Gå til innhold

å bli jatta med av bedrifter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har skrevet jobbsøknad og har satt limit der jeg forventer at potensiell arbeidsgiver henvender seg tilbake før 10. dag. Etter det så vil jeg ikke ta opp telefonen. Da er bedriften for meg uaktuell å jobbe i.

Andre som har satt slike kriterier eller forventninger til bedrift du har søkt jobb til  for at man ikke skal erfare å bli jatta med av bedrifter?

 

Anonymkode: 80358...937

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg har skrevet jobbsøknad og har satt limit der jeg forventer at potensiell arbeidsgiver henvender seg tilbake før 10. dag. Etter det så vil jeg ikke ta opp telefonen. Da er bedriften for meg uaktuell å jobbe i.

Andre som har satt slike kriterier eller forventninger til bedrift du har søkt jobb til  for at man ikke skal erfare å bli jatta med av bedrifter?

 

Anonymkode: 80358...937

😳 Omg. Det er en jobb du har søkt på, ikke en date. Du ser forskjellen selv håper jeg

Anonymkode: 99be5...8cd

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

😳 Omg. Det er en jobb du har søkt på, ikke en date. Du ser forskjellen selv håper jeg

Anonymkode: 99be5...8cd

Du har ikke svart på spørsmålet. Dette gjelder ikke deg. 

Anonymkode: 80358...937

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg har skrevet jobbsøknad og har satt limit der jeg forventer at potensiell arbeidsgiver henvender seg tilbake før 10. dag. Etter det så vil jeg ikke ta opp telefonen. Da er bedriften for meg uaktuell å jobbe i.

Andre som har satt slike kriterier eller forventninger til bedrift du har søkt jobb til  for at man ikke skal erfare å bli jatta med av bedrifter?

 

Anonymkode: 80358...937

Håper du er en attraktiv jobbsøker, ellers er dette dødfødt. Du ekskluderer deg selv. 

Anonymkode: ca28e...27b

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi svarer ganske raskt på søknader etter at fristen på utlyst stilling. Men din søknad hadde nok ikke blitt med videre. 
 

Veldig sært å sette et slikt krav i en søknad. Hva mer er du sær på? Det ønsker vi ikke å finne ut. 

Anonymkode: 57269...d40

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ti dager er ganske kort tid, i alle fall i det offentlige. Jeg har opplevd å få jobbintervju etter flere måneder, og tenker ikke på det som negativt nødvendigvis. Den eneste som taper på dette kravet ditt er jo uansett egentlig deg.

Anonymkode: e007c...05d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Vi svarer ganske raskt på søknader etter at fristen på utlyst stilling. Men din søknad hadde nok ikke blitt med videre. 
 

Veldig sært å sette et slikt krav i en søknad. Hva mer er du sær på? Det ønsker vi ikke å finne ut. 

Anonymkode: 57269...d40

he, he er en som ikke har lest det jeg har skrevet... 

Anonymkode: 80358...937

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at de som ansetter folk ofte elsker følelsen av å ha makt over andre i prosessen.

Virker som mange av de blir veldig høye på seg selv når de kan herse med og "avhøre" andre.

Anonymkode: c03a5...8c3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

 

Andre som har satt slike kriterier eller forventninger til bedrift du har søkt jobb til  for at man ikke skal erfare å bli jatta med av bedrifter?

 

Anonymkode: 80358...937

Nei, da hadde jeg ikke fått den jobben jeg har i dag, da personen som hadde ansvar for ansettelsen var syk i to uker. Jeg fikk forklaring på hvorfor det hadde tatt så lang tid da de ringte. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg har skrevet jobbsøknad og har satt limit der jeg forventer at potensiell arbeidsgiver henvender seg tilbake før 10. dag. Etter det så vil jeg ikke ta opp telefonen. Da er bedriften for meg uaktuell å jobbe i.

Andre som har satt slike kriterier eller forventninger til bedrift du har søkt jobb til  for at man ikke skal erfare å bli jatta med av bedrifter?

 

Anonymkode: 80358...937

Vi prøver å hente inn folk til intervju innen en uke, men deg hadde jeg ikke kalt inn. Slike krav allerede i søknaden antyder for meg at vedkommende er lite ydmyk, kan være vanskelig å samarbeide med, og kanskje ikke har forståelse for andre folks tid og arbeidsoppgaver.  

Anonymkode: 5aa62...bbe

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vi prøver å hente inn folk til intervju innen en uke, men deg hadde jeg ikke kalt inn. Slike krav allerede i søknaden antyder for meg at vedkommende er lite ydmyk, kan være vanskelig å samarbeide med, og kanskje ikke har forståelse for andre folks tid og arbeidsoppgaver.  

Anonymkode: 5aa62...bbe

hvis du leser det jeg skriver, så vil det bli bedre, det jeg skriver er en personlig krav, ikke noe jeg uttrykker i søknaden. 🤣

Anonymkode: 80358...937

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristin70 skrev (10 minutter siden):

Nei, da hadde jeg ikke fått den jobben jeg har i dag, da personen som hadde ansvar for ansettelsen var syk i to uker. Jeg fikk forklaring på hvorfor det hadde tatt så lang tid da de ringte. 

bra det finnes slike historier også! 

Anonymkode: 80358...937

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har skrevet jobbsøknad og har satt limit der jeg forventer at potensiell arbeidsgiver henvender seg tilbake før 10. dag. Etter det så vil jeg ikke ta opp telefonen. Da er bedriften for meg uaktuell å jobbe i.

Andre som har satt slike kriterier eller forventninger til bedrift du har søkt jobb til  for at man ikke skal erfare å bli jatta med av bedrifter?

 

Anonymkode: 80358...937

Du blir nok en høyt skattet medarbeider etterhvert 😂 Når vi lukter antydninger til de holdningene du viser her skroter vi kandidaten ASAP.

Anonymkode: ea455...9d3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du blir nok en høyt skattet medarbeider etterhvert 😂 Når vi lukter antydninger til de holdningene du viser her skroter vi kandidaten ASAP.

Anonymkode: ea455...9d3

igjen ett menneske som ikke leser det jeg har skrevet. :danse:

Anonymkode: 80358...937

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke gidder å ta telefonen dag 11, så kan du jo takke deg selv om du ikke får jobb. Det kan være mange grunner til at bedrifter ikke kaller inn til intervju tidligere. 

Anonymkode: 3e4a9...db5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

igjen ett menneske som ikke leser det jeg har skrevet. :danse:

Anonymkode: 80358...937

Joda, leste det hele, to ganger. Det du signaliserer er en egosentrisk jobbkandidat, lite ydmyk, liten forståelse for prosedyrer og prosesser, trolig vanskelig å samarbeide med, og vil fortsette å stille en rekke av mer eller mindre urimelige krav til de stakkarene som ansetter deg. Altså en kandidat en prøver det ytterste for å unngå å komme i fare for å ansette.

Anonymkode: ea455...9d3

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Joda, leste det hele, to ganger. Det du signaliserer er en egosentrisk jobbkandidat, lite ydmyk, liten forståelse for prosedyrer og prosesser, trolig vanskelig å samarbeide med, og vil fortsette å stille en rekke av mer eller mindre urimelige krav til de stakkarene som ansetter deg. Altså en kandidat en prøver det ytterste for å unngå å komme i fare for å ansette.

Anonymkode: ea455...9d3

bra du ikke vet historiene til Nils og Eva som jobber hos deg... Men de skal kun jobbe en stund, så har de fått nok, de har allerede sendt jobbsøknader til andre bedrifter  som du ikke vet om... ha ha...

Anonymkode: 80358...937

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

bra du ikke vet historiene til Nils og Eva som jobber hos deg... Men de skal kun jobbe en stund, så har de fått nok, de har allerede sendt jobbsøknader til andre bedrifter  som du ikke vet om... ha ha...

Anonymkode: 80358...937

Får håpe disse bedriftene svarer innen 10 dager da .. 😂

Anonymkode: ea455...9d3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Joda, leste det hele, to ganger. Det du signaliserer er en egosentrisk jobbkandidat, lite ydmyk, liten forståelse for prosedyrer og prosesser, trolig vanskelig å samarbeide med, og vil fortsette å stille en rekke av mer eller mindre urimelige krav til de stakkarene som ansetter deg. Altså en kandidat en prøver det ytterste for å unngå å komme i fare for å ansette.

Anonymkode: ea455...9d3

Hvis du leste innlegget to ganger uten å få med deg at kravet er et internt kriterium, og ikke et vilkår i søknaden, håper jeg virkelig ikke du er invovert i ansettelsesprosesser eller andre viktige beslutninger hos din arbeidsgiver. 

Anonymkode: 7e7f2...f13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...