Gå til innhold

Kort lutealfase etter pilleslutt?

Daisy'sDuckling

Anbefalte innlegg

Hei!

Er nå inne i min andre PP etter pilleslutt i august. Fant ut forrige syklus at lutealfasen min var på 9-10 dager (spottet friskt blod sent på 10 DPO). Kjenner jeg blir litt bekymret om dette vil bli et problem under prøving, hvis egget ikke får tid til å feste seg😳

Noen som har opplevd det samme etter pilleslutt, og at lutealfasen ble lengre etterhvert? Eller måtte dere til slutt få progesterontilskudd? Vet jeg ikke har prøvd lenge, men ønsker ikke å være håpefull og prøve mange måneder, hvis det muligens kan ordnes med et legebesøk

Endret av Daisy'sDuckling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fikk aldri positiv eggløsningstest forrige PP. Men mulig jeg hadde fått hvis jeg tok 2 tester til ulik tid ca rundt ventet eggløsning. Så antar jeg hadde mellom 10-14 dager lutealfase. 

Har hørt at B6 kan hjelpe. Men usikker om man bør ta hele tiden eller etter eggløsning.

Anonymkode: 26798...b7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fikk aldri positiv eggløsningstest forrige PP. Men mulig jeg hadde fått hvis jeg tok 2 tester til ulik tid ca rundt ventet eggløsning. Så antar jeg hadde mellom 10-14 dager lutealfase. 

Har hørt at B6 kan hjelpe. Men usikker om man bør ta hele tiden eller etter eggløsning.

Anonymkode: 26798...b7c

B6 er et vitamin og bør tas i en lengre periode for at det skal ha effekt. 

Anonymkode: 44aab...a6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

B6 er et vitamin og bør tas i en lengre periode for at det skal ha effekt. 

Anonymkode: 44aab...a6c

Men skilles det ikke ut med urinen da? Derfor man må ta daglig? Fettløselige vitaminer skal man vel ikke ta for mye av da det ikke skilles ut like raskt. 

Anonymkode: 03e19...d5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...