Gå til innhold

Bedt i to bursdager


En vanlig jente

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner ikke hvorfor du ber om råd her. Du har bestemt deg for hva du vil gjøre. At noen mener at du burde gjøre noe annet, bryr du deg ikke om, utenom å rettferdiggjøre hvorfor det ikke kommer til å skje. Du har ikke lyst til å reise i din venninnes bursdag fordi du vil få det gøyere i kompisen sin bursdag. Med andre ord, så handler dette ene og alene om dine følelser og om hva du har lyst til.

Anonymkode: bb950...e4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For å endre spørsmålet mitt da, i og med jeg vet hva jeg ønsker.

Hvordan kan jeg på best mulig måte løse situasjonen med tanke på venninnen min? Hva kan jeg si/gjøre mot henne? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

Jeg hadde gått der jeg hadde mest lyst. Og svart som sant var at jeg allerede var invitert i en bursdag den dagen, og hadde takket ja. Men hvis jeg ikke allerede hadde forpliktet meg skulle jeg gjerne kommet, og "håper dere får det fett". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En vanlig jente skrev (3 minutter siden):

For å endre spørsmålet mitt da, i og med jeg vet hva jeg ønsker.

Hvordan kan jeg på best mulig måte løse situasjonen med tanke på venninnen min? Hva kan jeg si/gjøre mot henne? 

Du får bare takke for invitasjonen, og si at dere dessverre ikke har mulighet for å komme da dere har takket ja til noe annet. Er da ikke så vanskelig.

Anonymkode: 186ec...e08

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville sagt til venninna at kompisen inviterte først, men at du evt kan stikke innom en times tid hos henne, om det er veldig viktig for henne at du kommer innom en tur 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Keg hadde vært åpen og ærlig med venninnen min. Ærlighet varer lengst.

"Hei, er så hyggelig å bli invitert. Men vi har blitt invitert to steder. Jeg har veldig lyst å feire med deg. Men i og med at vi ikke er så nær de andre inviterte, og veldig nær alle gjestene i den andre gebursdagen, så har vi takket ja til den invitasjonen. Håper du får en flott feiring. Og vil veldig gjerne gjøre stas på deg en annen dag".

Anonymkode: c4925...6b7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Keg hadde vært åpen og ærlig med venninnen min. Ærlighet varer lengst.

"Hei, er så hyggelig å bli invitert. Men vi har blitt invitert to steder. Jeg har veldig lyst å feire med deg. Men i og med at vi ikke er så nær de andre inviterte, og veldig nær alle gjestene i den andre gebursdagen, så har vi takket ja til den invitasjonen. Håper du får en flott feiring. Og vil veldig gjerne gjøre stas på deg en annen dag".

Anonymkode: c4925...6b7

Ikke gjør det, ts.

Anonymkode: aeadc...3da

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Ikke gjør det, ts.

Anonymkode: aeadc...3da

Enig.. ikke skriv det!

Anonymkode: 7ae12...e1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.9.2021 den 10.31):

Dette er jeg ekstremt uenig i. Her snakker vi ikke om å bli i et voldelig ekteskap for å redde fasaden, eller utdanne seg til et statusyrke for å please mor og far, eller gi etter for drikkepress på russebussen.

Her handler det om å glede vennene sine, vise at de betyr noe. Være en god, trygg og varm venn, som ikke alltid lar seg styre av egoistiske behov, men som tar hensyn og har folkeskikk. 

Noen ganger er det en dårlig idé å gjøre det man har aller mest lyst til og drite i om andre blir såret.

Anonymkode: 510ef...4d6

Så man kan ikke vise vennene at de betyr noe, om man ikke kommer i bursdagen deres? Mine venner vet veldig godt at jeg er en god, trygg og varm venn, selv om jeg også tar hensyn til meg selv. 
 

Er man virkelig en trygg venn, om man ikke tørr å være ærlig med vennene sine? Det er jo ikke slik ta vennen til ts kun har invitert ts. Hun får bursdagsfesten sin. Hvor super den bursdagsfesten blir, står ikke og faller på hvorvidt ts dukker opp. Aldri legg så mye ansvar på en person.

Anonymkode: 6904f...9b1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...