Gå til innhold

Når ta graviditetstest

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hadde eggløsning 4 og 5 sept. Hadde samleie 2 og 4 sept. Har siste dagene hatt litt ømme bryster. Er det for tidlig å ta graviditetstest? Skal ha mensen rundt 20 sept, men håper det ikke skjer😊🙈

Anonymkode: 30656...15f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det er litt tidlig. Det tar 4-7 dager for egget til å feste seg. Og det tar kanskje en hel uke til før du har nok hcg i kroppen til at det slår ut på en test. 

Det  varierer litt fra person til person. Men du er 10-11 dpo nå? Da kan det være det slår ut. Testet selv positivt 12 dpo. 

Anonymkode: ee7ab...26d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, det er litt tidlig. Det tar 4-7 dager for egget til å feste seg. Og det tar kanskje en hel uke til før du har nok hcg i kroppen til at det slår ut på en test. 

Det  varierer litt fra person til person. Men du er 10-11 dpo nå? Da kan det være det slår ut. Testet selv positivt 12 dpo. 

Anonymkode: ee7ab...26d

Er vel på 9 dpo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig tester jeg ikke. Hvis TR ikke dukker opp kunne jeg vurdert det.

Vent til så nære ikm som mulig så har du større sjanse for pos test. De blendahvite svir etterhvert når man har fått mange nok av de.

Anonymkode: 8c6f7...145

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg ga meg sjølv lov til å teste frå 10 dpo sist syklus. Dette var første gang vi prøvde skikkeleg etter EXU, så eg følte vi begynte på "nytt". Eg kjente også alle moglege symptom frå dpo6, sjølv om det ikkje eingang kunne skyldes HCG, men trengte å vere litt "obsessed". No er vi på syklus 2, og eg har avtalt med meg sjølv å vente til IKM og ikkje la det spise opp meir av energien min enn nødvendig. Om det dukker opp ein anledning der eg kan bli utsatt for alkohol, tester eg om morgonen, men stoler ikkje mykje på resultatet. Det er bare noko med å ha forsøkt å fnne ut av det før eg eventuelt tar meg eit glas, uten at eg skal sette livet på vent fram til eg faktisk blir gravid. Balansegang dette der.

Kjenn litt på korleis du fungerer best i kvardagen, gjer testingen deg meir uroleg eller mindre? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Da ble det positiv test på meg 😊 

Gratulerer 😊 Hvor lenge har du/dere prøvd?

Anonymkode: 43967...15c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...