AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #21 Skrevet 20. september 2021 La det gå. Anonymkode: a6995...5e0 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #22 Skrevet 20. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): La det gå. Anonymkode: a6995...5e0 Takk for innspill😊 Anonymkode: f6d60...6b7
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #23 Skrevet 20. september 2021 Har mor sagt at hun ikke vil betale? Om hun ikke har sagt noe, så ville jeg sendt en mld om at det kostet så og så mye, og at summen hun må betale er det og det. Kan og si at dere trakk av halve kaka på den summen. Så ta det derfra. Om hun er vanskelig kam dere si at det var dumt at det ikke ble avtalt på forhånd, men dere hadde regnet med at hun betalte halve siden det er vanlig. Anonymkode: e7d94...f5b 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #24 Skrevet 20. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har mor sagt at hun ikke vil betale? Om hun ikke har sagt noe, så ville jeg sendt en mld om at det kostet så og så mye, og at summen hun må betale er det og det. Kan og si at dere trakk av halve kaka på den summen. Så ta det derfra. Om hun er vanskelig kam dere si at det var dumt at det ikke ble avtalt på forhånd, men dere hadde regnet med at hun betalte halve siden det er vanlig. Anonymkode: e7d94...f5b Veldig godt innspill! Tusen takk!! Anonymkode: f6d60...6b7
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #25 Skrevet 20. september 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Takk for svar! Hun ble inkludert i alt og visste om alt, men det ble litt dyrere enn vi forventet. hilsen ts Anonymkode: f6d60...6b7 Spørsmålet er jo om prisene også ble diskutert med henne? «Skal vi velge den menyen, det vil koste så mye, eller den menyen som vil koste så mye» osv. Hvis ikke går det ikke an å bare server en regning i etterkant. Da vil jo moren si noe sånt som at - Nei, dette ante jeg ikke noe om, jeg ville da heller valgt et annet lokale osv. Hvis kostnadsnivået ikke har blitt diskutert, men dere likevel ønsker at hun skal bidra, så kan dere selvsagt spørre om et bidrag, men dere kan ikke kreve noe eller be om halve summen. (Jeg har selv arrangert to konfirmasjoner hjemme, laget mat og sørget for alt uten bidrag fra min eksmann. Det trenger faktisk ikke bli så dyrt). Anonymkode: a6995...5e0 2
Gjest Albbas Skrevet 20. september 2021 #26 Skrevet 20. september 2021 Dere kan jo spørre, men dere burde virkelig avklart dette i forkant. Nå står dere jo ganske svakt. Det er veldig dårlig stil å komme i etterkant. Det er egentlig en selvfølgelig at mor skal bidra, men når dere ikke har tatt dette opp i forkant har dere egentlig signalisert at dere tar kostnaden. Men hvorfor betaler ikke mor bidrag? Skjønner godt at hun tror hun ikke skal betale en døyt, dere tilrettelegger jo for at hun slipper å ta økonomisk ansvar.
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #27 Skrevet 20. september 2021 Jeg synes det er UTROLIG merkelig at dere ikke har avtalt dette før konfirmasjonen. Å komme med en uventet regning nå er skikkelig upassende. Og det til tross for at det er forventet at begge foreldre bidrar økonomisk til konfirmasjon. Anonymkode: c7cab...386 4
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #28 Skrevet 20. september 2021 Hadde det vært snakk om en far så hadde nok svarene her inne vært helt anerledes. Kommer dere ikke til noen enighet kan dere søke om det her: https://www.nav.no/bidrag-utgifter Jeg er alene med sønnen min som snart skal konfirmeres. Far har lite penger, så kommer ikke til å kreve noe selv om vi inviterer han og familien. Hadde han hatt bedre økonomi så hadde jeg snakket om det på forhånd ang betaling av konfirmasjonen. Siden dere ikke har snakket om det på forhånd hadde jeg tatt det opp på en ydmyk og fin måte. Selvsagt skal mor betale for konfirmasjonen og veldig merkelig hvis hun tror hun ikke skal det. Anonymkode: b4378...906 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #29 Skrevet 20. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hadde det vært snakk om en far så hadde nok svarene her inne vært helt anerledes. Kommer dere ikke til noen enighet kan dere søke om det her: https://www.nav.no/bidrag-utgifter Jeg er alene med sønnen min som snart skal konfirmeres. Far har lite penger, så kommer ikke til å kreve noe selv om vi inviterer han og familien. Hadde han hatt bedre økonomi så hadde jeg snakket om det på forhånd ang betaling av konfirmasjonen. Siden dere ikke har snakket om det på forhånd hadde jeg tatt det opp på en ydmyk og fin måte. Selvsagt skal mor betale for konfirmasjonen og veldig merkelig hvis hun tror hun ikke skal det. Anonymkode: b4378...906 Takk for svar ❤️ Og lykke til med konfirmasjon!❤️ Anonymkode: f6d60...6b7
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #30 Skrevet 20. september 2021 Tenker at å splitte i 2 kommer jo helt an på. Har dere kommet opp i 10.-15.-30.000 og mor har dårlig økonomi, dere ikke har avtalt et budsjett, eller ikke prøvd å gjøre noen rimelige løsninger her og der så syns jeg det kanskje hadde vært litt mye å forvente å splitte 50/50. Det går an å vise regningen/regnestykket og spørre om hun har/evt hva hun har mulighet til å bidra med. Det går også an å ta bidrag via nav hvis dere ikke blir enige. Dere har jo flere utgifter sånn sett, og samværsreisen er det minste mor kan bidra med. Ja, alle vet at en konfirmasjon koster, dere kan også spørre om hun evt kan betale litt og litt pr mnd hvis det blir et "for stort beløp" som et engangsbeløp. Det viktigste er vel at dere snakker sammen om det, på en god måte. Anonymkode: 625b4...9c7
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #31 Skrevet 20. september 2021 Jeg tenker det bør ha vært avklart på forhånd. Det blir feil om å spørre noen om å dekke noe dersom dette ikke var utgangspunktet. Det er jo mulig hun ikke har økonomi til å betale for en stor fest, og ville holdt noe mindre dersom hun visste at hun måtte betale. Anonymkode: fe726...b69
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå