Gå til innhold

Basaltemp, prøvd meg litt fram og er forvirra

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Funnet ut at om jeg måler temp når jeg våkner på natten er den høyere enn når jeg måler til fast tidspunkt på morgenen. 
Kan våkne om natten og da blir det få timer til morgen måling siden jeg må tempe halv seks hver dag. 

for eks: våknet halv tre: Skal tempe halv seks og sjekket derfor temp. 36,86. Målte igjen da halv seks og da var den 36,63. Altså en del lavere. 

Sov lengst før den første tempen. Ble i underkant av tre timer på andre tempen. 

Hvilken er da rett?

Anonymkode: 61d96...63b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gå for temperaturen på morgenen, kl 05:30, uavhengig om du har våknet  i løpet av natten eller ei.

Synes ikke du skal sjekke temperaturen midt på natta mer, det vil bare føre til stress. Temperaturen vår svinger igjennom døgnet, og du vil derfor få litt variasjon når du måler ved ulike tidspunkt. Måler du til et fast klokkeslett hver morgen er jeg ganske sikker på du vil finne eggløsning uansett ☺️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går ikke an å gjøre det på den måten, det blir ikke rett. Basaltemperaturen skal tas på samme tidspunkt hver dag. Hvis du tar den tidligere/senere enn normal-tidspunktet, så skal du justere den opp/ned (avhengig av om den er tatt for tidlig/senere enn normalt) med 0,05 grader pr halvtime avvik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...