Gå til innhold

Hvordan informere om graviditet i jobbsøknad?


Gjest Javeljaa

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid i uke 32 og mottar dagpenger. Er pålagt å søke 2 jobber i uken, og med min kompetanse er det lite interessant som dukker opp, men jeg må sende inn søknader for å oppfylle kravet. Jeg har nå kommet så langt i graviditeten at jeg ønsker å opplyse om det i jobbsøknader hvor jeg uansett ikke er interessert i jobben. Hvordan bør jeg skrive det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De vil vel uansett legge merke til det når du kommer til intervju. 

Anonymkode: c68d9...b8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ?! Pålagt å søke 2 jobber i uken? Seriøst? Har hatt (og har) dagpenger og aldri fått det kravet! Hadde aldri oppfylt det krevet, da må man jo søke på jobber man ikke er kvalifisert til til slutt

Anonymkode: 9196b...398

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lyst å spare meg intervju om jeg vet at jeg ikke er en perfekt match for arbeidsgiver, og det er reell sjanse for ansettelse. Er liksom bedre å bli diskvalifisert uten å møte arbeidsgiver enn å bruke energi på å gi et godt intervju.

Anonymkode: 68bbe...4a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hæ?! Pålagt å søke 2 jobber i uken? Seriøst? Har hatt (og har) dagpenger og aldri fått det kravet! Hadde aldri oppfylt det krevet, da må man jo søke på jobber man ikke er kvalifisert til til slutt

Anonymkode: 9196b...398

Ja, det krever de selv om jeg har blitt nylig yrkesufør og dermed må ut å søke på nye områder. Derfor er det ekstra kjipt å få avslag etter intervju, jeg blir usikker på om det er graviditet eller kompetanse. De skylder på kompetanse men vet jo at diskriminering skjer.

Anonymkode: 68bbe...4a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ønsker å informere om det kan du jo bare skrive det da. "Jeg ønsker å informere om at jeg er gravid i uke xx/med termin xx" 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er det jo, heldigvis egentlig, ikke sånn at det å være gravid jobbsøker diskvalifiserer deg fra å bli innkalt til intervju. Og dersom dette jobbsøkergreiene er en del av aktivitetskravet ditt, så er det vel noen som forventer at du får noe napp snart også?

Anonymkode: a15c4...2aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker said:

Hæ?! Pålagt å søke 2 jobber i uken? Seriøst? Har hatt (og har) dagpenger og aldri fått det kravet! Hadde aldri oppfylt det krevet, da må man jo søke på jobber man ikke er kvalifisert til til slutt

Anonymkode: 9196b...398

Dette er ikke uvanlig. Her i kommunen må vi søke på 5 stillinger i uka. 
 

 

Anonymkode: c3eaf...fbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Dette er ikke uvanlig. Her i kommunen må vi søke på 5 stillinger i uka. 
 

 

Anonymkode: c3eaf...fbc

Hjelpes😯

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg søkte på en jobb da jeg var gravid, og skrev noe ala "skoleåret 2020/2021 vil jeg være ute i foreldrepermisjon, og jeg vil være klar for å tiltre i stillingen fra og med dato."

Anonymkode: 01615...d4a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Hæ?! Pålagt å søke 2 jobber i uken? Seriøst? Har hatt (og har) dagpenger og aldri fått det kravet! Hadde aldri oppfylt det krevet, da må man jo søke på jobber man ikke er kvalifisert til til slutt

Anonymkode: 9196b...398

Jeg søkte jobber i fjor da koronaen kom, og jeg måtte søke 5 jobber i ukes. Ikke helt enkelt det heller. Hehe. Søkte 5 jobber i uka i 11 måneder før jeg fikk jobb. 

Anonymkode: c5a21...101

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Hæ?! Pålagt å søke 2 jobber i uken? Seriøst? Har hatt (og har) dagpenger og aldri fått det kravet! Hadde aldri oppfylt det krevet, da må man jo søke på jobber man ikke er kvalifisert til til slutt

Anonymkode: 9196b...398

Mannen min hadde også det kravet. Forstår at det stilles krav, men det er egentlig litt meningsløst. Sikkert derfor en ofte ser arneidsledig 22 år søker tunge direktørjobber i offentlige søkerlister.

Anonymkode: 4fad1...336

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må NAV ha noen form for dokumentasjon? Hvis ikke trenger du vel ikke. Ellers bare skriv i innledningen at du er gravid. Spesielt om du ikke ønsker de jobbene. Merkelig å be deg så sent i svangerskapet om å søke jobb. Så klart ansetter ikke arbeidsgivere deg etter intervju, selv om det ikke er lov å diskriminere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...