Gå til innhold

Kontorjobb!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg jobber på kontor og har master. Du må tenke mer over hva du ønsker å gjøre, og ikke bare si at du ønsker en kontorjobb. Som noen skrev så fint lengre opp, kontor definerer bare hvilken type arbeidslokale du har.

Anonymkode: e59b2...0f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg jobber på kontor og har master. Du må tenke mer over hva du ønsker å gjøre, og ikke bare si at du ønsker en kontorjobb. Som noen skrev så fint lengre opp, kontor definerer bare hvilken type arbeidslokale du har.

Anonymkode: e59b2...0f0

Hei! Det var det som var hele meningen med dette innlegget - å finne litt ut av hvilke muligheter man har for å jobbe på den type arbeidslokale :) jeg har ingen spesielle ønsker om hva jeg har lyst til å jobbe med akkurat nå, og tenkte det var greit å spørre her å gjerne få litt inspirasjon. Har funnet ut at at jeg ikke trivdes i helsevesenet og kunne tenkt meg en mindre fysisk jobb, men har svært lite kunnskap om hvilke jobber dette kan være, og var derfor jeg spurte etter deres tips og erfaringer :) 

Anonymkode: f8d9f...4f0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Planfagelig utdannelse er etterspurt, da kan du få jobb som saksbehandler, konsulent, rådgiver (kontorjobber) både privat og offentlig: https://www.planutdanning.no/

Jeg er selv arealplanlegger men jobber innen byggesak i kommune. 

Anonymkode: e0bc3...8b2

Hei, dette er spennende lesing. Jeg går selv 2 året på bachelor planlegging og administrasjon og sikter meg inn på en slik type jobb. Må du helst ha master?

Anonymkode: 716f6...aaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren til en venninne av meg tok tre-årig økonomiutdannelse og fikk jobb på kontor hos et kredittforetak, og jobbet som saksbehandler med å gi billån.

Hun sluttet og tok en annen utdannelse senere, for det var noe hun innerst inne ville bli.

Anonymkode: 09f68...b14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei, dette er spennende lesing. Jeg går selv 2 året på bachelor planlegging og administrasjon og sikter meg inn på en slik type jobb. Må du helst ha master?

Anonymkode: 716f6...aaf

Du får enklest jobb med master og de fleste arbeidsgivere krever master. Om du vil jobbe på et mindre sted/mindre kommune o.l så kan de godta bachelor siden disse har færre søkere. 

Anonymkode: e0bc3...8b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Systemansvarlig for elektroniske vedlikeholdssystemer i en større bedrift. Utdannet ingeniør.

Anonymkode: 29b70...eab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er utdannet sykepleier. Har tidligere jobbet som saksbehandler i kommunen, innenfor helse og omsorg. Var en fin jobb det. Nå jobber jeg som veileder i NAV. Det er en mer hektisk jobb. De fleste jeg har jobbet med som saksbehandlere eller veiledere har en bachelor innen helse, sosial, velferd, jus, pedagogikk, samfunn ol. Noen få (som fikk jobben får mange år siden) har mer yrkesfaglige utdanninger. 

Kontorjobber som ikke krever høyere utdanning er det ofte få av og svært mange søkere til. Her finnes de på skoler og større bedrifter.

Anonymkode: e070b...5f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hei! Det var det som var hele meningen med dette innlegget - å finne litt ut av hvilke muligheter man har for å jobbe på den type arbeidslokale :) jeg har ingen spesielle ønsker om hva jeg har lyst til å jobbe med akkurat nå, og tenkte det var greit å spørre her å gjerne få litt inspirasjon. Har funnet ut at at jeg ikke trivdes i helsevesenet og kunne tenkt meg en mindre fysisk jobb, men har svært lite kunnskap om hvilke jobber dette kan være, og var derfor jeg spurte etter deres tips og erfaringer :) 

Anonymkode: f8d9f...4f0

Lettere å anbefale om du blir litt mer spisset. Jeg har master i samfunnskunnskap, og jobber med internasjonale avtaler.

Anonymkode: e59b2...0f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...