AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #1 Del Skrevet 16. september 2021 Jeg hadde eggløsning forrige fredag og hadde samleie hele forrige uke (fra mandag-lørdag) så ganske sikker på å ha truffet. På mandag (som jeg vet er aaaalt for tidlig) startet det smått med en liten sånn ‘ubehags’ følelse nederst i magen. Siden det har det nesten tatt seg opp hver dag. Er idag 6 dpo og i natt våknet jeg av at det kom en ganske intens smerte nederst i magen også var den borte. Idag har jeg hatt enda sterkere mensslignende smerter. Men mens er jo ikke før neste fredag (har syklus på 28 dager). Tappen er høyt oppe, bakovervendt og steinhard ved åpningen (såvidt jeg kjenner åpningen fordi den er så bakovervendt). i tillegg har jeg hinsides med luft i magen mer enn til vanlig. Nå bobler det og driver på hele tiden. Veklser mellom løs og hard mage. Noen med erfaringer? Kan det bare være typ PMS relatert? Jeg vet ikke fordi dette har jeg ikke opplevd før og derfor jeg spør. Ønsker jo også inderlig en baby. Anonymkode: b2c26...b49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #2 Del Skrevet 16. september 2021 Jeg har alle mulige symptomer hver eneste gang jeg er i dpo-land. Googler og googler, en syklus har jeg murringer, en annen har jeg ømme bryster. Så synes jeg at jeg er kvalm eller svimmel. Har tilogmed ment at jeg har hatt blodsmak i munnen. Likefullt er testene alltid blendahvite og TR dukker opp på dagen sin. Poenget? Når man ønsker seg så veldig er kroppen flink til å spille deg puss med alle mulige symptomer. Prøv så godt du kan å holde på med andre ting som tar fokus fra det som kanskje skjer i magen. Svaret på om du har en spire på gang får du ikke før helt oppunder ikm uansett! Masse babystøv og lykke til Anonymkode: 70eba...3d8 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #3 Del Skrevet 16. september 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Jeg har alle mulige symptomer hver eneste gang jeg er i dpo-land. Googler og googler, en syklus har jeg murringer, en annen har jeg ømme bryster. Så synes jeg at jeg er kvalm eller svimmel. Har tilogmed ment at jeg har hatt blodsmak i munnen. Likefullt er testene alltid blendahvite og TR dukker opp på dagen sin. Poenget? Når man ønsker seg så veldig er kroppen flink til å spille deg puss med alle mulige symptomer. Prøv så godt du kan å holde på med andre ting som tar fokus fra det som kanskje skjer i magen. Svaret på om du har en spire på gang får du ikke før helt oppunder ikm uansett! Masse babystøv og lykke til Anonymkode: 70eba...3d8 Ja det har du helt rett i, men har jo ønsket hver eneste pp og aldri kjent på dette før? Selv om kroppen skulle spille meg et puss nå så har ikke det skjedd før. Men du har nok helt sikkert rett værtfall. Men sånn som hvis jeg ler eller nyser så ‘strekker’ det plutselig til i livmoren, kroppen kan vel ikke ‘fake’ det eller hva jeg skal si? Har ingen andre symptomer enn luft og vondt nederst i magen da. Men jeg får smøre meg med tålmodighet og vente til over helgen før jeg prøver meg på en test 🙈 Anonymkode: b2c26...b49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #4 Del Skrevet 16. september 2021 3 hours ago, AnonymBruker said: Ja det har du helt rett i, men har jo ønsket hver eneste pp og aldri kjent på dette før? Selv om kroppen skulle spille meg et puss nå så har ikke det skjedd før. Men du har nok helt sikkert rett værtfall. Men sånn som hvis jeg ler eller nyser så ‘strekker’ det plutselig til i livmoren, kroppen kan vel ikke ‘fake’ det eller hva jeg skal si? Har ingen andre symptomer enn luft og vondt nederst i magen da. Men jeg får smøre meg med tålmodighet og vente til over helgen før jeg prøver meg på en test 🙈 Anonymkode: b2c26...b49 Det tenker jeg også hver pp når jeg kjenner på saker og ting etter EL 😅 Kan være luftsmerter, kan være noe annet. Synes veldig mange sier at den pp’en de faktisk ble gravid er den pp’en de ikke kjente noen verdens ting utenfor normalen. Du må nok bare leve i spenning noen dager til! 