AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #1 Del Skrevet 20. september 2021 Har bare kjøpt løpesko tidligere. Men burde man være mer opptatt av andre egenskaper for sko til innendørs bruk? Med tanke på belastning på beina osv? Har dere noen forslag? Anonymkode: a6c87...b5e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sicario Skrevet 20. september 2021 #2 Del Skrevet 20. september 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Har bare kjøpt løpesko tidligere. Men burde man være mer opptatt av andre egenskaper for sko til innendørs bruk? Med tanke på belastning på beina osv? Har dere noen forslag? Anonymkode: a6c87...b5e Det aller beste syntes jeg er barbein/uten sko, men det er jo ikke akkurat praktisk alltid 😆 Viktig med sko som har en flat og relativt stiv såle. Altså det motsatte av løpesko der kanskje demping og vekt er viktig. Har selv et rimelig par fra under armour som jeg er veldig fornøyd med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2021 #3 Del Skrevet 19. oktober 2021 Jeg liker Nike Metcon. Anonymkode: 53e5b...992 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2021 #4 Del Skrevet 19. oktober 2021 sicario skrev (På 20.9.2021 den 11.17): Det aller beste syntes jeg er barbein/uten sko, men det er jo ikke akkurat praktisk alltid 😆 Viktig med sko som har en flat og relativt stiv såle. Altså det motsatte av løpesko der kanskje demping og vekt er viktig. Har selv et rimelig par fra under armour som jeg er veldig fornøyd med. Ikke nødvendig eller hensiktsmessig med flat såle. Det er en grunn til at løftesko har hevet hæl. Adidas Powerlift, Adidas Power Perfect, Nike Romaleos, Nike Savaleos, Inov8 Fastlift, Reebok Legacy Lifter, etc er laget for styrketrening/vektløfting. Om du trenger noe mer allround, feks om du også vil løpe litt på tredemølla, kan crossfitsko være et godt alternativ. Reebok Nano eller Nike Metcon er bra. Anonymkode: d184a...2c3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Khloe Skrevet 20. oktober 2021 #5 Del Skrevet 20. oktober 2021 Jeg sverger til Reebok Crossfit Nano. De har flat såle som gir god kontakt med underlag, samtidig som det går an å løpe og hoppe litt på dem. Jeg ville kanskje ikke satt ut på joggetur på mølla, men litt går fint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #6 Del Skrevet 20. oktober 2021 Ser mange på Sats og tiktok som løfter i flate vanlige «billige» sko som converse, vans, rebooks. Løfter selv med Onitsuka sneakers, synes de er helt topp. Anonymkode: 2c954...c17 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elder Millennial Skrevet 20. oktober 2021 #7 Del Skrevet 20. oktober 2021 Bruker bare sånne stygge markløft tøfler jeg😬 Både til knebøy og markløft. Jeg har løftesko også, men liker disse stygge tøflene best likevel jeg😬 Det blir alt for ustabilt med vanlige joggesko. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yoncé Skrevet 23. oktober 2021 #8 Del Skrevet 23. oktober 2021 Jeg bruker nike metcon til markløft og nike romaleos til ulike knebøyvarianter. Veldig fornøgd. Den beste allroundskoen vil jeg si er reebok nano. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fader Skrevet 26. oktober 2021 #9 Del Skrevet 26. oktober 2021 Jeg går bare i sokkelesten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #10 Del Skrevet 26. oktober 2021 Som du skjønner kan du velge nær sagt hvilke sko du vil, eller ingen sko. Jeg bruker joggesko med litt demping. Trodde det skulle være usmart når jeg trener knebøy, men det går helt fint. De har bred såle og står stødig. Anonymkode: 6b030...9bb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2021 #11 Del Skrevet 29. oktober 2021 Hallsko Anonymkode: 1e340...284 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #12 Del Skrevet 31. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 20.9.2021 den 11.00): Har bare kjøpt løpesko tidligere. Men burde man være mer opptatt av andre egenskaper for sko til innendørs bruk? Med tanke på belastning på beina osv? Har dere noen forslag? Anonymkode: a6c87...b5e Det er ikke belastning på beina som er viktig, men å få gode posisjoner for løftene dine. Styrketrening kan være mye forskjellig og hvilke sko er litt avhengig av hva du legger i begrepet. For generell styrketrening på Sats med litt knebøy, litt markløft, litt overkropp vil jeg anbefale å få for crossfitsko som mange andre her anbefaler. Reebok nano eller metcob, avhengig av hvilke som sitter best på beina. De er allroundsko som funker til det meste, akkurat som man gjør det meste i crossfit. I rene vektløftingsøker på crossfit, vil imidlertid de fleste tre på seg vektløftingssko. Ønsker du å jobbe med styrke og i knebøy, kan det være fint med vektløftingsko. Bevegelsene i vektløfting er samme bøy som i knebøy, og mange opplever hælen og den stabile sålen som er fordel for dybde og trøkk mot gulvet. Det kan være ekstra godt hvis du har litt dårlig mobilitet i bøy. For markløft vil man ikke ha forhøyet hæl, men flat såle. Derfor ser du mange styrkeløftere i helt flate sko som converse. Selv kjører jeg markløft uten sko eller med reebok nano. Jeg har en eldre nano som er veldig flat. Anonymkode: 3aa63...ab7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #13 Del Skrevet 5. november 2021 AnonymBruker skrev (På 26.10.2021 den 15.21): Som du skjønner kan du velge nær sagt hvilke sko du vil, eller ingen sko. Jeg bruker joggesko med litt demping. Trodde det skulle være usmart når jeg trener knebøy, men det går helt fint. De har bred såle og står stødig. Anonymkode: 6b030...9bb Øh nei? Er vel ingen over som har indikert at hva som helst passer for styrketrening? TS: Som de fleste sier så er sko til styrketrening litt det motsatte av løpesko, de skal være stødige og uten særlig demping. Crossfit-sko er bra. Jeg selv liker best Nike metcon. Men selve klassikeren er vektløftersko + Converse avhengig av øvelsene. Det er litt for hardcore for meg 😄 Anonymkode: 13229...0b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå