Gå til innhold

du student, hvor mye tjener du?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er heltids arbeidene og deltidsstudent så jeg tjener jo da rimelig nok ganske så mye mer. Men for min egen del så vet jeg da iallefall hva jeg BØR tjene neste år da jeg starter på et treårs heltidsstudium. Har heller ikke bodd hjemme på noen år jeg da så sånn sett så passer jeg vel ikke inn her i denne diskusjonen i det heele tatt! Men greit å ha peiling på hva man har i forbruk og faste regninger. Etter strøm,husleie,mob.regning osv. er bet., så synes jeg at en ca.5000 er greit å ha til mat,øl,buss,shopping,kino osv., men da setter jeg nesten alltid en tusenlapp inn på BSU-kontoen min av de pengene!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er student, tar to fag på egenhånd, og jobber utenom. Tjener ca. 10 000 kr i mnd.

Skrevet

jeg er heltidsstudent, men jobber ved siden av. jobber en gang i uka + annenhver helg (fredag +lørdag). noen måneder mindre, andre mer. så blir vel gjennomsnittelig i hvertfall 46 timer i mnd. også pleier jeg å jobbe mye i ferier, så jeg slipper å bruke noe av studielånet mitt.

Skrevet

Samme hvor mye jeg tjener bruker jeg opp absolutt alt jeg har og mer til.

Jeg er deltidsstudent, jobber fullt og tjener brutto 35 000,- i måneden.

Gjest gjest 0
Skrevet
Jeg er fulltidsstudent på et ganske krevende studium (jus). Jobber fast annenhver helg og tar en god del ekstra ved siden av, særlig i sommerferien. Tjener 120-180 000 (brutto) i året.

Å si at man har et ganske krevende studium er faktisk det dummeste jeg hører! :roll: Alle studium er krevende, det bare avhenger hvor høyt man sikter! Jeg kan garantere deg at du kan komme deg like greit gjennom juss studiet som et lærerstudium eller ingeniørstudium. Det avhenger av hva slags bakgrunn du har og hvor høyt du sikter. En som tar legestudiet kan si at det er helt greit men hvis samme person hadde tatt doktorgrad i markedskommunikasjon kan det henne h*n ville synes det var veldig krevende. Jeg synes studiet mitt er lett fordi jeg tar det med knusende ro, og får karakterer midt på treet. Men samtidig er det superinteressant og spennende og det gjør studiet mye lettere for meg enn for de som ikke syens det er like spennende pensum.

Når det gjelder spørsmålet til trådstarter så jobber jeg to dager i uka innimellom litt ekstra og pleier å få utbetalt alt fra 4000-6000 kr.

Skrevet
Å si at man har et ganske krevende studium er faktisk det dummeste jeg hører!  :roll: Alle studium er krevende, det bare avhenger hvor høyt man sikter! Jeg kan garantere deg at du kan komme deg like greit gjennom juss studiet som et lærerstudium eller ingeniørstudium. Det avhenger av hva slags bakgrunn du har og hvor høyt du sikter. En som tar legestudiet kan si at det er helt greit men hvis samme person hadde tatt doktorgrad i markedskommunikasjon kan det henne h*n ville synes det var veldig krevende. Jeg synes studiet mitt er lett fordi jeg tar det med knusende ro, og får karakterer midt på treet. Men samtidig er det superinteressant og spennende og det gjør studiet mye lettere for meg enn for de som ikke syens det er like spennende pensum.

Når det gjelder spørsmålet til trådstarter så jobber jeg to dager i uka innimellom litt ekstra og pleier å få utbetalt alt fra 4000-6000 kr.

Her er jeg faktisk uenig. Det er faktisk STOR forskjell på vanskelighetsgraden på studier, og dette avhenger ikke bare av personens evner og bakgrunn, eller hvor høyt man sikter. Nå studerer jeg ikke jus selv, men har flere venner som gjør det, svært oppegående og høyt motiverte mennesker som alle bruker MYE tid på studiet, da snakker jeg om betydelig mer enn vanlig arbeidsuke. Og noen av disse får likevel ikke mer enn høyst gjennomsnittlige karakterer. Og det er helt sikkert studier som er enda vanskeligere og krever mer tid, uten at jeg skal ta meg til å rangere dem her. Poenget er at det er fullstendig latterlig og helt feil å si at alle studier er like krevende.

Gjest gjest 0
Skrevet
Her er jeg faktisk uenig. Det er faktisk STOR forskjell på vanskelighetsgraden på studier, og dette avhenger ikke bare av personens evner og bakgrunn, eller hvor høyt man sikter. Nå studerer jeg ikke jus selv, men har flere venner som gjør det, svært oppegående og høyt motiverte mennesker som alle bruker MYE tid på studiet, da snakker jeg om betydelig mer enn vanlig arbeidsuke. Og noen av disse får likevel ikke mer enn høyst gjennomsnittlige karakterer. Og det er helt sikkert studier som er enda vanskeligere og krever mer tid, uten at jeg skal ta meg til å rangere dem her. Poenget er at det er fullstendig latterlig og helt feil å si at alle studier er like krevende.

Jeg kjenner også juss studenter som bruker normalt med studietid og får veldig gode karakterer, så jeg står på mitt jeg...

Hvis man er smart innenfor slike ting vil det være lettere enn annet. En lege med toppkarakterer vil ikke nødvendigvis få toppkarakterer hvis han hadde valgt lærerskolen, bilmekaniker, elektriker, ledelse osv (og brukt like mye tid på lesing)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...