Gå til innhold

Hvor aktiv er jeg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jobber på sykehjem som ekstravakt, i snitt 4 vakter i uka. Noen uker har jeg 5 dager, andre uker har jeg bare 3 dager. 

Går tur 2-3 ganger i uken. I perioder hvor det er fint vær kan jeg gå nesten hver dag. Turene gir meg som oftest 6000+ skritt. En gang i blant kan jeg komme opp i 15000+ skritt. Får opp pulsen på alle turene, men ikke så ofte det blir maks. 

Trener styrketrening 2-3 ganger i uken. 

Sittestillende hjemme ellers. 

Anonymkode: 3fd8f...537

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonym373
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jobber på sykehjem som ekstravakt, i snitt 4 vakter i uka. Noen uker har jeg 5 dager, andre uker har jeg bare 3 dager. 

Går tur 2-3 ganger i uken. I perioder hvor det er fint vær kan jeg gå nesten hver dag. Turene gir meg som oftest 6000+ skritt. En gang i blant kan jeg komme opp i 15000+ skritt. Får opp pulsen på alle turene, men ikke så ofte det blir maks. 

Trener styrketrening 2-3 ganger i uken. 

Sittestillende hjemme ellers. 

Anonymkode: 3fd8f...537

Lett aktiv -  moderat aktiv. 
pass på å ikke bli for mye sittende hjemme, bør ha noe mere aktivitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer hverdagsmosjon eller legg til en treningsøkt, tenker jeg. Men hva er målet? Helse generelt, vektendring, annet? Det har også litt å si for hvilke aktiviteter du bør prioritere :)

og hva trives du med? Hvilke aktiviteter LIKER du best? Og hva er motivasjonen for å være i aktivitet? Hva får deg til å spørre om det er nok? Nok med tanke på hva? :)

og sammenlign deg kun med deg selv. Ta utgangspunkt i det du er nå og øk gradvis på aktivitetsnivået heller enn å gå all inn for dermed å falle av.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...