Gå til innhold

Er muskuløse kvinner fremtidens kvinner?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kommer kvinner til å bli sterkere og mer muskuløse enn menn i fremtiden? 

Anonymkode: 68435...bc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje sterkere og mer muskuløse. Men mer enn menn?  - det skal nok veldig mye til 😃

Anonymkode: 6ca48...5a5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De færreste kvinner ønsker en veldig muskuløs kropp, de ønsker konturene og å holde seg i form. Så svaret er nei. 

Anonymkode: 19522...08d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trenden med styrketrening er nok økende, pga alle helsegevinstene, så jeg tror enda flere kvinner i fremtiden vil ønske å ha en sunn og sterk kropp. Men at de fleste skulle ønske å se ut som en bodybuilder, det tror jeg nok ikke, men det kan godt være idealet gå enda mer i retning av å være synlig veltrent og at flere kvinner vil ønske å ha synlige muskler.

Anonymkode: 55b73...faa

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke utenkelig nei. Menn er på vei til å bli kraftig feminisert av caffe latte med soyamelk og trillegrupper.

Anonymkode: 9df21...aef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både kvinner og menn blir mindre muskuløse, vi jobber ikke like mye fysisk i dag, vi beveger oss mindre, vi har alskens teknologi og hjelpemidler. Bare den elektriske sparkesykkelen har jo gjort sitt de siste par årene, Det var faktisk slik de andre menneskerasene døde ut, vår rase var mindre muskuløse men utviklet en mer kompleks hjerne. Tipper begge kjønn, menneskerasen som helhet, heller vil oppleve massiv muskelsvinn i fremtiden. 

Anonymkode: d0204...406

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Både kvinner og menn blir mindre muskuløse, vi jobber ikke like mye fysisk i dag, vi beveger oss mindre, vi har alskens teknologi og hjelpemidler. Bare den elektriske sparkesykkelen har jo gjort sitt de siste par årene, Det var faktisk slik de andre menneskerasene døde ut, vår rase var mindre muskuløse men utviklet en mer kompleks hjerne. Tipper begge kjønn, menneskerasen som helhet, heller vil oppleve massiv muskelsvinn i fremtiden. 

Dette er et godt poeng. Men jeg tipper det blir et klart skille fremover mellom de som trener og de som ikke gjør det. Personer som ikke trener ( og i tillegg lever mer passive liv ellers) vil nok definitivt få mer muskelsvinn, slik du skriver. På verdensbasis er det mulig at trenden går i retningen du beskriver. Men jeg er mer usikkerk hvordan utviklingen blir i Norge, med vår høye levestandard og høyt utdannede befolkning.

Anonymkode: 878dd...631

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi urkvinner, vikingkvinner, huleboerkvinner osv var svake? 

Syns bare det er kjekt at kvinner holder seg sterke. Jeg liker også å bygge litt muskler. Mye mindre ryggplager, blant annet. 

Anonymkode: af1e9...299

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste mulighete for at det skulle skje, tror jeg måtte være noe radikalt. F.eks. at alle jenter fikk veksthormon i oppveksten. Eller at alle jenter fra tenårene måtte trene obligatorisk tung styrketrening. F.eks. måtte gjennom en fysisk eksamen der kravet var 100kg i benkpress og 200kg i markløft. Mens gutter i tenårene fikk forbud mot styrketrening.

ehe, da kunne det kanskje gå, men da snakker ci sci-fi :)

Anonymkode: b52dc...4b6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Ikke utenkelig nei. Menn er på vei til å bli kraftig feminisert av caffe latte med soyamelk og trillegrupper.

Anonymkode: 9df21...aef

Dette er jo mest et Oslo-fenomen, og skyldes også at det er en veldig stor konsentrasjon av homofile og bifile menn der. Oslo er ikkerepresentativt for resten av Norge

Anonymkode: d757c...cdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 9/24/2021 at 2:57 PM, AnonymBruker said:

Kanskje sterkere og mer muskuløse. Men mer enn menn?  - det skal nok veldig mye til 😃

Anonymkode: 6ca48...5a5

Du glemmer transkvinner.

On 9/24/2021 at 10:46 PM, AnonymBruker said:

Fremtidens elite av kvinner vil være transkvinner 🙂 

Anonymkode: 48105...1bf

Transkvinner kan ikke få barn naturlig. 

(snakker ikke om kvinner som ikke har livmor.) 

Anonymkode: f878f...0ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anta at ts mener kvinner som er "født biologisk som kvinne", så transkvinner gjelder ikke denne sammenheng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Dette er et godt poeng. Men jeg tipper det blir et klart skille fremover mellom de som trener og de som ikke gjør det. Personer som ikke trener ( og i tillegg lever mer passive liv ellers) vil nok definitivt få mer muskelsvinn, slik du skriver. På verdensbasis er det mulig at trenden går i retningen du beskriver. Men jeg er mer usikkerk hvordan utviklingen blir i Norge, med vår høye levestandard og høyt utdannede befolkning.

Det blir nok et skille ja, og jeg tror at det for de aller fleste føles best å være fysisk aktive. Men likevel er den teknologiske utviklingen gjerne noe som kan utvikle seg mot latskap og det føles litt stressende selv om det er både nyttig og underholdene. Jeg håper vel bare at vi aldri havner i dette her jeg, det er krise altså...!! 😮 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Annonse
AnonymBruker skrev (På 24.9.2021 den 14.00):

Kommer kvinner til å bli sterkere og mer muskuløse enn menn i fremtiden? 

Anonymkode: 68435...bc4

Noen kvinner blir mer muskulløse enn mannfolk flest, men det blir jo et mindretall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...