Gå til innhold

Ritalin – adhd kvinne 39

Fremhevede innlegg

Skrevet

Effekten fra Aduvanz er mye mer skånsom enn Ritalin, er min erfaring. For meg kjentes Ritalin ut som hestedop fra 70-tallet. Min erfaring er videre å prøve å gå lå lavt som mulig i dose, også på Aduvanz. Jeg deler en 30 mg kapsel i to i vann (etter instruksjon fra hjemmesiden til produsenten), dvs. at jeg tar 15 mg per dag. Men sikkert veldig individuelt hva som fungerer best. Men altså; enig med flere andre som har postet her. Ritalin er for jævlig. Be om å få prøve Aduvanz. 

Anonymkode: 01139...8c9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har aduvanz bivirkninger ? Merker at med ritalin blir jeg som sagt engstelig og fàr humør svigninger som går langt ned og opp. 

Anonymkode: 73fa3...b25

• 1 måned senere...
Skrevet

Da skal jeg kutte ut ritalin i morgen og begynne med aduvanz i helgen. Er spent ..Håper det fungerer. 

Anonymkode: 73fa3...b25

Skrevet

Angst er en vanlig bivirkning, ja. Jeg tar attentin og det var først da jeg begynte på Vival for angsten at jeg tålte attentin i det hele tatt. Skal sies at jeg sliter veldig med angst da. Ritalin har jeg bare prøvd en kort periode, med like mye angst + flere andre bivirkninger. 

Skrevet

Forøvrig ble jeg så søvnløs av aduvanz at jeg måtte over på hurtigvirkende av den grunn. 

Skrevet

Skjønner virkelig ikke at leger skriver ut sentralstimulerende midler til middelaldrene mennesker. Disse medikamentene kan ha alvorlige bivirkninger på hjerte (rytmeforstyrrelser) og blodtrykk (forhøyet) noe man uansett er utsatt for jo eldre man blir. Det kommer et punkt hvor potensielle positive effekter ikke veier opp for slike risikofaktorer. 

Håper du blir følgt godt opp. 

Anonymkode: 62403...f7d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...