Gå til innhold

The squid game

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

kul serie! Veldig spesielt å se på "lekene" i filmen, sønnen min går på barneskole i Korea, flere av lekene i filmen er helt vanlige i skolegården og på lekeplassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanuki skrev (På 28.9.2021 den 18.11):

kul serie! Veldig spesielt å se på "lekene" i filmen, sønnen min går på barneskole i Korea, flere av lekene i filmen er helt vanlige i skolegården og på lekeplassen.

rødt (og grønt) lys leker vi jo stadig på jobb 😅.

Den biekake var helt ny for meg . blir den fremdeles lekt?

og hvordan type lek var det med å tråkke på rett glass?

bra serie. grusom med alt som skjer, men mye bra også. sånn med hvordan personene kommer frem og spenningen i hva som skjer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Elendig! Dårlig skuespill og rett og slett b. 

Anonymkode: c59ed...011

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste serien siden Breaking Bad. Råskap og brutalitet pakket inn i en god storyline, med flere humoristiske og interessante mellommenneskelige scener hvor man får noen pauser fra råskapen. 

Anonymkode: ad1cc...3b5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

De spiller veldig bra! Men du er kanskje ikke vant med sør-koreanske filmer/serier?

Anonymkode: 62f40...d8b

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har du bare sett med engelsk dub? Hva er elendig meg skuespillet?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett traileren og det frister ikke i det hele tatt. På ingen måte. 

Er det en veldig dårlig trailer? Hva er det som er så bra med denne serien? 

Anonymkode: da48b...c5e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Humle Brumle skrev (På 9.10.2021 den 3.01):

Har du bare sett med engelsk dub? Hva er elendig meg skuespillet?

Jeg har bare sett uten dubbing, og jeg synes han hovedkarakteren overspiller noe vakent. Det er veldig forstyrrende. Skiller seg også ut fra de andre, for eksempel når de nettopp har ankommet “spillestedet” så kikker han overdrevent måbende rundt seg, mens de andre spiller troverdig nysgjerrige/skeptiske/overrasket. Blir parodisk, synes jeg. Er det vanlig spillestil i koreanske film/serier? I så fall må jeg nok bruke tid på å venne meg til det. En annen ting er at jeg i så fall selv tror jeg ville vært en virkelig god skuespiller til koreansk tv - har nemlig dreisen på å overspille!

Endret av Jabbadabbaduu
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fascinerende univers, brilliant idé og fengende stemning, spesielt under noen av spillene. Utover det er det lenge siden jeg har sett en serie med så åpenbare fortellergrep (f.eks. når de viser 2-3 nærbilder av detaljer seeren skal legge merke til: Yeah, got it, politimannen la merke til visittkortet, det kommer til å få betydning senere, flott, takk for teskjeen), overtydelig styring av seerens sympati for å rettferdiggjøre hendelser som dermed blir forutsigbare, opplagt storyline helt blottet for overraskelser, og med jevnt over dårlig skuespill. Underholdende er det likevel. 

Anonymkode: 269e2...9a2

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 9.10.2021 den 3.14):

Har sett traileren og det frister ikke i det hele tatt. På ingen måte. 

Er det en veldig dårlig trailer? Hva er det som er så bra med denne serien? 

Anonymkode: da48b...c5e

Du får se den da vet du.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jabbadabbaduu skrev (18 timer siden):

Jeg har bare sett uten dubbing, og jeg synes han hovedkarakteren overspiller noe vakent. Det er veldig forstyrrende. Skiller seg også ut fra de andre, for eksempel når de nettopp har ankommet “spillestedet” så kikker han overdrevent måbende rundt seg, mens de andre spiller troverdig nysgjerrige/skeptiske/overrasket. Blir parodisk, synes jeg. Er det vanlig spillestil i koreanske film/serier? I så fall må jeg nok bruke tid på å venne meg til det. En annen ting er at jeg i så fall selv tror jeg ville vært en virkelig god skuespiller til koreansk tv - har nemlig dreisen på å overspille!

Ja

Anonymkode: 58a72...95a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håpløst skuespill, og manus henger jo ikke på greip til tider. Men fullførte serien fordi jeg jobber innen film og tv, og det er alltid interessant å se kommersielt suksessfulle serier.

Anonymkode: a6289...a00

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok først og fremst unger og ungdommer som lar seg fenge av denne.

Anonymkode: e9358...8f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...