Gå til innhold

Permanent kortere syklus etter sa?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har oppdaget at syklusen min etter sa er på kun 22 dager, 21 eller 19 om jeg teller med første og andre tilfelle med spotting på forhånd.

Etter sa fikk jeg en menslignende blødning etter 25 dager. 28 dager etter dette fikk jeg ny mens, tror jeg (litt mindre blødning enn en normal mens, og nesten en uke med spotting i etterkant). 
Men, kun 22 dager etter første dag i den siste mens fikk jeg altså ny mens. Opplevde for første gang i voksen alder å ikke få synlig eggløsningsslim heller før denne mensen jeg har nå. Men denne mensen virker mer normal når det gjelder mengde blod.

Er bekymret for om min syklus er blitt permanent kortere? Aldri opplevd så kort syklus før, og mangel på elslim er også nytt.

Er noe ødelagt etter sa, eller vil kroppen mest sannsynlig finne tilbake til normal syklus? Hvor lang tid er vanlig å bruke på at syklus blir normalisert etter sa? Skjedde i uke 11, om det har noen betydning?

Anonymkode: 25bbd...e5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mine sykluser var helt tullerusk etter MA i uke 9. Tror ikke jeg hadde eggløsning engang de 3 første syklusene etter det. De var på 26, 21 og så 24 dager. Fortsatt et halvt år etter er syklusene ikke stabile, men nå har jeg tatt korona vaksinen også inni her da, som også kan påvirke kanskje. Tror det kan ta en stund før kroppen er tilbake til normalt. Så jeg tror ikke du skal bekymre deg for at de er permanent kortere. 🙂 

Anonymkode: 7409a...d7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At den er permanent kortere er jo da heller ikke noe "problem", det er bare upraktisk å ha mensen så ofte.

Anonymkode: bba2b...ce2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

At den er permanent kortere er jo da heller ikke noe "problem", det er bare upraktisk å ha mensen så ofte.

Anonymkode: bba2b...ce2

Er vel vanskelig å bli gravid med en syklus nærmere 20 dager har jeg lest. Egget får evt ikke tid til å feste seg før mensen kommer igjen…😢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Er vel vanskelig å bli gravid med en syklus nærmere 20 dager har jeg lest. Egget får evt ikke tid til å feste seg før mensen kommer igjen…😢

Mine sykluser har hele tiden vært på 21 dager og jeg har blødd kraftig og lenge, men det var likevel aldri noe problem å bli gravid. Men som det blir sagt her ovenfor, irriterende å blø så store deler av året ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er ikke vanskeligere å bli gravid så lenge lutealfasen (tiden fra eggløsning til mensen) er lang nok. Gjennomsnittlig er den vel 14 dager, men alt over 10 (eller helst 12) dager skal være ok, om jeg husker riktig. Så spørsmålet er når i syklusen eggløsningen kommer, ikke hvor lang syklusen er😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

DNX skrev (1 time siden):

Det er ikke vanskeligere å bli gravid så lenge lutealfasen (tiden fra eggløsning til mensen) er lang nok. Gjennomsnittlig er den vel 14 dager, men alt over 10 (eller helst 12) dager skal være ok, om jeg husker riktig. Så spørsmålet er når i syklusen eggløsningen kommer, ikke hvor lang syklusen er😊

Ja, er sikkert riktig. Har kjøpt inn eggløsningstester og skal begynne å teste på lørdag tenker jeg, håper jeg har tidlig eggløsning så lutealfasen er normal i det minste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

asterix skrev (2 timer siden):

Mine sykluser har hele tiden vært på 21 dager og jeg har blødd kraftig og lenge, men det var likevel aldri noe problem å bli gravid. Men som det blir sagt her ovenfor, irriterende å blø så store deler av året ja.

Nettopp, å blø så ofte vil være plagsomt. Pleier blø kraftig jeg også på to av dagene, og 5-6 dager mens totalt. Blir stresset, håper det ikke gjør sjansen for graviditet mindre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...