Gå til innhold

hva er forskjellen på en kjøkkenmaskin og en foodprocessor??

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

jeg er litt grønn på sånne husmorting som sikkert er noe jeg burde vite....men min mor har det hun kaller mixmaster, og det er visstnok avlegs!! :)

Så...til mitt bruk; jeg vil piske krem og lage kaker og kanskje litt brød. Hva skal jeg kjøpe da? Kjøkkenmaskin eller foodprocessor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gurimalla

Kjøkkenmaskin er mer enn en food-processor. En food-processor vil alltid være en kjøkkenmaskin, mens en kjøkkenmaskin vil ikke alltid være en food-processsor (hvis du skjønner). En kjøkkenmaskin kan også være en større maskin som har større bolle og er litt kraftigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pulverheksa

Til å piske krem og eggedosis ol til kaker er en miksmaster mer enn nok.

Har bedre kontroll, slik at du får krem og ikke smør f.eks.

Har nemlig laget smør :oops: et par ganger med foodprosessoren til min mor. Kjøp en miksmaster med stativ det sparer armene.

Ellers liker jeg å kna brøddeigen for hånd, får ut en del frustrasjon, og blir mer omgjengelig for mine omgivelser(les samboer).

Å kan en myk og varm deig kan være veldig behagelig, og gratis trening. :kgsmil:

Lykke til i kjøkkenmaskinenes forunderlige verden.

Kjøkkenmaskiner kan være ganske dyre, og tar opp mye plass. Så det kan være lurt å tenke seg om hvor mye man egentlig har bruk for et slikt apparat. Det er som oftes plass det skorter på. Særlig nå når det snart er julegave tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Til ditt bruk er det nok anbefalt å kjøpe en kjøkkenmaskin eller en miksmaster, kjøkkenmaskinen er litt større og kraftigere enn miksmasteren. Foodprosessor kan man gjerne bruke til litt andre ting, riving av ost, hakking av mandler, osv...

Selv har jeg en miksmaster på stativ, den synes jeg fungerer utmerket. Jeg kan lage røre og elte deig i den...og den tar lite skapplass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv bruker jeg en enkelt miksmakster til å piske krem og eggedosis o.l.

Skal jeg lage en kake, hakke og rive ost o.l. så bruker jeg foodprocessor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...