Gå til innhold

Dårlig kundebehandling i matbutikk, er dette vanlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en dame på 35 som har opplevd dette et par tre ganger med samme mannlige butikkansatt i kassa. Den ansatte er en mann i 20-årene (norsk). Jeg legger merke til at han hilser på kundene både foran og bak meg i køen, men meg overser han og hilser ikke på. Spør meg bare surt om pose og deretter kaster posen på matvarene mine. Er dette vanlig? Jeg er på ingen måte sur når jeg handler, jeg er helt nøytral i humøret og er alltid høflig mot fremmede folk. Så hva er greia med slik dårlig kundebehandling?, lurer jeg på. Jeg har ikke lyst til å handle i denne butikken mer etter å ha opplevd dette to-tre ganger. 

Anonymkode: 6eb5f...4b6

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje det er kjentfolk?

Skrevet
Wednesday Addams skrev (1 minutt siden):

Kanskje det er kjentfolk?

Nei, jeg kjenner han ikke. Jeg bor utenfor en mindre by, men handler i byen pga. jobben min er i samme by som matbutikken.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, jeg kjenner han ikke. Jeg bor utenfor en mindre by, men handler i byen pga. jobben min er i samme by som matbutikken.

Mente at noen av kundene før eller etter deg kanskje er noen han kjenner.

Uansett så tror jeg ikke du bør tenke for mye over det her. Jeg jobber selv i et serviceyrke, og det er noen ganger man bare ikke alltid orker å være lite entusiastisk for hver eneste kunde.

• Liker 10
Skrevet

Mente at noen av kundene før eller etter deg kanskje er noen han kjenner.

Uansett så tror jeg ikke du bør tenke for mye over det her. Jeg jobber selv i et serviceyrke, og det er noen ganger man bare ikke alltid orker å være lite entusiastisk for hver eneste kunde.

Dette er i Lillestrøm, så tror ikke de ansatte kjenner alle og enhver. Hadde det vært et knøttlite tettsted, så kanskje. 
Jeg mener selv at alle som jobber i serviceyrker må klare å si «Hei», det koster virkelig ingenting. Jeg har selv jobbet på Narvesen i 5 år og vi ble jo drillet i kundebehandling. Jeg hilste på ansolutt alle kunder.

Ts

• Liker 16
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette er i Lillestrøm, så tror ikke de ansatte kjenner alle og enhver. Hadde det vært et knøttlite tettsted, så kanskje. 
Jeg mener selv at alle som jobber i serviceyrker må klare å si «Hei», det koster virkelig ingenting. Jeg har selv jobbet på Narvesen i 5 år og vi ble jo drillet i kundebehandling. Jeg hilste på ansolutt alle kunder.

Ts

Ja, det er jo ønskelig, men har man en drittdag på jobb så er det ikke alltid en husker at kunden kommer først og at basic høflighet er forventet. 

Skrevet

Og en ting til: Man sender ikke ut hyggelige signaler mår man slenger bæreposen på varene til kunden. (Han praktisk talt kastet den som søppel på varene mine). Jeg følte meg som dritt etter å ha handlet hos denne mannen.

Ts

• Liker 2
Skrevet

Ja, det er jo ønskelig, men har man en drittdag på jobb så er det ikke alltid en husker at kunden kommer først og at basic høflighet er forventet. 

Hvorfor hilste han da blidt på begge kundene før og etter meg? 

• Liker 4
Skrevet

Nei det er ikke vanlig oppførsel eller kundebehandling! 

Anonymkode: 6dcb5...8f5

• Liker 8
Skrevet

Du overtolker, og påfører deg selv disse kjipe følelsene. 

Hvem vurderer på hvilken måte man mottar posen på egentlig? Jeg er enig i at det er fint at de sier hei, men jeg ofrer det ikke en tanke om den ansatte ikke sier hei eller hade. 

Du virker lite robust, har du ikke større ting å bekymre deg for? 

Anonymkode: 0e5f3...fe4

• Liker 26
Skrevet

Har jobbet i matbutikk, noen ganger blir det ting bare rart og en sier ikke hei til alle. Tror ikke det er noe personlig. 

Angående posen, posene må kastes ned hvis båndet ikke går for å komme helt ned. 

Tror kanskje du leser litt mye i små handlinger her. Men du skriver lite om kroppsspråket som kanskje kan antyde noe annet. Prøv å handle ett par ganger til og se om det forsetter. Fortsetter det finner du deg en annen butikk 🙂

Anonymkode: 41c7a...7da

• Liker 19
Skrevet

Hvorfor skal han hilse når du overser han?

Anonymkode: 801ce...24f

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor skal han hilse når du overser han?

Anonymkode: 801ce...24f

Jeg hilste, men han sa ingenting. 

• Liker 2
Skrevet

Spiller det noen rolle da om han i butikken ikke hilser, hvorfor gir du ham den makta?

No one can make you feel inferior without your consent.” ~ Eleanor Roosevelt

"

Anonymkode: bc18f...25f

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Spiller det noen rolle da om han i butikken ikke hilser, hvorfor gir du ham den makta?

No one can make you feel inferior without your consent.” ~ Eleanor Roosevelt

"

Anonymkode: bc18f...25f

Du kan ikke unnskylde dårlig kundebehandling med dette. Det jeg reagerte sterkt på var at butikkmannen hilste på kundene både foran og bak meg i køen, men jeg blir totalt oversett og han hilste ikke da jeg kom til kassen. Jeg sa «hei» da jeg kom til kassen som jeg alltid pleier. 

• Liker 1
Skrevet

Er det at han ikke sier hei til deg dårlig kundebehandling? Og det som i hvert fall er helt vanlig er at den i kassen "kaster posen på varene mine".

Jeg tror vi har blitt litt vel kravstore både til hvor billig vi vil ha maten, og hvor mye ekstra vi ønsker oss i tillegg.

Nei, du blir ikke totalt oversett som du sier, da hadde du ikke varene blitt scannet og du hadde ikke fått betalt.

Anonymkode: 39d3c...735

• Liker 7
Skrevet

Hva om han faktisk hilste på deg  men du tolket det som om han hilste på andre?

Når du overtolker en pose situasjon er vel din tankegang veldig negativt innstilt uansett. 

De som ser nøytrale ut i kassen virker sure. Altså smiler du ikke er det vanskelig for en som sitter i kassa å si hei hvis det er tilfelle.

Anonymkode: 565e0...2e2

• Liker 8
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva om han faktisk hilste på deg  men du tolket det som om han hilste på andre?

Når du overtolker en pose situasjon er vel din tankegang veldig negativt innstilt uansett. 

De som ser nøytrale ut i kassen virker sure. Altså smiler du ikke er det vanskelig for en som sitter i kassa å si hei hvis det er tilfelle.

Anonymkode: 565e0...2e2

Dette.

Anonymkode: c4034...cc1

• Liker 1
Skrevet

Du gjør det rett i å velge en butikk du kan oppleve deg mer fortrolig med. Jeg vil ikke at du skal bruke den butikken mer! 

• Liker 2
Skrevet

Veldig spesiell oppførsel, kanskje du minner han om noen han har/eller har hatt et ganske anstrengt forhold til? Det unnskylder absolutt ikke oppførselen hans, men jeg har vært utenfor det. Dritt barnslig for å si det rett ut. 

Anonymkode: d6e52...197

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...