Cuba Skrevet 27. september 2005 #1 Skrevet 27. september 2005 Har merket dette veldig i det siste.. Og trodde faktisk før at det var på grunn av beinbygningen.. Men har lest at dette ikke stemmer.. så da lurer jeg da.. hva er det som gjør at to som ser ganske like ut veien forskjellig? Av nysgjerrighet har jeg spurt noen om hvor mye de tror jeg veier.. de sier alltid mindre enn jeg gjør.. Hva tror dere? Noen som har en teori? Kan det være på grunn av p-pillene? Har sluttet med de nå, så får jeg se.. Syns å kan ha hørt at pillene kan holde på væske eller noe.. stemmer dette?
Gjest Gjesta Skrevet 27. september 2005 #2 Skrevet 27. september 2005 Har du mye muskler, kanskje? Jeg veier garantert mer enn jeg ser ut, og har mye muskler, men relativt lav fettprosent.
hecuba Skrevet 27. september 2005 #3 Skrevet 27. september 2005 Du kan ha vann i kroppen(som kan skyldes p-piller. Ellers har både benbygning og muskelprosent mye å si for kroppsvekta.
Månekvinnen Skrevet 27. september 2005 #4 Skrevet 27. september 2005 Jeg vet ikke...men jeg har en veninne som er kjempetynn men som veier like mye som meg! ...og jeg er ikke tynn
Gjest Gjest_Cuba_* Skrevet 27. september 2005 #5 Skrevet 27. september 2005 Nei, har ikke noe spesielt med muskler nei! He he.. Men jeg har jo litt hofter og sånt da.. Samma hvor mye jeg veier egentlig.. kan sikkert være flere grunner til det som dere sa! Takk for svar
ashera Skrevet 27. september 2005 #6 Skrevet 27. september 2005 (endret) Jeg også veier mye mer enn jeg ser ut, og bruker en - to størrelser under det mange som er ti kilo mindre enn meg gjør. Får jo bare være glad det ikke er omvendt. Har alltid hørt på beinbygningforklaringen, jeg - hvor har du lest det ikke er noe i, og hva var begrunnelsen? Det sier jo seg selv at forutsatt lik beinmasse, vil kraftige bein veie mer enn spinkle? Si at et lårbein som måler, la oss si 9 cm i tverrsnitt, vil veie mer enn ett som err 7 cm tversnitt forutsatt lik beinmasse/kubikkcentimeter og lik lengde? Så den forklaringa vil jeg ikke helt avvise. Og til p-piller - mange får mer vann i kroppen av disse. Men har vi mye vann i kroppen, vil vi ikke bare veie litt mer, men også se mer oppblåst ut. Som Elphaba sier, muskler veier mer enn fett pr volumenhet. Så jeg heller til en kombinasjon av kraftige bein samt muskler for min egen del. Endret 27. september 2005 av hera
Gjest Gjest_Cuba_* Skrevet 27. september 2005 #7 Skrevet 27. september 2005 Leste det i In-side tror jeg det var.. Var en artikkel om hva som var sant og feil av myter.. Og dette var visst feil da.. men kan hende jeg misfortsto..
Gjest z Skrevet 27. september 2005 #8 Skrevet 27. september 2005 Tror du må ha misforstått - ellers er jo ikke akkurat Inside noen kunnskapskilde av de store. Tung beinbygning gir tyngre vekt enn lett beinbygning!
Gjest Gjesta Skrevet 27. september 2005 #9 Skrevet 27. september 2005 Det stemmer dette med beinbygningen - beina veier like mye om du har kraftig eller spe beinbygning - for det er bare fasongen på beinet som avgjør det om man en spe eller grov. Men det som også er tilfelle, er at man med grov/bred beinbygging har mer på "utsiden" beina, som igjen gjør at en grov beinbygging vil gi større kroppsvekt. Men det stemmer altså ikke at noen har tyngre bein/skjellett enn andre.
Gjest Gjesta Skrevet 27. september 2005 #10 Skrevet 27. september 2005 Men bein veier ikke så vanvittig mye i utgangspunktet at det vil gi de store utslagene på vekten...
Gjest Gjest Skrevet 27. september 2005 #11 Skrevet 27. september 2005 Ikke for å ødelegge tråden, men er det noen som vet hvor mye mer muskler veier i forhold til fett pr vol.enhet? Synes det er så rart at muskler ska være sååå mye tyngre...
:-) anna Skrevet 27. september 2005 #12 Skrevet 27. september 2005 Hehe Jeg er også sånn. Jeg tror det har med "massetetthet" å gjøre. Om man er fast i fisken eller ikke. Kanskje dårlig forklart men... Min far er på samme viset. Han er veldig kompakt. Selv om han er en stor mann er det ingenting som henger. Da jeg gifta meg veide jeg akkurat det jeg vil veie... men i følge BMI er jeg da overvektig. Og jeg har også fått kommentarer på at jeg veier mer enn jeg ser ut til. Senest da jeg var på første svangerskapskontroll. Legesekretæren trodde ikke det kunne stemme og ba meg om å gå på vekta en gang til.
vixen Skrevet 27. september 2005 #13 Skrevet 27. september 2005 Ikke for å ødelegge tråden, men er det noen som vet hvor mye mer muskler veier i forhold til fett pr vol.enhet? Synes det er så rart at muskler ska være sååå mye tyngre... ← Muskelmasse veier ca 15 - 20% mer enn fett.
Gjest Gjest Skrevet 27. september 2005 #14 Skrevet 27. september 2005 du ser nok litt feitere ut enn du tror da
Cuba Skrevet 27. september 2005 Forfatter #15 Skrevet 27. september 2005 du ser nok litt feitere ut enn du tror da ← Hvem sa du det til og hva mente du med det?
Gjest Gjest Skrevet 27. september 2005 #16 Skrevet 27. september 2005 Jeg er motsatt, veier mindre enn jeg ser ut. Har grov beinbygning som gjør at jeg ser større ut enn de med spinklere bygning, har ikke store muskler eller mye flesk. Kanskje du har en sped beinbygning med mer polstring av muskler og fett (sånn jeg gjerne ville hatt) Hvis du er fornøyd med kroppen din utenom hva den veier synes jeg du skal droppe veiingen. Det er vel ingen som egentlig bryr seg om hva andre veier - er det vel?
Cuba Skrevet 27. september 2005 Forfatter #17 Skrevet 27. september 2005 Nei, jeg veier meg egentlig mest for morro skyld jeg.. Også for å se om jeg klarer å gå ned litt.. Men henger meg ikke opp i vekta på den måten!
Gjest Gjesta Skrevet 28. september 2005 #18 Skrevet 28. september 2005 Nei, jeg veier meg egentlig mest for morro skyld jeg.. Også for å se om jeg klarer å gå ned litt.. Men henger meg ikke opp i vekta på den måten! ← Hvis du veier deg for å se om du klarer å gå ned, er du vel opptatt av vekta? Det du burde gjøre hvis du er i tvil, er å få foretatt en kroppsanalyse der du får svart på hvitt fordelingen av fett og muskler. Kvinner bør helst ikke ha noe særlig høyere fettprosent enn 25 (men heller ikke lavest mulig; husker ikke det eksakte tallet som anbefales).
Gjest Gjest_Cuba_* Skrevet 28. september 2005 #19 Skrevet 28. september 2005 Hvis du veier deg for å se om du klarer å gå ned, er du vel opptatt av vekta? Det du burde gjøre hvis du er i tvil, er å få foretatt en kroppsanalyse der du får svart på hvitt fordelingen av fett og muskler. Kvinner bør helst ikke ha noe særlig høyere fettprosent enn 25 (men heller ikke lavest mulig; husker ikke det eksakte tallet som anbefales). ← Sånn sett ja.. Men jeg henger meg ikke opp i vekta på en negativ måte om du skjønner.. Bruker på en måte bare vekta som hjelpemiddel. Tallet på vekta er ikke grunnen til at jeg vil ned.
Hilde Skrevet 28. september 2005 #20 Skrevet 28. september 2005 En venninne av meg og jeg bruker eksakt samme klesstørrelser, bortsett fra at hun må ha lengre bukser. Hun er ti cm høyere enn meg, og hofte, midje og brystmål er de samme. Allikevel veier jeg MER enn henne.. Mystisk. (Og jeg har IKKE muskler altså! )
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå