Gå til innhold

Hvilke gamle norske TV-serier savner du?


Mentos

Anbefalte innlegg

Jeg kom tilfeldigvis i samtale om dette for litt siden. Jeg husker veldig godt at jeg satt klistret foran TV-skjermen og så "Den store reisen" med familien min da jeg var yngre. Også mener jeg å huske en annen serie hvor deltakere bodde på en søppelfylling og skulle ta i bruk søppelet de fant for å bygge hus/leir? 😂 Husker noen hva denne serien het?

Hvilke norske serier husker og savner dere? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har faktisk veldig få norske TV serier som jeg minnes med glede. Jeg har jo drevet en norsk film blogg noen år, men på tidspunktet hvor jeg sluttet fordi jeg var lei, var det ikke laget så mange gode serier. Fleksnes er jo et britisk manus (Hanckock's Half hour) skrvet av to britiske legender?

Det har altså vært en del svakheter på manussiden, men det har blitt bedre nå. To av de andre problemene, nemlig de såkalte production values og overspill har også bedret seg betraktelig. Standarden nå er bedre enn noensinne.

Jeg husker imidlertid en serie jeg oppdaget i nrk.no sine arkivsider som jeg ble overrasket av. Taxi fra 1969 med Henki Kolstad

https://tv.nrk.no/serie/taxi-krimserie-1969

Jeg synes bare den var underholdende og godt laget.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig glad i spørrekonkuranser på TV og har nå sett gjennom nesten alle episoder av Kvitt eller dobbelt fra 1985 til 1994. Jeg driver med 94 sesongen nå. Masse herlige gjensyn. Så prøvde jeg å se på Bir for bit bilde for bilde med Roald Øyen som jeg syntes var kjempemorsomt i barndommen på 70 og 80 tallet. Men den konkuransen hadde definitivt ikke tålt tidens tann. Den var kjedelig og ikke særlig spennende nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjetil E skrev (1 time siden):

Er veldig glad i spørrekonkuranser på TV og har nå sett gjennom nesten alle episoder av Kvitt eller dobbelt fra 1985 til 1994. Jeg driver med 94 sesongen nå. Masse herlige gjensyn. Så prøvde jeg å se på Bir for bit bilde for bilde med Roald Øyen som jeg syntes var kjempemorsomt i barndommen på 70 og 80 tallet. Men den konkuransen hadde definitivt ikke tålt tidens tann. Den var kjedelig og ikke særlig spennende nå.

Jeg også!  Det er lite som slår Kvitt eller dobbelt i "gullalderen" til programmet, 80- og 90-tallet.  Savner i det store og det hele flere seriøse spørreprogram for voksne, gjerne av typen britiske Mastermind.  Skjønner at dette ikke ville fungert i gullrekka eller som hovedprogram på lørdagskvelden, men andre dager kunne det vel passet inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linny111 skrev (47 minutter siden):

Husker jeg likte Den store klassefesten som barn, men vet ikke hvor gøy det egentlig var :P

Ja, og hodejegerne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Borettslaget (klassiker hver lørdag). 
- Hos Martin. 
- Kokkekamp (var faktisk veldig spennende, haha). 
- Familiesagaen De Syv Søstre. 
- Holms. 
- Mot I Brøstet- 
- Karl & Co. 

Og sikkert enda flere :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ATLAS6 skrev (På 25.9.2021 den 0.54):

Ja, og hodejegerne!

Elsket Hodejegerne ❤️ Må jo snart være dags for en runde/ versjon 😁

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åååh, gamle serier😍

- den store klassefesten (nrk)

- Hodejegerne (nrk)

- Det store korslaget (tv2) (BRING IT BACK PLIS)

- hos Martin (tv2) 

- Holms (tv2)

- internatet  (TV Norge)

- feriekolonien (TV Norge)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...