Gå til innhold

Meny i bryllupet!


Christina82

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fireretters.

Bisque til forrett (hummer). Skinnstekt torsk med sellerirotpurè, brokkolini og smørdampede småpoteter. Indrefilet av hjort med rødvinssky og smørbakte grønnsaker. Mille feuille med sjokolade, krokan og krem til dessert. 

Anonymkode: 58fb9...d39

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Fireretters.

Bisque til forrett (hummer). Skinnstekt torsk med sellerirotpurè, brokkolini og smørdampede småpoteter. Indrefilet av hjort med rødvinssky og smørbakte grønnsaker. Mille feuille med sjokolade, krokan og krem til dessert. 

Anonymkode: 58fb9...d39

nydelig, og passende vin til hver rett? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buffet her! Mest fordi jeg selv er kresen og liker å velge hva jeg skal spise og mengde selv 😄

Anonymkode: 14b91...38a

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, buffet her, pga kresne og storspiste familiemedlemmer 😅 forsåvidt litt kresen brud også 🙈

Anonymkode: 3fd91...e9e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde buffet med tapas😊 vi var 10 stk, og det passet flott.

Har vært i mange bryllup med tre retter, og har aldri likt all maten. Hovedrett ja, men er mange rare forretter og iblant desserter ute og går. Derfor tok vi tapas, noe vi var sikre på gjestene likte.

Det viktigste er jo at alle blir mette tenker jeg, så sørg for nok snacks etterpå hvis dere går for tre-retters og dere vet ikke alle liker alt.

Anonymkode: 4cd3b...771

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 27.9.2021 den 14.29):

Vi hadde buffet med tapas😊 vi var 10 stk, og det passet flott.

Har vært i mange bryllup med tre retter, og har aldri likt all maten. Hovedrett ja, men er mange rare forretter og iblant desserter ute og går. Derfor tok vi tapas, noe vi var sikre på gjestene likte.

Det viktigste er jo at alle blir mette tenker jeg, så sørg for nok snacks etterpå hvis dere går for tre-retters og dere vet ikke alle liker alt.

Anonymkode: 4cd3b...771

Har aldri vært utefor å ikke få nok mat når jeg har blitt servert en treretters i bryllup. Da må man være godt kresen… 

 

det er jo også masse kaker etterpå.. trenger ikke snacks 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Sommerkommer said:

Har aldri vært utefor å ikke få nok mat når jeg har blitt servert en treretters i bryllup. Da må man være godt kresen… 

 

det er jo også masse kaker etterpå.. trenger ikke snacks 

Fint for deg at du ikke har det da :) Ikke meg du siterte, men jeg har også opplevd mange ganger at ikke en tre-retters i bryllup faller i smak og at jeg er sulten etterpå. Disse middagene drar jo ofte litt ut også. 

Det er også ikke alle som har masse kaker på kakebord, og kakene kommer ofte veldig sent på kvelden 🤷

Personlig foretrekker jeg derfor buffet til middag som blir avløst av et stort kakebord 😁

Anonymkode: 14b91...38a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tapasbuffet. Mye fordi da er det stort sett noe alle liker. Vi hadde pavlova til dessert.

Alle ble så mette at kaker til kaffen senere på kvelden, og nattmat (sodd) var det nesten ingen som orket noe av.😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange gode svar:) 

ved tapas i et bryllup blir det ikke veldig mye frem og tilbake med gjestene? Min tilkommende mann ELSKER jo buffet, så han flyr jo ørt og førti ganger. Ser for meg med mange gjester så blir det mange som må vente en stund, så er runde nr 2 i gang omtrent før siste har fått hentet, sånn i forhold til taler? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moonshine skrev (2 timer siden):

Takk for mange gode svar:) 

ved tapas i et bryllup blir det ikke veldig mye frem og tilbake med gjestene? Min tilkommende mann ELSKER jo buffet, så han flyr jo ørt og førti ganger. Ser for meg med mange gjester så blir det mange som må vente en stund, så er runde nr 2 i gang omtrent før siste har fått hentet, sånn i forhold til taler? 

 

Veldig mange som syns det er stas å få maten servert fremfor å måtte stå i kø for å hente. Eneste positive er at det blir mye kortere bordsetting med buffet.  Da varer ikke middagen like lenge. 
 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Moonshine said:

Takk for mange gode svar:) 

ved tapas i et bryllup blir det ikke veldig mye frem og tilbake med gjestene? Min tilkommende mann ELSKER jo buffet, så han flyr jo ørt og førti ganger. Ser for meg med mange gjester så blir det mange som må vente en stund, så er runde nr 2 i gang omtrent før siste har fått hentet, sånn i forhold til taler? 

 

Det vanlige er at toastmaster har kontroll på når man går utifra hvor man sitter, og legger inn taler når alle har forsynt seg en gang og så igjen når alle har fått muligheten å forsyne seg igjen. Det trenger ikke å ta lang tid før alle får forsyne seg om man setter opp buffeten på en effektiv måte :) Dette kan gjerne catering hjelpe med.

 

Anonymkode: 14b91...38a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var i et bryllup hvor selveste bruden (!) faktisk ikke likte hjortemedaljongen til hovedretten og derfor bare spiste tilbehøret. Litt rart, for hun har jo vært med på å ta menyvalget selv, skulle man tro😆

Uansett, har tenkt at jeg selv ville valgt buffet med tapas eller lignende. Nettopp av hensyn til dem som er kresne. Fint om alle får spist seg mette;)

Anonymkode: 0fc3b...28f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jøss, aldri hørt at det er en problemstilling at noen ikke liker maten, og derfor er buffer lurt...Syntes det er utrolig merkelig hvis voksne mennesker ikke liker "klassiske" bryllupsretter (hjort, kalv etc.) da er man uvanlig kresen. 

Anonymkode: d6177...87e

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tenker tapasbuffet. Har litt dårlig erfaring med treretters som gjest, og opplever at det blir veldig god stemning med tapas. Vært i to bryllup som hadde det, og det funket veldig bra. Har noen litt yngre kresne og noen vegetarianere i slekta, så jeg tenker at tapas blir bra.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

jøss, aldri hørt at det er en problemstilling at noen ikke liker maten, og derfor er buffer lurt...Syntes det er utrolig merkelig hvis voksne mennesker ikke liker "klassiske" bryllupsretter (hjort, kalv etc.) da er man uvanlig kresen. 

Anonymkode: d6177...87e

Nettopp kalv har jeg vært borti har blitt servert til blant annet bryllup og konfirmasjon, og at noen synes det er litt uhyggelig å spise, og som de heller ikke har særlig erfaring med å spise. Vilt virker derimot veldig populært, og jeg har gode erfaringer med det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosa Dartle skrev (4 minutter siden):

Nettopp kalv har jeg vært borti har blitt servert til blant annet bryllup og konfirmasjon, og at noen synes det er litt uhyggelig å spise, og som de heller ikke har særlig erfaring med å spise. Vilt virker derimot veldig populært, og jeg har gode erfaringer med det.

Interessant. Er det et skille mellom by og bygd her tro? Jeg bor i by og her spiser vi "alt". Kalv er på ingen måte eksotisk, heller litt traust.. 

Anonymkode: d6177...87e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Interessant. Er det et skille mellom by og bygd her tro? Jeg bor i by og her spiser vi "alt". Kalv er på ingen måte eksotisk, heller litt traust.. 

Anonymkode: d6177...87e

Tja, jeg er jo fra bygda i Bærum, så ikke umulig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde tapas. Det var mange vegeterianere/veganere, laktoseintolerante, glutenfrie osv personer  i bryllupet og da orka vi ikke flere retters der vi måtte ta hensyn til så mange. Vi hadde tapas med alt mulig av god mat. 

Anonymkode: cd6bd...780

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...