AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #1 Del Skrevet 22. september 2021 Ny prøver her 🙋🏻♀️ Er det slik at mensen alltid kommer 14 dager etter eggløsning? Gjerne 1-/1+ dag, men ca 14 dager? Har litt uregelmessig syklus, men fått positiv utslag på EL forrige torsdag. Så hadde vært greit å forstå når jeg skal teste meg, når jeg bør forvente mens osv 🙈 Anonymkode: 2b5d8...4cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fame Skrevet 22. september 2021 #2 Del Skrevet 22. september 2021 Det er veldig veldig individuelt. Det "vanlige" er 14, men noen får det etter 10 og andre etter 17. Jeg får det etter 13. Du kan jo prøve å teste etter 14, da pleier man å kunne få et greit svar ^_^ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #3 Del Skrevet 22. september 2021 Med uregelmessig syklus har man ofte ikke eggløsning. Har selv opplevd opp til fire positive eggløsningstester spredd gjennom en syklus (tempet i tillegg), uten at det var eggløsning. Men ellers er lutealfasen i snitt 14 dager. Men 11-17 er normalt. Noen har til og med lengre, eller kortere, tid. Anonymkode: e323e...4f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #4 Del Skrevet 22. september 2021 Takk for svar 😊 Lutealfasen - det er perioden fra eggløsning til første mensdag? Å, det var jo litt knekk i prøvingen om jeg ikke har eggløsning, får håpe at det ikke er for alvorlig men er forberedt på å prøve en stund siden det er mer normalt å prøve en stund fremfor å klaffe på første forsøk. Anonymkode: 2b5d8...4cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fame Skrevet 22. september 2021 #5 Del Skrevet 22. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Takk for svar 😊 Lutealfasen - det er perioden fra eggløsning til første mensdag? Å, det var jo litt knekk i prøvingen om jeg ikke har eggløsning, får håpe at det ikke er for alvorlig men er forberedt på å prøve en stund siden det er mer normalt å prøve en stund fremfor å klaffe på første forsøk. Anonymkode: 2b5d8...4cc Det er lutealfasen ja. Du kan ta tempen i tillegg til EL tester for å være sikker på at du får eggløsning. Du kan ikke vite det helt sikkert med mindre du temper Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #6 Del Skrevet 22. september 2021 Åja! Føler meg skikkelig nybegynner som ikke forstår noe av begreper og hva jeg skal gjøre 🙈 å måle tempen, altså helt vanlig temperaturmåler under armen? Og det bør jeg gjøre hele syklusen for å se en forskjell når eggløsning er? Har det noe å si når på dagen jeg måler? Og hvor stor forskjell bør det være? Beklager masse spørsmål🙈🙈 Anonymkode: 2b5d8...4cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #7 Del Skrevet 22. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Åja! Føler meg skikkelig nybegynner som ikke forstår noe av begreper og hva jeg skal gjøre 🙈 å måle tempen, altså helt vanlig temperaturmåler under armen? Og det bør jeg gjøre hele syklusen for å se en forskjell når eggløsning er? Har det noe å si når på dagen jeg måler? Og hvor stor forskjell bør det være? Beklager masse spørsmål🙈🙈 Anonymkode: 2b5d8...4cc Selv om jeg selv nevner temping...... dropp dette. (og eggløsningstester også, forsåvidt) Syklusen din stabiliserer seg. Og så er du høyst sannsynlig gravid i løpet av et års tid. Så fremt dere har sex omtrent hver 4-5 dag. Anonymkode: e323e...4f2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fame Skrevet 22. september 2021 #8 Del Skrevet 22. september 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Åja! Føler meg skikkelig nybegynner som ikke forstår noe av begreper og hva jeg skal gjøre 🙈 å måle tempen, altså helt vanlig temperaturmåler under armen? Og det bør jeg gjøre hele syklusen for å se en forskjell når eggløsning er? Har det noe å si når på dagen jeg måler? Og hvor stor forskjell bør det være? Beklager masse spørsmål🙈🙈 Anonymkode: 2b5d8...4cc Jeg temper ikke, fordi jeg synes det er stress. Men skal du gjøre det må du kjøpe en måler med to desimaler og måle i munn hver morgen før du står opp av senga. Temping kan medføre en del stress, så du trenger ikke begynne rett på det ^_^ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laura80 Skrevet 22. september 2021 #9 Del Skrevet 22. september 2021 Hvis eltesten et HELT positiv, altså teststrek er minst like sterk som kontroll strek; så har du mest trolig el ca dagen etter du fikk helt positiv test. De fleste har 14 dager fra el til mens. Selv har jeg 15. en graviditetstest viser stort sett positiv 10 dpo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #10 Del Skrevet 22. september 2021 Så lenge sykluslengden ikke overstiger 35 dager kan man vel like gjerne anta at man har eggløsning som at man ikke har det 😊 Jeg har eggløsning selv om syklusen varierer fra 29-34 dager (og noen veldig få opp mot 38-39). Ustabil syklus KAN bety at man ikke har eggløsning, men må absolutt ikke bety det. Anonymkode: d9efe...ffd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå