Gjest Gjest Skrevet 28. september 2005 #21 Skrevet 28. september 2005 Men bein veier ikke så vanvittig mye i utgangspunktet at det vil gi de store utslagene på vekten... ← Samme her. Hvis en stor andel av kroppsvekten din er muskelmasse vil du se lettere ut enn du er. Og det er jo ikke noe å være lei seg for, tvert imot? 1 kilo muskler har bare 1/4 av volumet til en kilo fett, så da sier det seg selv at økt muskelmasse kan gjøre store utslag på vekta uten å gjøre det på kroppsvolumet. Bein/knokler veier nesten ingenting så det varierer toppen 2 kg på vekta av skjelettet til en spinkel og en kraftig person.
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2005 #22 Skrevet 28. september 2005 Har du mye muskler, kanskje? Jeg veier garantert mer enn jeg ser ut, og har mye muskler, men relativt lav fettprosent. ← Det er jeg som skrev innlegget over. Det var selvsagt dette sitatet jeg mente å kommentere!
Gjest z Skrevet 28. september 2005 #23 Skrevet 28. september 2005 Det stemmer dette med beinbygningen - beina veier like mye om du har kraftig eller spe beinbygning - for det er bare fasongen på beinet som avgjør det om man en spe eller grov. Men det som også er tilfelle, er at man med grov/bred beinbygging har mer på "utsiden" beina, som igjen gjør at en grov beinbygging vil gi større kroppsvekt. Men det stemmer altså ikke at noen har tyngre bein/skjellett enn andre. ← Jeg skjønner ikke dette, men ser at jeg muligens må ta tilbake mitt bastante utsagn tidligere i tråden...
Gjest Gjest Skrevet 29. september 2005 #24 Skrevet 29. september 2005 Jeg skjønner ikke dette, men ser at jeg muligens må ta tilbake mitt bastante utsagn tidligere i tråden... ← Greia er at hele skjellettet vårt veier kun noen få kilo. Så da sier det seg selv at om man har spinkel eller kraftig beinbygning gjør minimale utslag på vekta, siden bein er så lette uansett. Skjellett er konstruert på en genial måte, da de både er lette og sterke. Du har kanskje kjent på bein eller skjelett fra et dyr, ganske lett ikke sant?
Gjest z Skrevet 30. september 2005 #25 Skrevet 30. september 2005 Greia er at hele skjellettet vårt veier kun noen få kilo. Så da sier det seg selv at om man har spinkel eller kraftig beinbygning gjør minimale utslag på vekta, siden bein er så lette uansett. Skjellett er konstruert på en genial måte, da de både er lette og sterke. Du har kanskje kjent på bein eller skjelett fra et dyr, ganske lett ikke sant? ← Hvor mye kan forskjellen utgjøre, da? Som et eksempel.
Gjest Gjesta Skrevet 30. september 2005 #26 Skrevet 30. september 2005 Jeg mener å ha hørt at forskjellen er maks +/-2kg for et kraftig og et spinkelt skjelett (i samme høyde ellers).
Gjest z Skrevet 30. september 2005 #27 Skrevet 30. september 2005 Jeg mener å ha hørt at forskjellen er maks +/-2kg for et kraftig og et spinkelt skjelett (i samme høyde ellers). ← Ok. Hmm. Jeg synes fortsatt at det er rart. Jeg veier også mer enn jeg ser ut som.
Gjest Gjesta Skrevet 30. september 2005 #28 Skrevet 30. september 2005 Ok. Hmm. Jeg synes fortsatt at det er rart. Jeg veier også mer enn jeg ser ut som. ← Men du er jo muskuløs og kompakt.
vixen Skrevet 30. september 2005 #29 Skrevet 30. september 2005 Husker det på friidrettsstevner på TV sto hvor høye og hvor mye utøverene veide. Damesprinterne med de musklene var rimelige lette mener jeg å huske.. men kanskje de var veldig lave...?
Gjest Gjesta Skrevet 30. september 2005 #30 Skrevet 30. september 2005 Det med vekt og størrelse er snodige greier. Det sies at for å gå ned en størrelse, så må man gå ned ca fem kilo. Det stemmer bra på meg. Jeg har alltid veid mer enn jeg har sett ut som, og mer enn kles-størrelsen tilsier. Etter at jeg fikk barn slanka jeg meg med mål å komme inn i mone gamle klær. Vi kan vel si jeg klarte det. Jeg er 167 høy, og endte på 60 kilo. Akkurat passe sier nok de fleste, men så lenge str 36 datt av meg og jeg enten måtte i barneavdelingen eller lete fram klær i 34, så sier det seg jo sjøl at jeg var skrapa. Jeg var nok "borderline-anorektiker" i den perioden, men jeg kan garantere at når jeg skjønte hvordan det lå an, så kom det kjapt på noen kilo. Uansett: Jeg skulle likt å hatt en forklaring på fenomenet.
Gjest gjest1 Skrevet 30. september 2005 #31 Skrevet 30. september 2005 du ser nok litt feitere ut enn du tror da ← Sikkert noen som ble litt fornærmet av denne, men ikke jeg faktisk. Jeg tror at jeg egentlig ser feitere ut enn jeg innbiller meg at jeg er, et slags forvrengt kroppsbilde. Egentlig føler jeg meg ikke veldig feit, men vekta sier noe annet. I tillegg skvetter jeg noen ganger av å se meg selv i helfigurspeil i butikker o.l: Hvem er den lubne jenta der, liksom? Meg?? what?? begynner å innse ett og annet nå da.
Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2005 #32 Skrevet 1. oktober 2005 Er ikke det bedre å veie mer enn man ser ut som enn som i mitt tilfelle: jeg veier mindre enn jeg ser ut som! Vekten lurer meg....viser et tall som er ok, men i virkeligheten ser man noe annet: fettet tyter ut.
Gjest z Skrevet 1. oktober 2005 #33 Skrevet 1. oktober 2005 Men du er jo muskuløs og kompakt. ← Nja, men muskler veier vel ikke SÅ mye heller (jeg er jo ikke akkurat noen bodybuilder )?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå