Gjest Gjest_studenten_* Skrevet 27. september 2005 #1 Skrevet 27. september 2005 det lurer jeg på.. er fulltidsstudent men jobber deltid i tillegg. noen mener jeg jobber for mye da jeg bor hjemme enda.. og st det vil gå utover skolen.. jeg jobber 3 ganger uken da inkl lørdager... og tjener etter skatt ca 6000 kroner mnd... hvor mye tjener du?
Gjest Chica Skrevet 27. september 2005 #2 Skrevet 27. september 2005 Når jeg studerte og bodde hjemme tjente jeg ofte 8000kr i mnd (brutto). Jobbet mindre når jeg flyttet hjemmeifra. Hadde forelesning 3 dager i uka, og jobbet 1 -2 ukedager + hver lørdag. Gikk helt greit det, men er kanskje mer innleveringer og gruppearbeid etc etter at kvalitetsreformen kom?
*M* Skrevet 27. september 2005 #3 Skrevet 27. september 2005 Jeg jobber og tjener ca. 4000 i mnd netto. Bor hjemme da, så det blir mye sparing. Synes det er vanskelig å kombinere jobb og skole med krav om gruppearbeid og forelesninger som går på dag/ettermiddag med lang pauser uten forelesning slik at man må sitte på skolen å lese.
Dødspingvinen Skrevet 27. september 2005 #4 Skrevet 27. september 2005 Jeg jobber lørdager som tilsynsvakt, og tjener da rundt 3500 i måneden.
Gjest Gitte Skrevet 27. september 2005 #5 Skrevet 27. september 2005 Jeg tjener rundt 80K i året.. Har forelesning hver dag, så det blir lange dager...
Gjest @nea Skrevet 27. september 2005 #7 Skrevet 27. september 2005 Jeg jobber annahver helg, og tjener cirka 2000 i mnd etter skatt. Er fulltidsstudent
Gjest Gjest Skrevet 27. september 2005 #8 Skrevet 27. september 2005 Jeg jobber 2-3 kvelder i uka. Er litt stressende fordi vi har obligatoriske forelesninger hver dag, (hender selvfølgelig at vi jobber på egenhånd, som i dag ) Har utbetalt ca 7000 i mnd. Må jobbe så mye fordi jeg ikke ønsker mer lån enn jeg allerede har.
Gjest Virvel Skrevet 27. september 2005 #9 Skrevet 27. september 2005 Jeg er heltidsstudent på en type studium som innebærer at jeg er veldig mye på skolen, derfor blir det lite tid til jobb ved siden av. Jobben er relatert til studiet mitt, og jeg tjener 110 kr/timen på hverdager og 133 kr/timen i helgene. Ettersom jeg bare jobber annenhver helg, blir det ikke mer enn litt over 20 timer per måned, så en alminnelig månedslønn for meg ligger på 2-3000 kroner. Absolutt ikke noe å bli rik av, men jeg bor fortsatt hjemme og sparer jo en hel del på det. Jeg får ganske bra tillegg på helligdager, da. :-D
Aquarius Skrevet 27. september 2005 #10 Skrevet 27. september 2005 Jobber hver lørdag og tjener 2000 i måneden.
Gjest Gjest Skrevet 27. september 2005 #11 Skrevet 27. september 2005 Jeg er fulltidsstudent: har forelesning fire dager i uka, jobber fast to dager i uka. Jeg vil jobbe i tillegg til skole både for å kunen betale skolepenger (privatskole), og for å få ta del i arbeidslivet (selv om jobben ikke er relevant til studiene). Tjener vel en 7000 kr brutto. Siden jeg ikke var student siste semster kan jeg i år tjene så mye jeg vil (dvs jeg har en grense å holde meg innenfor, tror det er på 300000 brutto)
Gjest gjesta Skrevet 27. september 2005 #12 Skrevet 27. september 2005 Nå går jeg på folkehøgskole og siden det er lørdagsundervisning så er det vanskelig å jobbe ved siden av, men før jeg begynte her gikk jeg skole og jobba ca. annenhver helg.. Det gav meg en månedslønn på 2000 kr, noe som var helt greit siden jeg bodde hjemme Kjæresten min jobber som webutvikler (25% ) ved siden av studiet i informatikk (så han har vel egentlig fått hele kroppen innenfor IT-verdenen) og får utbetalt 6000 kr etter skatt..
