 

• Liker 1
Skrevet
ABM skrev (1 minutt siden):

Ja det er koselig. Jeg sliter mest med komplimenter når det gjelder kropp. 

Men kan også bli litt sånn små irritert over å høre så flink du var til å ta oppvasken. Syntes det er bedre med takk for at du tok oppvasken. Førstnevnte er jo noe man  sier til barn, når man begynner å ta oppvasken 

• Liker 2
Skrevet
Anjatapinjata skrev (26 minutter siden):

Jeg er helt lik 🤭 alltid vært sånn selv. Faktisk fått en del dritt for det i forhold. Fordi jeg tåler ikke komplimenter. Vil heller få høre det om jeg har gjort en bra jobb med feks å fikse noe som jeg ikke pleier. Feks bygd noe ol. 

Men komplimenter for utseendet blir jeg helt dårlig av. Nå er jeg bare 31, men foretrekker at folk "viser" meg at de liker meg fremfor å fortelle meg at jeg ser sånn og sånn ut😅 

Takk, føler meg mindre rar 👍

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, ABM said:

Hvis du kjente meg, ja :) Hvis du nettopp har truffet meg, eller bruker det som en samtalestarter - nei..

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja det er koselig. Jeg sliter mest med komplimenter når det gjelder kropp. 

Men kan også bli litt sånn små irritert over å høre så flink du var til å ta oppvasken. Syntes det er bedre med takk for at du tok oppvasken. Førstnevnte er jo noe man  sier til barn, når man begynner å ta oppvasken 

Ok..så da føler du at noen fornærmer intelligensen din...

Men at noen i riktig setting sier du har pene øyne..hår..rumpe..pen kropp...er noe annet...Blir jaggu ikke lett for noen å komme innpå deg når du er i forsvarsmodus rød hele tiden...har du tenkt på det? 

Skrevet

Dere som sliter med å motta komplimenter, har dere lav selvfølelse eller dårlig selvtillit? Jeg var slik før og da hatet jeg komplimenter.

Syns det er plagsomt fra andre menn, men fra mannen og venner så blir jeg glad for å høre det. Nå har jeg god selvtillit, og merker forskjellen. Før trodde jeg liksom ikke på det, men nå tenker jeg bare det er hyggelig sagt :)

Anonymkode: 59bcf...243

• Liker 2
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Før var jeg slik at jeg alltid svarte noe negativt tilbake om komplimenter folk gav meg, men nå har jeg begynt å bare si takk. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Dere som sliter med å motta komplimenter, har dere lav selvfølelse eller dårlig selvtillit? Jeg var slik før og da hatet jeg komplimenter.

Syns det er plagsomt fra andre menn, men fra mannen og venner så blir jeg glad for å høre det. Nå har jeg god selvtillit, og merker forskjellen. Før trodde jeg liksom ikke på det, men nå tenker jeg bare det er hyggelig sagt :)

Har litt med det å gjøre, ja. Jeg tenker at hvis folk sier fine ting til meg så er det bare fordi de ikke kjenner meg ordentlig, for gjorde de det hadde de sett at det ikke stemmer 😕

Anonymkode: e0d02...a29

Skrevet

Jeg liker alle slags komplimenter, sålenge det faktisk er et kompliment 😅

Øs på i vei er min innstilling. Gir mye komplimenter selv til andre og. 

Skrevet

Det kommer an på hvilke komplimenter det er, men er altfor dårlig til å ta imot komplimenter.

Anonymkode: c2b40...0b1

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Faktisk likte jeg bedre komplimenter fra andre før, da jeg hadde lav selvtillit. Nå som jeg er voksen er jeg veldig glad i hver eneste centimeter, men jeg hater når fremmede eller andre menn enn min mann skal komplimentere utseendet mitt. Det synes jeg ikke noe om. 

Fra venninner er det noe helt annet! 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ts her. Nei, selvtilliten er stort sett på plass på det området. Det er bare at den oppmerksomheten som jeg nevnte i starten, er så sjukt lite interessant. Det er på nivå med :hva så.... Jeg skjønner ikke helt hva jeg skal med den infoen liksom. Og av og til føles det som om man forventer en respons. Desidert det verste er roping på gata. Det er så sjukt kleint, at jeg skjønner ikke at det kan virke på noen, iht sjekking

• Liker 1
Skrevet
Miranda Bailey skrev (8 timer siden):

Jeg elsker å få komplimenter så lenge det er tydelig at de er genuine, men jeg har også et veldig stort behov for bekreftelse av andre. 

Hvorfor har du stort behov for bekreftelse fra andre?

Gjelder det fra menn selv om du er i forhold?

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er jo helt normalt for mange det. Og gir mine venner/veninde en godfølse  jeg selv ikke kjenner på TS

Skrevet

For meg liker jeg komplementer som ikke er direkte. Feks hvis noen spør meg om råd til noe, da er det ett godt komplamang. Hvis noen åpner seg og deler såre ting, da er det komplemang. Hvis noen gir meg en vanskelig oppgave er det komplemang, hvis noen tsr kontakt og vil møte meg er komplemang.

Anonymkode: d5101...8ca

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fordi jeg er usikker på meg selv. Setter alltid pris på å få bekreftelse på at jeg er attraktiv, snill eller morsom, uavhengig av forholdsstatus. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...