Gå til innhold

Reise til London i høstferien


Rosenrød

Anbefalte innlegg

Jeg skal en tur til London i starten av høstferien, og prøver å holde tunga beint i munnen når det gjelder hva jeg må fikse på forhånd. Alle som reiser er fullvaksinerte, men jeg er suikker på om vi likevel må ta en test rett før avreise fra Stavanger? Mener at jeg har lest noe av det før, men når jeg er inne og leser på UK government sine sider, står det ikke noe om dette? Det står kun at vi må booke tid for en day 2-test i London. Er det noen som nylig har reist til UK som kan opplyse meg? Vil gjerne ha tips om hvor i London det er greit å ta denne day 2-testen også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk for tips om testing, det så jo veldig enkelt og greit ut! Da får vi bestille test både før avreise og etter ankomst. Greit å slippe å gå til en teststasjon da:-)

Kan du si noe om hvordan det er i London nå, sånn ellers? Bruker en maske i butikker eller bare hvis en tar tube/taxi? Er det mindre mennesker enn hva som var vanlig før korona?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at Storbritannia ikke godkjenner 2 ulike vaksiner😔 Så hvis du feks har fått AZ og Pfeizer så er du ikke godkjent som fullvaksinert (men det jobbes nok med dette, så mulig det løser seg snart). 

Anonymkode: a8bc0...1c0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skulle dra til London i slutten av mnd, men valgte å droppe det. Ble så mye styr, og jeg har fått to forskjellige vaksiner.

Anonymkode: 9502d...554

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bor i London og livet er jo ikke tilbake sånn som det var.

Mye smitte, spriting, avstand og maske

Anonymkode: 3865d...8a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal bo sentralt i Soho og tenker å unngå tuben som fremkomstmiddel. Men har jo tenkt oss på litt shopping, så greit å vite om det da er vanlig med munnbind.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men;jeg har mulighet til å testes via jobb 72 timer før jeg skal reise. Prøvesvaret kommer da på helsenorge- vil det svare være fyldig ved innreise til UK? Ser at de krever at prøvesvaret viser kontaktinfo til laboratoriet. De tidligere testene som jeg har tatt og ligger på helsenorge har ikke kontaktinfo , kun navn på laboratoriet…

Anonymkode: 619d9...2be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Men;jeg har mulighet til å testes via jobb 72 timer før jeg skal reise. Prøvesvaret kommer da på helsenorge- vil det svare være fyldig ved innreise til UK? Ser at de krever at prøvesvaret viser kontaktinfo til laboratoriet. De tidligere testene som jeg har tatt og ligger på helsenorge har ikke kontaktinfo , kun navn på laboratoriet…

Anonymkode: 619d9...2be

Du må ha en attest på engelsk som oppfyller helt bestemte krav. Selv håper jeg britene snart kutter ut testingen av fullvaksinerte. Smitten faller der nå, tross at mange flere enn før testes. 

Anonymkode: 216de...1c7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du må ha en attest på engelsk som oppfyller helt bestemte krav. Selv håper jeg britene snart kutter ut testingen av fullvaksinerte. Smitten faller der nå, tross at mange flere enn før testes. 

Anonymkode: 216de...1c7

Ja, denne dag 2 testen håper jeg virkelig de snart dropper🙄. Ganske dyrt for en familie..:

Anonymkode: 619d9...2be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, denne dag 2 testen håper jeg virkelig de snart dropper🙄. Ganske dyrt for en familie..:

Anonymkode: 619d9...2be

Stort sett enda dyrere å ta test i Norge på forhånd. Men dag 2-testen forhindrer jo også i prinsippet lengre opphold. Jeg hadde i hvert fall ikke tatt sjansen på å bli til resultatet forelå. I verste fall tar det uker før man får negativ test igjen.

Anonymkode: 216de...1c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Stort sett enda dyrere å ta test i Norge på forhånd. Men dag 2-testen forhindrer jo også i prinsippet lengre opphold. Jeg hadde i hvert fall ikke tatt sjansen på å bli til resultatet forelå. I verste fall tar det uker før man får negativ test igjen.

Anonymkode: 216de...1c7

Heldigvis bare jeg som må testes på forhånd, men alle må ta dag 2 testen. Vi reiser hjem tidlig dagen etter test 2 -frister lite med karantene opphold til £ 2,200 pr.pers 😅😅

Anonymkode: 619d9...2be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kan si litt om hvordan det er i London for tiden? Er det færre folk i gater og butikker, eller er det som vanlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må du ikke to dager i karantene når du kommer til London, uansett om du er vaksinert eller ei? Mente jeg leste det 🤔

Anonymkode: af4ba...04f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Rosenrød skrev (2 minutter siden):

Nei, ikke når du er fullvaksinert. Må bare teste deg på dag 2.

Så bra! Mulig jeg leste det når Norge var gult eller rødt? 

Anonymkode: af4ba...04f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Rosenrød said:

Noen som kan si litt om hvordan det er i London for tiden? Er det færre folk i gater og butikker, eller er det som vanlig?

Det myldrer av folk i gatene, og smitten er på vei ned.

Anonymkode: 216de...1c7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...