Gå til innhold

Hvorfor har du depresjon ?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vil bare vite om det er flere som sliter med depresjon enn meg og hva er årsakene til det? 

Anonymkode: 9200f...add

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vil bare vite om det er flere som sliter med depresjon enn meg og hva er årsakene til det? 

Jepp. Ofte men ikke hele tiden. Sikker mange grunner til det

Anonymkode: 2c9be...7cf

Skrevet

Jeg hadde pga hormonprevensjon. Sluttet og ble helt kvitt det.

Anonymkode: 59484...7fa

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg hadde pga hormonprevensjon. Sluttet og ble helt kvitt det.

Jeg har også hormonprevensjon, kanskje det kan være årsaken hos meg å. 😓 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har også hormonprevensjon, kanskje det kan være årsaken hos meg å. 😓 

Det kan godt være. Det er en kjent bivirkning. Det sies vel at den er sjelden, men det tror jeg ikke noe på. Ville forsøkt å slutte. Det gikk ikke lang tid før jeg kjente meg bedre. Kanskje en uke eller to.

• Liker 1
Skrevet

Har skadet meg i kollisjon og fått livet snudd opp ned😐

Anonymkode: e7834...530

• Liker 1
Skrevet

Grov psykisk og fysisk vold i tidligere forhold. Blir generelt brukt, lurt og utnyttet av menn nå også.

Anonymkode: 4224e...0ba

• Liker 1
Skrevet

Hva da, hvem vet? Vet ikke. Dårlig mamma og mobbing, kanskje jeg i tillegg var altfor følsom? Who knows, jeg spekulerer ikke lenger - jeg bare spinner rundt på dps og prøver å fikse det. Men jeg vil gjerne si lykke til til alle fucka folk!

Anonymkode: db35e...ebc

• Liker 4
Skrevet

Jeg sitter fast i en livssituasjon jeg absolutt ikke ønsker å være i. Å komme meg ut av denne kjennes umulig ut. Føler jeg får dritt fra universet uansett hvor hardt jeg prøver å komme meg ut av det... Det slår aldri feil.

Jeg er snart 30 og har ikke fått til en eneste ting av det jeg ønsket ut av livet. "Men du er fortsatt ung", nei, egentlig ikke. Jeg har begynt å slite fysisk med helsa, og må samtidig leve med det faktum at jeg har mistet slutten av tenårene mine OG hele tyveårene på til angst og depresjon. Jeg ønsket meg alltid en stor familie. Jeg ønsker meg en jobb jeg trivdes i, et okay hus, og et helt normalt liv. Ikke minst ønsket jeg meg ut av den fattigdommen jeg vokste opp i. Jeg skulle aldri bli som mamma; jeg skulle aldri gå i hullete klær og slitte sko, jeg skulle være normal. Men plutselig så sitter jeg her likevel. Av og til skjønner jeg ikke hvordan jeg orker å fortsette å prøve. Hva slags fremtid har jeg egentlig?

Anonymkode: 571d0...369

• Liker 4
Skrevet

Jeg kan jo ikke vite sikkert, men tror at det at jeg ikke fikk positive bekreftelser i barndommen har gjort at jeg var deprimert i mange år. Nå har jeg det vanligvis bra, men jeg kjenner det er en skjør farkost. Jeg skulle virkelig ønske de hadde elsket meg høyere.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er psykisk syk. Det er vel en kjemisk ubalanse i hjernen, ikke ytre faktorer som får meg til å føle meg nedfor. 

Skrevet
Miranda Bailey skrev (4 minutter siden):

Jeg er psykisk syk. Det er vel en kjemisk ubalanse i hjernen, ikke ytre faktorer som får meg til å føle meg nedfor. 

Samme med meg. Går på  antidepressiva, og det hjelper.

Hva som førte til at jeg ble som jeg ble er nok sammensatt.

Anonymkode: 62272...311

Skrevet

Grunnet år i voldelig forhold. Nå kjemper jeg meg opp igjen. Fri, endelig Fri! Men med masse senskader jeg tar tak i. Depresjon er en følge av det men får behandling. 

Anonymkode: 6e854...7eb

• Liker 1
Skrevet

Det er en veldig lang historie med mobbing, mishandling, ensomhet, ustabilt hjem. Men det er også fordi jeg er født sånn med en sårbarhet. Asperger, bipolar også har jeg jo utviklet EUPF og diverse annet. 

• Liker 1
Skrevet

Har vært av og på deprimert siden jeg var et lite barn, så noe gæli er det vel bare med meg. Men ble verre etter at jeg mistet et søsken på traumatisk vis.

Anonymkode: a92a8...0a5

Skrevet

Har blitt belastet med alvorlige og dødelige sykdommer fra alder 11 av, og sitter her 11 år senere, og helsa er verre enn den var da. Uutholdelige smerter og invalidiserende symptomer, pleier vel å skape depresjon når det har pågått i så lang tid og fra en så ung alder av. 

Av og til trenger det ikke å foreligge konkrete hendelser som en kan sette fingeren på at er den utløsende årsaken til depresjon, men det er like viktig å erkjenne det faktum overfor en selv, og derigjennom akseptere det. Man trenger ikke å ha en "gyldig grunn" for å være deprimert, og aldri skal en sammenlikne ens eget liv og depresjon med andres, for da ender man ofte med å "tape" en slik tankegang <3 

Gode tanker til deg, ts! <3 

Anonymkode: 06535...467

• Liker 2
Skrevet

Fordi jeg ikke har et liv. Ingen jobb, ingen venner.... 

Anonymkode: 3c268...3e5

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Fordi jeg ikke har et liv. Ingen jobb, ingen venner.... 

Anonymkode: 3c268...3e5

Hva greier du å gjøre da? Gå tur? Handle for andre?

Anonymkode: 96a1e...afb

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva greier du å gjøre da? Gå tur? Handle for andre?

Anonymkode: 96a1e...afb

Ikke meg du svarer men...handle for hvem?

Anonymkode: 7f716...2e7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...