Gå til innhold

Hører folk fortsatt på CD?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg hører fortsatt på cder - med en helt vanlig cd-spiller. Kasettspiller som fortsatt er i bruk har jeg også...

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lp`ene forsvant til sist riktignok, men klart at jeg har beholdt spilleren, høyttalere og alle cd`ene. :rodmer: 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det ikke selv, men har en onkel som mener bestemt at lyden er best på CD. Aner ikke om det er noe hold i den påstanden, da. :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har mye CDer fremdeles og en liten grei samling LP. CD er bedre lyd enn streaming, og jeg liker mye lyd når jeg hører musikk. LP gir et annet lydbilde med varmere klang, det er koselig på sitt vis. Men CD kommer jeg aldri til å gi fra meg, dessuten liker jeg å bla i coverene og lese når artistene har lagt litt flid i det totale innholdet.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Lot meg overtale til å abonnere på iTunes en gang, men det blei bare rot og drit. For noe søppel. Aldri mer. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan kjøpe CD'er men hører aldri på de, platene blir rippet til FLAC og lagt inn på telefonen sånn at jeg kan høre musikken i bilen.

Anonymkode: 2cfe4...0b0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hjemme. Ikke i bilen. Da kobler jeg opp Spotify. Liker å støtte favorittartistene mine, så kjøper rundt 30 cd'er i året.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AliceNextDoor skrev (På 14.9.2021 den 1.28):

Har mye CDer fremdeles og en liten grei samling LP. CD er bedre lyd enn streaming, og jeg liker mye lyd når jeg hører musikk. LP gir et annet lydbilde med varmere klang, det er koselig på sitt vis. Men CD kommer jeg aldri til å gi fra meg, dessuten liker jeg å bla i coverene og lese når artistene har lagt litt flid i det totale innholdet.

Stemmer nok ikke, da streamingtjenestene tilbyr flac og lossless.

Anonymkode: 04226...2d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvordan er det ett svar på Alice sin begrunnelse for å spare på sine cd? Jeg sparer på alle mine og har digre høyttalere og anlegg jeg liker å bruke av og til. Lyden blir langt bedre enn om jeg spiller via Spotify.

Anonymkode: c05dc...aef

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Hvordan er det ett svar på Alice sin begrunnelse for å spare på sine cd? Jeg sparer på alle mine og har digre høyttalere og anlegg jeg liker å bruke av og til. Lyden blir langt bedre enn om jeg spiller via Spotify.

Anonymkode: c05dc...aef

Det er et svar til at cd skal ha bedre lyd enn streaming. Hvilket som er feil. Flac og lossless ordner dette 

Hvordan du får dette til å handle om å spare på cd'er, vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vel, sånt har jeg ikke i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (På 12.9.2021 den 23.50):

Jeg hører fortsatt på cder - med en helt vanlig cd-spiller. Kasettspiller som fortsatt er i bruk har jeg også...

😯

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. :) Når jeg tenker over det går jeg alltid til Spotify eller YouTube for slikt. Det minner meg om at jeg har en del CD'er jeg like gjerne kan kaste. Har jo ikke noe sted å bruke det fysisk for å spille det av med lengre.

Anonymkode: f4a8c...972

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...