Gå til innhold

Alkohol

Fremhevede innlegg

Gjest Alterego666
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Ja, Ptsd og depresjon samt spiseforstyrrelser . Fungerer likevel godt i jobb, men orker ikkje noko uten alkohol. Trenger å slutte / begynne på nytt, men veit ikkje kordan. Har prøvd avrusning , samtaler psykolog , medisiner  . Fastlege … alt … 

Anonymkode: 815c2...79d

Du har prøvd alt dette, og så tror du KG skal kunne hjelpe deg?

Da er du ved enden av repet…

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tips: prøv å sett deg inn i andre si historie før du kommenterer . Folk som du kan gjere stor skade på folk som ligg nede. Trolling etc…  Just sayin

Spar deg! Jeg har aldri trollet en bokstav her inne! Legg litt flid i HI så det går an å forstå problemet bare..

Skrevet
Alterego666 skrev (1 minutt siden):

Du har prøvd alt dette, og så tror du KG skal kunne hjelpe deg?

Da er du ved enden av repet…

Takk for informasjonen . Konstruktivt og well spoken. 

• Liker 1
Skrevet

Antabus med hjemmesykepleie som kommer innom flere ganger i uken og ser at du tar det. 

Anonymkode: c0226...32f

Skrevet
ABM skrev (12 minutter siden):

Ja mulig det var ufint av meg...synes HI var en solskinnshistorie uten problemer bare...

Du leser om ei kvinne som har PSTD, depresjon og spiseforstyrrelse, drikker to liter vin daglig og har barn med en som er dømt for å ha utøvd vold mot familien... og du tenker dette er en solskinnshistorie? 

Å drikke så mye alkohol vil etterhvert påvirke helsen. Det spiller ingen rolle om ting går noenlunde fint nå, det er skadelig. TS: Bestill deg en legetime og ta dette opp. Be om leverprøver. Snakk om muligheten for avrusning, gjerne et lengre opphold. Alkoholabstinenser kan være livsfarlige om det ikke gjøres på en forsvarlig måte med legetilsyn.   

• Liker 1
Skrevet
ABM skrev (6 minutter siden):

Spar deg! Jeg har aldri trollet en bokstav her inne! Legg litt flid i HI så det går an å forstå problemet bare..

Alle andre enn deg ser at måten du ordlegger deg på er trollete. Hopp over på en annen tråd og troll videre der 

Skrevet
Miranda Bailey skrev (1 minutt siden):

Du leser om ei kvinne som har PSTD, depresjon og spiseforstyrrelse, drikker to liter vin daglig og har barn med en som er dømt for å ha utøvd vold mot familien... og du tenker dette er en solskinnshistorie? 

Å drikke så mye alkohol vil etterhvert påvirke helsen. Det spiller ingen rolle om ting går noenlunde fint nå, det er skadelig. TS: Bestill deg en legetime og ta dette opp. Be om leverprøver. Snakk om muligheten for avrusning, gjerne et lengre opphold. Alkoholabstinenser kan være livsfarlige om det ikke gjøres på en forsvarlig måte med legetilsyn.   

Takk, eg skal gjer det. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Ring legesenteret i morgen så du kommer i gang med papirmølla ❤️

Anonymkode: 2e369...6bb

Takk, eg gjer det. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Takk, eg gjer det. 

Herlig og godt jobba! Dette klarer du 

Skrevet

En rusmisbruker endrer seg ikke før man har kommet så langt ned som mulig. Altså mistet jobben/førerkort/barna osv. Da må man ta tak, før det er det svært vanskelig. Vært der selv.

Hvis du er trygg på fastlegen din så snakk med hen. Be om hjelp før du er på bånn.

Anonymkode: 9103a...689

Skrevet

www.juliewinge.no

Anonymkode: 7ef76...e6b

Skrevet

Takk for mange fine innspel. Fikk hjelp med fastlege so no er ballen begynt å rulle. Eg trur man må rekne med trolling i slike tråder , denne intet unntak. Takk uansett for gode råd og oppbacking  frå dykk som svarte samvittighetsfullt . 

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Takk for mange fine innspel. Fikk hjelp med fastlege so no er ballen begynt å rulle. Eg trur man må rekne med trolling i slike tråder , denne intet unntak. Takk uansett for gode råd og oppbacking  frå dykk som svarte samvittighetsfullt . 

Så godt å høre! Stolt av deg ❤️

Skrevet

Ryddet for spekulasjoner og svar til det. 

_popcorn_, mod

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Hei. Eg drikker to liter vin kvar dag. Har gjort det i 25 år. Kjenner meg i fin form og fungerer i jobb. Kva kan eg gjere for å slutte ? Har prøvd alt. 

Nei, du har ikke prøvd " alt "....

Om du hadde prøvd alt, så hadde du sluttet å drikke ( så mye)

Du sier selv du fungere bra, så hvorfor vil du slutte ?? Om du virkelig ville slutte, så hadde du jo faktisk gjort det!

Og  du trenger ikke fortelle meg at jeg ikke skjønner hvor vanskelig det er og  bla bla bla, jo jeg vet, for jeg har gjort det selv 🤩💪 fordi jeg VILLE 

Anonymkode: eb983...9f3

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei, du har ikke prøvd " alt "....

Om du hadde prøvd alt, så hadde du sluttet å drikke ( så mye)

Du sier selv du fungere bra, så hvorfor vil du slutte ?? Om du virkelig ville slutte, så hadde du jo faktisk gjort det!

Og  du trenger ikke fortelle meg at jeg ikke skjønner hvor vanskelig det er og  bla bla bla, jo jeg vet, for jeg har gjort det selv 🤩💪 fordi jeg VILLE 

Anonymkode: eb983...9f3

«Du sier selv  du fungere bra, så hvorfor vil du slutte ?? Om du virkelig ville slutte, så hadde du jo faktisk gjort det!». Kommentar frå bakgården ; - dette sitatet er for meg beviset for at du klarte det, men at andre inkludert meg ikkje har klart det. Har du opplevd dei samme overgrepa år etter år som meg? Veit du Kva som skal til for å slutte - for alle ? Tydligvis . Og takk for det, men det hjelp ikkje meg  . Eg må søke virkningsfull hjelp , ikkje besserwisserar. Beklager at eg let deg være irrelevant ,-  tross din vellukka strid m alkoholen . 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...