Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Idag fikk jeg litt ekstra "GO" fordi dere også er her, Kara og Gaja!

Det dufter nystekt brød her nå (uhmmm!), og de fire siste brødene står til heving og venter på tur i ovnen.

Tror jeg skal skifte sengetøy idag og ikke vente til imorgen. Fint tørkevær ute idag, og så er det en mindre ting å gjøre for ukesrengjøringen imorgen. Jeg kan ikke huske når jeg sist fikk gjort en hel ukesrengjøring, så kanskje jeg skal prøve å gjennomføre det denne gangen :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Du har vært utrolig flink Dunilla! Håper du klarer å fortsette med så mye energi, bare pass på så du ikke blir utbrent.

Lillegutt sov dårlig inatt, så da gjorde vi det også :( Kjenner jeg at jeg mangler energi til å få ting gjort idag. Huset ser ganske rotete ut, etter at jeg dro frem alle sysakene igår, og jeg har ikke lyst til å rydde! Men skrive liste skal jeg for det.

* re opp sengen

* lese pensum

* handle

* vaske tøy

* gå hundetur

* rydde sysaker

* gå på apoteket

* rydde soverommet

* shine vasken

Endret av Kara W
Skrevet

Håper jeg fåt litt mer energi idag. Igår gadd jeg bare ikke å rydde :(

* re opp sengen

* lese pensum

* vaske tøy

* rydde bort tøy

* gå hundetur

* tømme oppvaskmaskin

* rydde sysaker

* rydde soverommet

* shine vasken

• 2 uker senere...
Skrevet

Torsdag.

Laget middag, har et vaske klær-rush, og skal rydde 15 minutter i stua, som er ukens sone. Har ikke gjort særlig før i uken, da jeg har vært ganske opptatt på kveldstid. Åja, jeg må ta oppvasken og shine vasken etterpå. Kummen er full av skylt oppvask.

• 2 uker senere...
Skrevet (endret)

Her har det sklidd skikkelig ut, så vi starter mandags morgenen med en liste:

* Morgenstell

* Vaske to omganger tøy

* Finne frem klær til lillegutt

* Finne frem klær til meg selv

* Pakke

* rydde

* Skrive brev til forsikringsselskapet

* Skrive jobbsøknad

* poste brev og jobbsøknad

* gjøre ferdig innsendingsoppgaven

* handle mat og bleier

* kjøpe stoff og papir

* vaske håret

* shine vasken

* nattestell

Har overført noen ting til imorgen, men har også vært ganske lat idag...

Endret av Kara W
Skrevet

Det har sklidd ut her også, men har hatt mye å gjøre med et engasjement i det siste som har tatt tid. Har stort sett vært hjemme og vasket tøy, spist middag, sovet og dusjet. Fra helgen av blir det roligere og jeg har planer om :

Shine bilen innvendig og utvendig

Sjekke om bilen min skulle vært på EU-kontroll, og evt bestille tid

Høstlige gjøremål i hagen

Gå gjennom klærne mine, sortere bort og pakke ned det aller mest sommerlige.

Finne frem varmt tøy som er pakket bort i boden.

Lage liste over klær/sko jeg trenger til høsten, og kanskje dra på shopping en dag jeg har fri fra jobb.

Lage meny for ukens middager. Jeg har fortsatt en dypfryser full av mat og jeg bør bruke opp den maten før jeg kjøper ny.

Rydde/vaske kjøleskapet. Det trengs.

Ellers så har jeg greid å rote lite siden jeg er lite hjemme, og det er jo bra.

Skrevet

Flink idag (og litt igår).

Shina bilen innvendig og utvendig. Fant ut at jeg må bestille EU-kontroll.

Gressklipp, opprydning i blomsterbed, kantklipping, male hagebenk (skulle vært gjort i våres...)

Vaskemaskina står og vasker, har flere vasker til (tas iløpet av helgen)

Har tittet i fryseren og laget ukesmeny neste uke, og tatt opp for tining dagens middag. Venter venninne til middag senere idag. God helg dere!

Skrevet (endret)

*dobbeltposting*

Fkk også levert/hentet bøker på biblioteket idag.

Har mål om å få decluttered 15 minutter på soverommet idag, og 15 minutter på stua imorgen.

Endret av Dunilla
Skrevet (endret)

Da var det slutt på ferie, sommer og sol, og tilbake til hverdag, kulde og husarbeid. Får starte litt forsiktig idag:

* Morgenstell

* Re opp sengen

* Ringe på jobber

* Bestille møbler

* Pakke ut

* Vaske tøy

* Gå på biblioteket

* Hente hund

* Rydde kjøkkenet

* Kveldstell

Endret av Kara W
Skrevet

Jeg henger med enkelte dager! Men det er bare å hoppe på igjen når jeg oppdager at jeg har vært sløv noen dager. Idag: Siste hagearbeide + komposthauglegging/dekking før vinteren, oppvask, bilvask og klesvask. Imorgen skal jeg vaske gangen.

