Gå til innhold

Er det greit å ikke ta i mot beklagelse?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Et menneske (ikke familie) jeg har hatt et til nå hyggelig og betroende forhold til kom med noen veldig sårende kommentarer til meg før helga.

Jeg gav henne klar tilbakemelding om at jeg opplevde det som urettferdig og dypt sårende.

Hun sendte en melding at hun beklaget, jeg svarte ikke.

Så sendte hun en melding som ingenting hadde skjedd. Jeg har fortsatt ikke åpnet/svart.

I dag sendte hun nok en melding hvor hun ville jeg skulle ringe henne.

Jeg kjenner jeg ikke vil ha noe med henne å gjøre egentlig.

Kanskje enkelte er nødt til å lære seg alt kan ikke tilgis, at ting man sier har en permanent konsekvens ?

Anonymkode: 29ee2...870

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan kutte kontakt med hvem du vil. Du behøver ingen grunn engang. 

Anonymkode: 469f5...c92

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt opp til deg. Uansett hva du velger så prøv å legg det bak deg så du slipper bitterhet i det minste. 

Anonymkode: 7e1e1...e36

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med andre, du er selvsagt i din fulle rett til å ikke fortsette vennskapet med henne. Du kan eventuelt gi henne en forklaring hvis du ønsker. 

Anonymkode: 27ff6...835

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo tenke over om dette er måten du selv ønsker å bli behandlet på etter du har beklaget en uheldig kommentar. Hvis synes det er ok å avslutte et vennskap pga en kommentar så er antakelig ikke vennskapet så viktig for deg uansett.

Anonymkode: 87ff3...3f4

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Du kan jo tenke over om dette er måten du selv ønsker å bli behandlet på etter du har beklaget en uheldig kommentar. Hvis synes det er ok å avslutte et vennskap pga en kommentar så er antakelig ikke vennskapet så viktig for deg uansett.

Anonymkode: 87ff3...3f4

‘Bare en kommentar ‘  er vell noe hu ‘venninna’ ville sagt ja..  jeg orker ikke mer tilfeldig «uheldigheter» som egentlig har en stygg baktanke.  
 

nei  kanskje hu ikke er så viktig, og kanskje det er en bra ting for deg..

lykke til 🤗

Anonymkode: fe10d...846

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du ikke vil ha mer kontakt med vedkommende så bør du jo uansett si i fra? Det å ghoste noen er utrolig stygt. Bare det at du er i stand til det sier noe om deg. Kanskje hun bare har sagt noen sannhetens ord til deg? 

Anonymkode: 2f481...0f3

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva sa hun? Jeg er enig i at enkelte ting er utilgivelig og da er det helt lov å kutte kontakt, men vanskelig å avgjøre dette tilfellet uten å vite hva som ble sagt. 

Anonymkode: 50c03...b44

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I prinsippet er det riktig at du kan velge selv om du vil ha kontakt.

Men det er umulig å svare på dette uten å vite hva som ble sagt og i hvilken sammenheng det ble sagt.

Jeg kjenner ikke deg og jeg vet ikke hvilke reaksjonsmønstre du pleier å ha. Det kan hende at jeg, slik jeg er, ikke tenker det samme om uttalelsen. Kanskje det bare er en misforståelse? Kanskje du overreagerer? Kanskje utfallet av dette er at hun får skylden for noe på feil premisser?

Kan du fortelle hva som skjedde, så nøyaktig du kan?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontekst;

Min mor gikk bort etter flere år med misbruk, men vi hadde et greit forhold men med vonde utfordringer og barndomsminner for meg.

Jeg har stått på og fått et godt liv med mann, barn, utdanning og jobb. Og aldri hatt problemer med rus.

Møtte denne damen først i begravelsen.

Hatt en del kontakt med henne etterpå.

Jeg hadde lagt ut et bilde av et lite glass rødvin og da kommenterte hun under og sendte meg en lang melding med linker til avrusing etc.

Hun påstod også hun kunne se at jeg var arvelig belasted og kom til å ende opp som min mor om jeg ikke lot Gud komme inn i livet mitt.

Anonymkode: 29ee2...870

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Kontekst;

Min mor gikk bort etter flere år med misbruk, men vi hadde et greit forhold men med vonde utfordringer og barndomsminner for meg.

Jeg har stått på og fått et godt liv med mann, barn, utdanning og jobb. Og aldri hatt problemer med rus.

Møtte denne damen først i begravelsen.

Hatt en del kontakt med henne etterpå.

Jeg hadde lagt ut et bilde av et lite glass rødvin og da kommenterte hun under og sendte meg en lang melding med linker til avrusing etc.

Hun påstod også hun kunne se at jeg var arvelig belasted og kom til å ende opp som min mor om jeg ikke lot Gud komme inn i livet mitt.

Anonymkode: 29ee2...870

Kutt henne ut. Dette høres ikke ut som noen du trenger i livet ditt. Men selv hadde jeg definitivt forklart henne hvorfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 hours ago, AnonymBruker said:

Du kan jo tenke over om dette er måten du selv ønsker å bli behandlet på etter du har beklaget en uheldig kommentar. Hvis synes det er ok å avslutte et vennskap pga en kommentar så er antakelig ikke vennskapet så viktig for deg uansett.

Anonymkode: 87ff3...3f4

Det kommer jo helt an på settingen og nøyaktig hva hun har sagt. Var hun edru? Sa hun noe som har gjort at ts har fått et helt nytt syn på henne, eller har mistet fullstendig respekten for henne? 

Man skal ikke finne seg i alt mulig nei. Og det vil også hjelpe ts' venninne videre i livet, hun har nå lært at hvis hun sårer noen så kan hun miste de. Det skal ikke være sånn at man kan slenge utav seg hva som helst og forvente å bli tilgitt bare man sier unnskyld etterpå. 

Anonymkode: b87bf...9ac

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Et menneske (ikke familie) jeg har hatt et til nå hyggelig og betroende forhold til kom med noen veldig sårende kommentarer til meg før helga.

Jeg gav henne klar tilbakemelding om at jeg opplevde det som urettferdig og dypt sårende.

Hun sendte en melding at hun beklaget, jeg svarte ikke.

Så sendte hun en melding som ingenting hadde skjedd. Jeg har fortsatt ikke åpnet/svart.

I dag sendte hun nok en melding hvor hun ville jeg skulle ringe henne.

Jeg kjenner jeg ikke vil ha noe med henne å gjøre egentlig.

Kanskje enkelte er nødt til å lære seg alt kan ikke tilgis, at ting man sier har en permanent konsekvens ?

Anonymkode: 29ee2...870

Da svarer du "hei. Jeg har mottatt din beklagelse. Men det du sa er ikke usagt med en beklagelse. Ditt behov for å bli tilgitt er ikke mitt ansvar. Kontakter du meg igjen vil jeg sperre nummeret ditt"

Anonymkode: 110b0...16b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kuttet ut et familiemedlem selv. Sendte en sms med info om hvorfor jeg ikke ønsket kontakt med personen lenger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skjønner det var veldig sårende. Men man merker jo om det er er godt hjerte bak det. Man kan si sårende ting med en god intensjon, og man kan si fine ting med en ond intensjon. Dessverre. Ville nok gitt henne en sjangse til.. men det er meg. 

Anonymkode: 83a7d...6de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du virker smålig og umoden, get over it. Mest sannsynlig så er det sannhet i det som ble sagt siden du reagerer så voldsomt.

Anonymkode: 33996...660

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En slik kommentar er langt over streken for hva jeg ville akseptert. Jeg hadde tatt imot beklagelsen. Men ville ikke hatt et forhold til personen etter det.

Anonymkode: 4b407...738

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Et menneske (ikke familie) jeg har hatt et til nå hyggelig og betroende forhold til kom med noen veldig sårende kommentarer til meg før helga.

Jeg gav henne klar tilbakemelding om at jeg opplevde det som urettferdig og dypt sårende.

Hun sendte en melding at hun beklaget, jeg svarte ikke.

Så sendte hun en melding som ingenting hadde skjedd. Jeg har fortsatt ikke åpnet/svart.

I dag sendte hun nok en melding hvor hun ville jeg skulle ringe henne.

Jeg kjenner jeg ikke vil ha noe med henne å gjøre egentlig.

Kanskje enkelte er nødt til å lære seg alt kan ikke tilgis, at ting man sier har en permanent konsekvens ?

Anonymkode: 29ee2...870

Tåler du ingenting iht nære og gode venner? Alle kan tråkke feil. Skikkelig i salaten av og til også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...