Gå til innhold

Alkoholiker?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg drikker aldri pils før etter klokken 13.  Den dagen jeg drikker før det anser jeg meg som alkoholiker.

Anonymkode: b7192...5c5

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja. Det har jeg. 

Anonymkode: 6172d...e45

Synes ikke det virker så ille når du ikke har personlighetsendring, og du ikke drikker andre ting i skapet. Ville ikke kalt deg alkoholiker, men tenker det er såpass at det kan ha usunne og andre uheldige konsekvenser for deg. Lykke til med nedtrapping :)

Anonymkode: c4562...2c8

Skrevet

Når du skjuler at du drikker. Når drikkimgen din går negativt ut over andre. Om du ikke kanter deg en periode uten alkohol ,da.er du alkoholiker. En alkoholiker kan fint være fungerende i jobb og familie liv, en stund eller mange år.

Jeg tror d er lurt å ta lange pauser uten alkohol. D er ett lett tilgjengelig ,sosialt akseptert,men jævlig farlig rusmiddel. 

Anonymkode: 87635...8d1

Skrevet

Takk for svar alle sammen. 

Ja, jeg kan drikke flere glass flere ganger i uken. Jeg stopper når jeg begynner å kjenne det i hodet. 
jeg drikker ikke alt med alkohol, kun de to typene jeg liker.Jeg liker også øl, men der har jeg funnet et godt alkoholfritt alternativ. 

Min samboer, som har en mamma som er alkoholiker, mener at jeg ikke er alkoholiker. 
Selv har jeg besteforeldre som er alkoholikere, derfor er jeg veldig obs på alkoholvaner. 

Jeg spurte dere for å høre hva dere mente, for å bli mer opplyst. 

Jeg setter stor pris på alle svar. 

Noen mener at jeg er på grensen, noen sier at jeg ikke er alkoholiker. 

Men uansett så er jeg obs på drikkingen. Jeg kommer ikke til å kjøpe inn noe mer av det jeg liker med alkohol med det første. 

Anonymkode: 6172d...e45

Skrevet

Nei. Det er en sykdom som får store konsekvenser, ikke si at du har en sykdom du ikke er i nærheten av å ha.

Anonymkode: 28c60...4ed

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...