Gå til innhold

Hvordan starter dere dagen på jobb ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis det er noen som du ikke har sett på  lenge sier du «at det var kjekt å se de igjen»? 

Jeg liker å si til kollegaer at det var kjekt å se deg igjen :) 

Hvordan liker du at kollegene dine behandler deg? 
 

Liker at kollegaene behandler meg med respekt og at hvis det er noe at de kommer til meg personlig :)

Anonymkode: 1a3d7...910

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pleier å bli noe a la "Morn, morn. Du kom deg opp av senga i dag og? Fy faen jeg er trøtt, ass!"

Også sitter vi på hvert vårt malingsspann og tar en kaffe/energidrikk  før vi setter i gang å jobbe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier god morgen og kommer kanskje med en kommentar om været og så setter jeg meg og begynner å jobbe.

Anonymkode: c0427...86d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klister på meg et ektefølt smil, åpner døra (vasker henda) før jeg går innover i lokalet og hilser på alle som jeg får øyekontakt med (flere sitter med headset, så de hilser jeg ikke på😂)

Når jeg kommer inn på avdelingen jeg leder sier jeg «go’måååårn» i en lystig tone, uansett hvor trøtt/dritt jeg føler meg. Da setter jeg lista for mine kolleger, og får alltid et like lystig svar, godt humør er smittende😉 

Anonymkode: 72fac...b5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber hjemme enda og håper å få jobbe litt i fred før jeg blir nedringt.

Anonymkode: 04ae2...ff2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer inn, hilser, skifter til uniform, får rapport, sjekker beskjeder, spiser frokost og kjadrer en halv time til en time før vi begynner å jobbe.

Anonymkode: c58eb...8da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytter tøy, kommer inn. Hilser på kolleger som har døra åpen og som ikke er for dypt hensunket i det de holder på med. Så slår jeg på PC og henter en kopp kaffe mens PC starter opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logger på Teams. Starter med "Hi, good morning, how are you today? Yes, in Oslo we have sun too.... Can you see my screen?"

Anonymkode: 68bb9...924

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går inn døren, spriter hendene, skifter til arbeidstøy. Smiler og sier god morgen til de jeg ser og spør hvordan de har det mens jeg skifter. Henter kaffe. Sier god morgen når jeg kommer inn i rapportrommet. Tar imot rapport og kommenterer litt det som blir sagt. Så fordeler vi ansvar osv osv og starter med oppgavene 

Anonymkode: 810ae...381

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henter kaffe, spiser frokost og leser aviser. Så begynner jeg med jobben.

Anonymkode: 1a143...206

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logger på pc'en, tar på meg verneskoene, går og henter meg en kopp kaffe, hilser på de få sjelene som er dukket opp så tidlig i kontorgangen. Kikker så på mailer og meldinger for å se hva jeg må gjøre først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kontor: Begynner som regel 7.00 eller 7.30. Går inn, tar en runde på huset og hilser på kolleger, går på kontoret, slår på pc, sjekker mailen og går deretter i gang med dagens liste over gjøremål/møter etc. Så er det morgenmøte 8.45 og så tilbake på kontoret.

Avdeling: Hilser på kolleger og barn, leker med barna, spiser frokost med dem eller legger fram klær/begynner å kle på barna avhengig av hva slags vakt jeg har den dagen. Om jeg har tidligvakt låser jeg opp dører, koker kaffe, slår på lys, setter på vaskemaskinen om det trengs, lager klar frokost-tralla og tar imot barn og foreldre i garderoben etterhvert som de kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg jobber med spesielt ei så starter vi med hei og gjesp. Så går vi gjennom alt som har vært dritt med de vi har jobbet med i mellom tiden. Så ler vi og gir hverandre råd. Også er det mye humor gjennom hele dagen. 

Anonymkode: 54e4f...ac8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hilser på kollegaer, tar av yttertøy, finner ipad, mobilhotell og bøker, går og låser opp klasserommet. Skriver dato og dagsplan på siden av tavla, og mål for økta øverst. 

Stiller meg i døra, og spriter elevenes hender mens jeg hilser dem inn en etter en ☺ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå når vi har begynt å gradvis komme tilbake til kontoret igjen litt avdeling for avdeling, så har det blitt veldig mye "så kjekt å se deg igjen" her ja!

I normale tider så smiler jeg og sier hei og god morgen til de jeg går forbi. Når jeg har funnet meg en pult så småprater jeg kanskje litt med sidemann, sånn "hatt en bra helg" eller "fint vær i dag"-greier.

Anonymkode: abaeb...701

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter barnehagelevering rekker jeg bare  å rigge til for undervisning før mine vg3-elever kommer slentrende trette inn døra. Vi prater noen minutter før det er rett på pensum. I første pause er det straka vei til personalrommet og kaffemaskinen, her kaster jeg dessuten et raskt blikk på alle dagens aviser og planlegger hvilke jeg må få fatt i til lunsj. Til gjengjeld har jeg ikke bunden tid hver dag (lektor vgs) , så dersom elevtimen starter kl.10.05, så kan jeg forberede meg akkurat hvor jeg vil, så lenge det ikke er et oppsatt møte. 

Anonymkode: b3eef...483

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starter dagen med å hilse blidt på alle. Jeg prøver iallfall - jobber i hjemmetjenesten og vi er utrolig mange, i tillegg til flere studenter, lærlinger, elever og nye vikarer. Det er litt armer og bein med så mange som skal hente arbeidstøy, bilnøkler, husnøkler, telefoner, utstyr og komme seg til riktig rapportrom at det er lett å glemme hvem man har hilst på og ikke 😆

Anonymkode: 37f5c...01b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går inn på avdeling, tar meg en kjapp kaffekopp på kjøkkenet, setter meg ned sammen med barna, tar imot barn, ordner frokost, diskuterer litt med kollegaer hva vi skal gjøre den dagen. Uansett hvor trøtt og sliten jeg føler meg , så blir jeg møtt med herlige barn som er sykt glad for å se meg, enten som trenger et fang og litt kos ,eller som vil leke, fortelle meg hva de gjorde hjem dagen før osv. Elsker jobben min i barnehage ❤

Anonymkode: d9958...a67

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...