Trampe Skrevet 28. september 2005 #13 Skrevet 28. september 2005 Jeg er også fulltidsstudent på fjerde året. I fjor tjente jeg ca 150 000 på min butikkjobb på sida. I år regner jeg med å havne rundt 100 000. Jeg er fullstendig klar over at jeg ikke har "lov" til det, og at de kommer til å ta stipendet, men det får de bare gjøre. Jeg ble registrert samboer i fjor, og mannen kommer uansett til å tjene mer enn grensa i år. Dermed flyr stipendet uansett.
Dødspingvinen Skrevet 28. september 2005 #14 Skrevet 28. september 2005 Hva er tilsynsvakt? ← Man skal se etter ett sted gjennom arbeidstiden sin. Sørge for at alt fungerer. At dører låses når de skal låses. At det ikke kommer inn uvedkommende etc. Litt typisk vaktjobbing ("patruljere" gangene etc.) og litt lett vaktmesterjobbing (skifte lyspærer, batterier etc) Veldig grei jobb med mye dødtid som gir meg tid til å lese på jobben Jeg er tilsynsvakt på høgskolen jeg går på, og har vakter etter endt undervisning.
Julie Skrevet 28. september 2005 #15 Skrevet 28. september 2005 Regner med å ende på rundt 80.000 kr. Julie
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2005 #16 Skrevet 28. september 2005 Jeg er også fulltidsstudent på fjerde året. I fjor tjente jeg ca 150 000 på min butikkjobb på sida. I år regner jeg med å havne rundt 100 000. Jeg er fullstendig klar over at jeg ikke har "lov" til det, og at de kommer til å ta stipendet, men det får de bare gjøre. Jeg ble registrert samboer i fjor, og mannen kommer uansett til å tjene mer enn grensa i år. Dermed flyr stipendet uansett. ← Det har ingenting å si hva samboeren din tjener så lenge dere ikke har barn sammen.
Scheherazade Skrevet 28. september 2005 #17 Skrevet 28. september 2005 Jeg jobbet ikke noe særlig i sommer, bare to uker, så der ble det bare en 8000 omtrent. Men jeg har både studass og undass-stilling ved NTNU, så det blir nok en 20 000 dette semesteret. Om jeg har tid til det? Tja, egentlig ikke, men penger er jo kjekt det også...
Gjest Solida Skrevet 29. september 2005 #18 Skrevet 29. september 2005 Jeg er fulltidsstudent på et ganske krevende studium (jus). Jobber fast annenhver helg og tar en god del ekstra ved siden av, særlig i sommerferien. Tjener 120-180 000 (brutto) i året. Har forholdsvis lav husleie, så med Lånekassen ved siden av har jeg det veldig greit, selv om det selvfølgelig går ut over skolen til en viss grad. Dette er likevel et valg jeg har gjort. Ønsker å ha mulighet til å reise, spise ute og shoppe, og ikke bekymre meg for om jeg har penger til neste strømregning.
Gjest Gjest Skrevet 29. september 2005 #19 Skrevet 29. september 2005 jeg tjener ikke noe, men har litt penger fra før så jeg klarer å dekke utgiftene.
Gjest Mammas lillgutt Skrevet 30. september 2005 #20 Skrevet 30. september 2005 Studere jeg også.....men tjener null nix.....har nemlig mammas visakort.... kjekt det, for da kan jeg jo shoppe de jeg vil, når jeg vil.... deiligt!!! Så hvorfor skal jeg jobbe i tillegg til studiene......??? Ikke vet jeg.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå