Gå til innhold

Alkohol

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei. Eg drikker to liter vin kvar dag. Har gjort det i 25 år. Kjenner meg i fin form og fungerer i jobb. Kva kan eg gjere for å slutte ? Har prøvd alt. 

Anonymkode: 815c2...79d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er «alt»? Har du traumer/psykiske lidelser? 

Anonymkode: 2e369...6bb

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hei. Eg drikker to liter vin kvar dag. Har gjort det i 25 år. Kjenner meg i fin form og fungerer i jobb. Kva kan eg gjere for å slutte ? Har prøvd alt. 

Ikke kjøp/lag så mye vin.

Anonymkode: 8c20f...2f7

• Liker 2
Skrevet

Har du tatt leverprøver? Hvis du drikker to liter vin hver dag, går det snart ut over helsa di. Hva med å snakke med fastlegen? 

Anonymkode: 04c89...aeb

• Liker 1
Skrevet

Ja, Ptsd og depresjon samt spiseforstyrrelser . Fungerer likevel godt i jobb, men orker ikkje noko uten alkohol. Trenger å slutte / begynne på nytt, men veit ikkje kordan. Har prøvd avrusning , samtaler psykolog , medisiner  . Fastlege … alt … 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, Ptsd og depresjon samt spiseforstyrrelser . Fungerer likevel godt i jobb, men orker ikkje noko uten alkohol. Trenger å slutte / begynne på nytt, men veit ikkje kordan. Har prøvd avrusning , samtaler psykolog , medisiner  . Fastlege … alt … 

Har du vært innlagt til langtidsbehandling før hvor du får hjelp til de andre psykiske lidelsene?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har du vært innlagt til langtidsbehandling før hvor du får hjelp til de andre psykiske lidelsene?

Nei ; vanskelig mtp forpliktelser / barn. Faren deira er èin dømt familievoldsmann. Livsfarlig situasjon om eg fremstår som sårbar sjølv i eit helsevesen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har du tatt leverprøver? Hvis du drikker to liter vin hver dag, går det snart ut over helsa di. Hva med å snakke med fastlegen? 

Anonymkode: 04c89...aeb

Ikkje tatt leverprøver då eg kjenner meg frisk. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hvis du er i fin form og fungerer i jobb...og har prøvd alt ...? Alt for å ikke bli i fin form og for å ikke fungere i jobb da heller??

Hvis alt går så helvetes bra..hvorfor endre på noe?!

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei ; vanskelig mtp forpliktelser / barn. Faren deira er èin dømt familievoldsmann. Livsfarlig situasjon om eg fremstår som sårbar sjølv i eit helsevesen. 

Det er vel bare det alternativet du har igjen nå? 

Skrevet
ABM skrev (3 minutter siden):

Hvis du er i fin form og fungerer i jobb...og har prøvd alt ...? Alt for å ikke bli i fin form og for å ikke fungere i jobb da heller??

Hvis alt går så helvetes bra..hvorfor endre på noe?!

Sterkt å lese et så arrogant innlegg på noe så sårbart som dette er. 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er vel bare det alternativet du har igjen nå? 

Kan kjennes slik ja . 

Skrevet

Hvamener du med kjent familievoldsmann?

Anonymkode: 8fcf2...776

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvamener du med kjent familievoldsmann?

Anonymkode: 8fcf2...776

Tiltalt og dømt , lokalsamfunnet veit om kor farleg han er. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ikkje tatt leverprøver då eg kjenner meg frisk. 

Da vil jeg anbefale deg å ta leverprøver. Start der. Du får hjelp fra fastlegen videre. 

Anonymkode: 9b0db...848

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kan kjennes slik ja . 

Jeg forstår forpliktelser og barn, men barna trenger deg, i livet. Saken er at du drikker deg ihjel nå, og en lengre innleggelse kan hjelpe deg. Man må bare gjøre det man må for å klare det, koste hva det koste vil. Det er en kort periode av livet og er så verdt det.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg forstår forpliktelser og barn, men barna trenger deg, i livet. Saken er at du drikker deg ihjel nå, og en lengre innleggelse kan hjelpe deg. Man må bare gjøre det man må for å klare det, koste hva det koste vil. Det er en kort periode av livet og er så verdt det.

Takk for det. Må vel manne meg opp. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Sterkt å lese et så arrogant innlegg på noe så sårbart som dette er. 

Ja mulig det var ufint av meg...synes HI var en solskinnshistorie uten problemer bare...

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Takk for det. Må vel manne meg opp. 

Ring legesenteret i morgen så du kommer i gang med papirmølla ❤️

Skrevet
ABM skrev (2 minutter siden):

Ja mulig det var ufint av meg...synes HI var en solskinnshistorie uten problemer bare...

Tips: prøv å sett deg inn i andre si historie før du kommenterer . Folk som du kan gjere stor skade på folk som ligg nede. Trolling etc…  Just sayin

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...