😉 Anonymkode: 70eba...3d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #5 Del Skrevet 16. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det tenker jeg også hver pp når jeg kjenner på saker og ting etter EL 😅 Kan være luftsmerter, kan være noe annet. Synes veldig mange sier at den pp’en de faktisk ble gravid er den pp’en de ikke kjente noen verdens ting utenfor normalen. Du må nok bare leve i spenning noen dager til! 😉 Anonymkode: 70eba...3d8 Joda sant det, får vel vente noen dager til før jeg tester 🤷🏼♀️ Men begynner nesten å gi opp nå, prøvd i 3 år. Anonymkode: b2c26...b49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 16. september 2021 #6 Del Skrevet 16. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Joda sant det, får vel vente noen dager til før jeg tester 🤷🏼♀️ Men begynner nesten å gi opp nå, prøvd i 3 år. Anonymkode: b2c26...b49 Det som var mest fremtredende av symptomer på meg, kom ikke før mensen skulle kommet. Og da var det skikkelige mens-murringer, altså murrende mens-smerter, som om "NÅ kommer mensen! Løp på badet og ta på bind". Men nei, ingen mens kom, og selv om jeg visste at jeg var gravid pga positiv test, var det nervepirrende med så mye mensmurringer i ukesvis etterpå. Man trodde jo at det ville gå galt hver dag, og at mensen skulle skylle ut alt likevel, siden de var så sterke. Men det gikk bra altså, babyen holdt seg på plass og ble en fin gutt. Jeg prøvde bare i fem måneder før jeg ble gravid, men vet hvor "baby-crazy" jeg var ved hver forventet mens osv, så jeg kan forestille meg hvordan du har det etter tre år Lykke til. Håper det går riktig vei denne syklusen! 👍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #7 Del Skrevet 16. september 2021 Million skrev (13 minutter siden): Det som var mest fremtredende av symptomer på meg, kom ikke før mensen skulle kommet. Og da var det skikkelige mens-murringer, altså murrende mens-smerter, som om "NÅ kommer mensen! Løp på badet og ta på bind". Men nei, ingen mens kom, og selv om jeg visste at jeg var gravid pga positiv test, var det nervepirrende med så mye mensmurringer i ukesvis etterpå. Man trodde jo at det ville gå galt hver dag, og at mensen skulle skylle ut alt likevel, siden de var så sterke. Men det gikk bra altså, babyen holdt seg på plass og ble en fin gutt. Jeg prøvde bare i fem måneder før jeg ble gravid, men vet hvor "baby-crazy" jeg var ved hver forventet mens osv, så jeg kan forestille meg hvordan du har det etter tre år Lykke til. Håper det går riktig vei denne syklusen! 👍 Er vel kanskje det som er mest vanlig ja. Hadde det også sånn tidligere i år da jeg ble gravid, men mistet i SA. Men klarer ikke huske om jeg hadde sånne murringer en uke før mens. Husker bare at jeg hadde det rundt mens sånn som du skriver her. Men er vel normalt med murringer i og med at livmoren vokser og strekkes når man er gravid. Så greit å få det til så ‘fort’ 🤗 håper virkelig at det kanskje endelig går veien, men har jo mistet litt håpet da. Anonymkode: b2c26...b49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #8 Del Skrevet 18. september 2021 Jeg merket tegn på at jeg var gravid så tidlig som deg denne gangen, nesten som litt leamus i livmoren. Trodde at nå har det klikket for meg, at det må jo være innbilning. 7 dpo kjente jeg et stikk i livmoren (som jeg har kjent i de 2 første svangerskapene også) og da bare visste jeg. Neste morgen testet jeg svaaaakt positivt. Er 29 uker på vei nå (De aller fleste vil nok sikkert si at dette er tilfeldig og at det er umulig å kjenne noe. Men jeg tror at man kjenner kroppen sin best, og av og til så trenger man å lese noe som gir håp ) Lykke til!! Anonymkode: dbb03...831 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #9 Del Skrevet 18. september 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Jeg merket tegn på at jeg var gravid så tidlig som deg denne gangen, nesten som litt leamus i livmoren. Trodde at nå har det klikket for meg, at det må jo være innbilning. 7 dpo kjente jeg et stikk i livmoren (som jeg har kjent i de 2 første svangerskapene også) og da bare visste jeg. Neste morgen testet jeg svaaaakt positivt. Er 29 uker på vei nå (De aller fleste vil nok sikkert si at dette er tilfeldig og at det er umulig å kjenne noe. Men jeg tror at man kjenner kroppen sin best, og av og til så trenger man å lese noe som gir håp ) Lykke til!! Anonymkode: dbb03...831 Ååh da er det kanskje håp da, tok du test 8 dpo? jeg er 8 dpo idag, men negativ test såklart. Har fortsatt veeldig vondt i magen og har vært på do x antall ganger uten at det hjelper. Kjenner bare at d strammer til i livmoren hver gang. Så har nå konkludert med at det faktisk er smerter fra livmoren som gjør vondt. Men testen var helt hvit så har mistet håpet litt nå egentlig.. Anonymkode: b2c26...b49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #10 Del Skrevet 18. september 2021 48 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg merket tegn på at jeg var gravid så tidlig som deg denne gangen, nesten som litt leamus i livmoren. Trodde at nå har det klikket for meg, at det må jo være innbilning. 7 dpo kjente jeg et stikk i livmoren (som jeg har kjent i de 2 første svangerskapene også) og da bare visste jeg. Neste morgen testet jeg svaaaakt positivt. Er 29 uker på vei nå (De aller fleste vil nok sikkert si at dette er tilfeldig og at det er umulig å kjenne noe. Men jeg tror at man kjenner kroppen sin best, og av og til så trenger man å lese noe som gir håp ) Lykke til!! Anonymkode: dbb03...831 En grei tommelregel er at om du har nok hcg (graviditetshormoner) i kroppen til å gi symptomer, har du sannsynligvis også nok til at det slår ut på test. Og siden det gjorde det i ditt tilfelle, så er det jo sannsynlig at det var en sammenheng og ikke tilfeldig. Men egget ditt må ha festa seg relativt tidlig for å kunne få positiv test 8dpo. 😊 Anonymkode: e4bd1...e73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #11 Del Skrevet 18. september 2021 Jeg skulle svare akkurat det samme som AB over meg: Dersom du har symptomer som faktisk skyldes graviditet, som f.eks. forstoppelse, strekning i livmor og kvalme, skyldes disse symptomene en økning av HCG i kroppen. Når nivået av HCGen er så høy at det merkes fysisk på kroppen, så er det også høye nok nivåer av HCG i urinen til at det slår ut på en graviditetstest. Så har man så klart alle de som startet å få «symptomer» 3 dpo som VAR gravide, men du vil finne enda flere som har hatt så tidlige «symptomer» uten at de var gravide. Det er helt umulig å avgjøre en graviditet ut ifra symptomer på et så tidlig tidspunkt, dessverre. Jeg kjenner sååå til den følelsen at man ønsker og vil så inderlig, men den harde sannhet er at man mest sannsynlig bare setter seg selv opp for skuffelse ved å bruke symptomer i dpo som et tegn på graviditet. Jeg håper selvfølgelig at du er gravid (og det kan veldig godt hende du er det🤞🏻), men mest sannsynlig er ikke symptomene du føler på et resultat av graviditet på dette tidspunktet. Så jeg vil anbefale at du holder forhåpningene nede og venter i et par dager før du tar en graviditetstest❤️ Om egget festet seg 6 dpo, vil en test slå ut i løpet av noen dager senere. Og jeg håper forresten dere får god hjelp og oppfølgning dersom dere har prøvd så lenge som 3 år med å få barn? Anonymkode: 55d33...80a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #12 Del Skrevet 18. september 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg skulle svare akkurat det samme som AB over meg: Dersom du har symptomer som faktisk skyldes graviditet, som f.eks. forstoppelse, strekning i livmor og kvalme, skyldes disse symptomene en økning av HCG i kroppen. Når nivået av HCGen er så høy at det merkes fysisk på kroppen, så er det også høye nok nivåer av HCG i urinen til at det slår ut på en graviditetstest. Så har man så klart alle de som startet å få «symptomer» 3 dpo som VAR gravide, men du vil finne enda flere som har hatt så tidlige «symptomer» uten at de var gravide. Det er helt umulig å avgjøre en graviditet ut ifra symptomer på et så tidlig tidspunkt, dessverre. Jeg kjenner sååå til den følelsen at man ønsker og vil så inderlig, men den harde sannhet er at man mest sannsynlig bare setter seg selv opp for skuffelse ved å bruke symptomer i dpo som et tegn på graviditet. Jeg håper selvfølgelig at du er gravid (og det kan veldig godt hende du er det🤞🏻), men mest sannsynlig er ikke symptomene du føler på et resultat av graviditet på dette tidspunktet. Så jeg vil anbefale at du holder forhåpningene nede og venter i et par dager før du tar en graviditetstest❤️ Om egget festet seg 6 dpo, vil en test slå ut i løpet av noen dager senere. Og jeg håper forresten dere får god hjelp og oppfølgning dersom dere har prøvd så lenge som 3 år med å få barn? Anonymkode: 55d33...80a Er idag 8 dpo, tok en test i dag men negativ såklart. Har fortsatt vondt i magen og puppene begynner å gjøre vondt. Men nå vil jeg tro at det er bare fordi mensen kommer om en uke. Får vel prøve igjen neste pp. Men har tenkt å kontakte å få hjelp igjen. Skulle egentlig få hjelp tidligere, men da ble jeg gravid selv og mistet i SA. Nå orker vi ikke vente lenger så skal kontakte å få hjelp igjen tenker jeg. Takk for ‘forklarende’ ord om man kan si det. Godt å ha noen å dele slike tanker med 🤗 Anonymkode: b2c26...b49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #13 Del Skrevet 18. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er idag 8 dpo, tok en test i dag men negativ såklart. Har fortsatt vondt i magen og puppene begynner å gjøre vondt. Men nå vil jeg tro at det er bare fordi mensen kommer om en uke. Får vel prøve igjen neste pp. Men har tenkt å kontakte å få hjelp igjen. Skulle egentlig få hjelp tidligere, men da ble jeg gravid selv og mistet i SA. Nå orker vi ikke vente lenger så skal kontakte å få hjelp igjen tenker jeg. Takk for ‘forklarende’ ord om man kan si det. Godt å ha noen å dele slike tanker med 🤗 Anonymkode: b2c26...b49 Håper den blir positiv i løpet av de kommende dagene🤞🏻 Og så trist å høre om SAen❤️ Helt sikkert lurt å få hjelp ja! Kan hende det er noen veldig små ting som skal til for at dere skal lykkes hvis dere ikke gjør det nå 🥰 Anonymkode: 55d33...80a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #14 Del Skrevet 18. september 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Håper den blir positiv i løpet av de kommende dagene🤞🏻 Og så trist å høre om SAen❤️ Helt sikkert lurt å få hjelp ja! Kan hende det er noen veldig små ting som skal til for at dere skal lykkes hvis dere ikke gjør det nå 🥰 Anonymkode: 55d33...80a Joda alltids lov å håpe værtfall 🥰 jaa jeg håper at det ikke er noe ‘alvorlig’ som gjør at det ikke går, får søke hjelp så kanskje det blir snart. Anonymkode: b2c26...b49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå