Gå til innhold

Noen tanker rundt det å flytte...


Billeba

Anbefalte innlegg

Hei!

Vi går nå med tanker om å kjøpe oss hus, evt å bygge. Aller helst vil vi bo på det stedet vi bor på nå, men her er det så og si umulig å finne et ok hus, og tomter er det ikke å oppdrive. Alt er overpriset fordi stedet anses som veldig populært.

Vi har bodd på dette stedet i mange år og føler oss veldig "grodd fast" her. Barna har fått sine venner i barnehagen, og vi har mange av våre venner og flere i familien i nærheten.

For å komme til poenget, så har vi altså sett flere hus og tomter som vi både har råd til og kunne tenke oss på andre steder. Ikke langt unna, kanskje et kvarter med bil, men vi må bytte barnehage.

Det frister veldig, men jeg er redd jeg vil savne stedet her vi bor nå. Men samtidig vet jeg at barna lett får nye venner og de finner seg nok fort til rette på et nytt sted.

Så nå står vi mellom to valg:

1. Bo på stedet vi bor nå. Da må vi enten fortsette å bo i den boligen vi bor i nå, (litt trangt...) Evt finne oss en eldre bolig vi har råd til som vi kan pusse opp. Da ryker drømmen om å bo i nytt hus, men vi bor på en plass vi vet vi vil trives, og er garantert barnehageplass.

2. Flytte til et helt nytt sted, integrere oss der, og håpe vi vil trives. Her vil vi kunne flytte inn i et flunkende nytt hus hvor alt er nytt.

Vi klarer ikke å velge..............Mulig jeg er litt lite impulsiv, og en smule nostalgisk.

Kan noen av dere som har flyttet til nye steder fortelle litt om hvordan overgangen har vært? Savnet du stedet du kom fra? Ble du fort vant til den nye plassen? Hva med barna?

Ble litt langt og rotete dette her, men håper på svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis barne har kommet i skolealder så forstår jeg godt at dere vegrer dere for å flytte. Hvis barna ikke har begynt på skolen enda så tror jeg at jeg ville vurdert sterkt å flytte på meg.

Noe av det lureste en kan gjøre er jo å invistere i egen bolig og da er det jo veldig viktig at man kjøper noe man trives med og kan se for seg at "her vil jeg bo i mange år."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...