Gå til innhold

Reise til London i høstferien


Rosenrød

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Det myldrer av folk i gatene, og smitten er på vei ned.

Anonymkode: 216de...1c7

Så kjekt å høre! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det forresten noen som vet om dt kan komme nye regler for innreise før den 6.10? Har prøvd å søke på nett, men finner ikke noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Rosenrød said:

Er det forresten noen som vet om dt kan komme nye regler for innreise før den 6.10? Har prøvd å søke på nett, men finner ikke noe.

Ja, så på nyhetene at det vurderes å droppe testing av fullvaksinerte og legge seg mer på linje med de fleste EU-land.

Anonymkode: 216de...1c7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, så på nyhetene at det vurderes å droppe testing av fullvaksinerte og legge seg mer på linje med de fleste EU-land.

Anonymkode: 216de...1c7

🤞🏻🤞🏻 . Tester meg gjerne før, men når man også må teste seg på dag 2, blir det veldig dyrt. Ser ut til at vi kommer til å bruke like mye på testing som på flybillettene🤦🏼‍♀️

Anonymkode: 619d9...2be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja, så på nyhetene at det vurderes å droppe testing av fullvaksinerte og legge seg mer på linje med de fleste EU-land.

Anonymkode: 216de...1c7

Oi, det hadde i så fall vært gode nyheter! Har du peiling på når dette skal tas stilling til?😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosenrød skrev (12 minutter siden):

Oi, det hadde i så fall vært gode nyheter! Har du peiling på når dette skal tas stilling til?😃

Leste akkurat at de skulle ta stilling til dette innen 01.10🤞🏻

Anonymkode: 619d9...2be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rosenrød skrev (22 timer siden):

Oi, det hadde i så fall vært gode nyheter! Har du peiling på når dette skal tas stilling til?😃

Leste akkurat at de skulle ta stilling til dette innen 01.10🤞🏻

Anonymkode: 619d9...2be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F.o.m 4 oktober trenger man ikke teste seg før innreise til England. F.o.m slutten av oktober vil fullvaksinerte som kommer fra grønne områder,  kunne testes med hurtigtesten istedenfor PCR på dag 2. Kommer til å være billigere.

https://news.sky.com

 

 

Anonymkode: 619d9...2be

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig å reise til London som uvaksinert?😌ikke en hyggetur, skal til lege. Turen har vært utsatt siden mars-20.

Anonymkode: 1dbbc...bd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Er det mulig å reise til London som uvaksinert?😌ikke en hyggetur, skal til lege. Turen har vært utsatt siden mars-20.

Anonymkode: 1dbbc...bd9

Ja, men da må man isolere seg. Isolasjonspakke koster over £ 2000.

https://www.gov.uk/guidance/red-amber-and-green-list-rules-for-entering-england#not-vaccinated

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Hvordan kan de se at man har fått to ulike vaksiner? På mitt vaksinesertifikat står bare moderna, som jeg fikk som dose nr 2. Selv om jeg fikk Pfizer som dose 1. Kommer det opp når man scanner qr-koden?

Drar til London over nyttår, håper inderlig at vi slipper noe styr med dette 😞

Da jeg dro til Hellas sist uke, kastet de knapt et blikk på koronapasset. Tror faktisk bare vi viste det ved innsjekking i Norge, til reiseoperatøren. Ikke i det hele tatt i Hellas.

Anonymkode: ba296...800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som man kan ha kombinasjon av to godkjente vaksiner nå, og ikke trenger to doser av den samme! Hvis jeg ikke tolker feil?

"2 dose vaccines

If you were vaccinated with a 2 dose vaccine (Moderna, Pfizer BioNTech, Oxford AstraZeneca, or a combination of them), you must have had both doses to be considered fully vaccinated for travel to the UK.

This applies in all cases, even if you’ve recently recovered from COVID-19 and have natural immunity.

Those who have had COVID-19 and have only had one dose of a 2 dose vaccine must follow the rules for unvaccinated arrivals.

Where 2 doses of a vaccine are required for a full course, you can:

mix 2 different types of vaccine from the above list, for example Oxford/AstraZeneca and Moderna

have the 2 vaccinations under 2 different approved programmes, for example Australia and Japan, UK and USA, France and Canada"

https://www.gov.uk/guidance/countries-with-approved-covid-19-vaccination-programmes-and-proof-of-vaccination

Anonymkode: ba296...800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må sette deg inn i hvilke krav Storbrittannia har til tilreisende. Kravene varierer fra land til land. Til Tyrkia, f.eks, trenger du ikke test hvis du er fullvaksinert.

Anonymkode: a1b0a...02e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linny111
On 10/20/2021 at 8:55 AM, AnonymBruker said:

Hvordan kan de se at man har fått to ulike vaksiner? På mitt vaksinesertifikat står bare moderna, som jeg fikk som dose nr 2. Selv om jeg fikk Pfizer som dose 1. Kommer det opp når man scanner qr-koden?

Drar til London over nyttår, håper inderlig at vi slipper noe styr med dette 😞

Da jeg dro til Hellas sist uke, kastet de knapt et blikk på koronapasset. Tror faktisk bare vi viste det ved innsjekking i Norge, til reiseoperatøren. Ikke i det hele tatt i Hellas.

Anonymkode: ba296...800

Jeg kjenner mange som har reist til Storbritannia de siste par mnd og jeg har gjort det selv. Ingen har trengt å vise noe i Storbritannia. Viste bare innreiseskjema ved innsjekk i Norge (man må bestille test i UK og få en kode for å kunne fylle ut innreiseskjema, så det er alt man trenger).

På innreiseskjemaet skal man svare hvor vidt man er vaksinert og i hvilket land. Tror ikke de spurte om man hadde fått samme dose.

 

Jeg skal egentlig til London på lørdag, men har blitt forkjøla 😪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linny111 skrev (1 time siden):

 

Jeg skal egentlig til London på lørdag, men har blitt forkjøla 😪

Oi, håper det går kjapt over!

Anonymkode: ba296...800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...