Skrevet (endret)

Hei og hopp:)

Laget akkurat en tå om FlyLady:)

Men her er det jo en ........ supert.

Har begynnt med FlyLady konseptet denne uken jeg også. Hei hvor det går.

Har irritert meg over rotete hus lenge. Ikke sånn kjempe rot men nok til at jeg synes det er kjipt å ha folk over..

Nå er jeg gravid i 7 mnd, og med full jobb og mann så er det ikke så mange timer på ettermiddagen jeg har til rydding.

Men nå har jeg brette opp armene og laget en ukeplan for hovedoppgavene.

I går fikk jeg

<vaket alle gulvene

<vasket badet.

<brettet klær

<vasket og hengt opp klær

<fyldt vaskemaskinen

<ryddet av huse gennerelt

I dag skal jeg bare

<tørke støv av alle flater

<pakke sammen klær.

Endret av Lille fugl
Skrevet

Velkommen Lille Fugl!

Jeg begynte med FlyLady da jeg var 5 mnd gravid, og det er jeg utrolig glad for nå. Både det å lære seg til å ikke ha mye dill liggende rundt, og det å lære å bruke de små ledige stundene mellom amming og bleieskift har gjort utrolig mye for hjemmet vårt. Det ser bedre ut nå enn før vi fikk barn.

Jeg detter ganske ofte ut, men det blir lettere å komme seg inn igjen for hver gang, og noen ting sitter slik at man gjør dem helt uten å tenke seg om etterhvert.

Lykke til!

Skrevet
Velkommen Lille Fugl!

Jeg begynte med FlyLady da jeg var 5 mnd gravid, og det er jeg utrolig glad for nå. Både det å lære seg til å ikke ha mye dill liggende rundt, og det å lære å bruke de små ledige stundene mellom amming og bleieskift har gjort utrolig mye for hjemmet vårt. Det ser bedre ut nå enn før vi fikk barn.

Jeg detter ganske ofte ut, men det blir lettere å komme seg inn igjen for hver gang, og noen ting sitter slik at man gjør dem helt uten å tenke seg om etterhvert.

Lykke til!

Å så bra å høre:)

Tenkte kanskje det var litt seint nå som jeg alt er gravid He he.

Må si at jeg føler meg så mye mer tillfreds nå som jeg har en plan, og jeg vet at huset ikke kommer til å dette sammen.

Blir liksom litt mer rolig av det.

Mulig jeg lider av UTOLIG dustete mamma syndrom som har kommet farende. Men jeg koser meg masse med tanken på å holde orden i huset:)

Skrevet
Velkommen Lille fugl. :) Som nybegynner er det viktig å gå sakte frem. Anbefaler å sjekke ut denne siden, og følge "stegene" der: http://www.flylady.com/pages/begin_babysteps.asp

Jepp du har vel rett:) er veldig iverig av meg.

Har alt lagt inn min lille morgen rutine

<re opp sengen

< 10 min decluttering

Etter jobb har jeg en forskjellig plan for vær dag. Sånn at jeg får vasket kjøkken, bad, og gulv to ganger i uken.

Jeg får støvet ned hele huset, 3 klesvaskedager og to støvsuginger.

Middag og det kommer jo i tillegg. Men håpr å få inn en rutine med bare to handleturer i uken.

Her er sånn jeg håper å få det til med handling og middag.

Ukas hovedhandlig på mandag.

Helgas lillehandel på torsdag.

Mandagen kjøpes det inn mat til fem middager + alt annen mat.

Torsdag handles det inn litt ekstra til helgens middag og ting.

Må få satt sammen en ukes meny for middager sånn at jeg kan planlegge inkjøpene også.

Kom gjerne med tipps og råd om dette. For her sliter jeg litt:(

Skrevet
(Jeg kan evt. sende deg på private meldinger disse listene, så kan du se om der er noe du kan bruke.)

Det hadde vært kjempe fint:)

Sier ja takk til det.

Håper at jeg også kan få ett ordentlig system for dette. Blir jo så mye annet som tar tid nå når babyen kommer i desember.

Kjempe klem :kose:

Skrevet

Hadde egentlig skrevet liste igår, men så oppdaget jeg at kjelleren var full av kloakk! (OK, kanskje ikke full, men nok til at ting er blitt ødelagt) Så da ble liksom dagen ganske annerledes. Idag må vi begynne å rydde og dokumentere alt som ble ødelagt. Æsj! I tilegg ser ikke huset ut, og vi MÅ bli ferdig med å pusse opp hybelen slik at vi kan få leid ut :sukk:

Føler meg ikke motivert til å gjøre noen ting. Det begynner å bli så mye igjen at jeg ikke aner hvor jeg skal begynne, og klarer ihvertfall ikke å se noen slutt på det hele.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...