Gå til innhold

vurderer hekle et pledd til et par på 25....hadde du blitt glad for det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

(Med stramt mente jeg altså stramt i stilen), ikke et stramt pledd😆)

Anonymkode: c2098...489

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet hvor mye arbeid som ligger i et sånt teppe, så hadde blitt veldig glad. Hadde blitt overlykkelig om det var i farger jeg liker i tillegg. 

Anonymkode: 4a8ee...180

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic

Kanskje om det faller i smak at hun vil like det men et sjansespill. Menn bryr seg ikke om hekletepper. Det er en gave til henne i så fall. Det blir veldig mye jobb for å gamble på om det vil falle i smak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

hehe det var et ærlig svar :)  jeg kunne jo spurt de hvilket de ønsker....men liker å overraske. Vurderer et sikksakkpledd i grå,svart,hvit,beige..... men klart; smaken er som baken. TS

Anonymkode: 6bf88...dfe

De der med bestemorsruter er velig fine. bestemorsruter

Anonymkode: 94625...61c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, theTitanic said:

Kanskje om det faller i smak at hun vil like det men et sjansespill. Menn bryr seg ikke om hekletepper. Det er en gave til henne i så fall. Det blir veldig mye jobb for å gamble på om det vil falle i smak. 

Det kommer an på om det er et varmt teppe eller et pynteteppe

Anonymkode: 7d005...6ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

F*** så bortskjemte og snobbete folk er! Æsj.. Alt som er hjemmelaget blir jeg glad i . Blir mer glad i noe hjemmelaget med omtanke og jobb bak enn noe folk har bestillt på nett eller kjøpt på en butikk. Har alt jeg trenger men omtanken bak hjemmelagde ting er noe jeg setter høyt. 

Anonymkode: 66b81...f6f

For oss som gir bort noe vi lager er mye av omtanken å sørge for at det vi gir bort er noe mottaker faktisk vil ha. Det er ikke sånn at man må være takknemlig bare fordi en gave er hjemmelaget. Man er ikke bortskjemt og snobbet hvis man ikke setter pris på et hjemmehekla teppe. Kjempefint at du blir glad i alt som er hjemmelaga, men alle er ikke som deg.

Anonymkode: d3405...c70

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker said:

For oss som gir bort noe vi lager er mye av omtanken å sørge for at det vi gir bort er noe mottaker faktisk vil ha. Det er ikke sånn at man må være takknemlig bare fordi en gave er hjemmelaget. Man er ikke bortskjemt og snobbet hvis man ikke setter pris på et hjemmehekla teppe. Kjempefint at du blir glad i alt som er hjemmelaga, men alle er ikke som deg.

Anonymkode: d3405...c70

Realistisk sett, folk som har så snevre preferanser er gjerne like vanskelige når det gjelder kjøpte ting. Det enkleste (og tryggeste om en vil unngå fornærmet sutring) er å identifisere dem blant familie og venner og så unngå å gi dem gaver (;

Anonymkode: 7d005...6ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt kjempe glad for det.  Jeg er 27. Det ligger så mye arbeid i det at det hadde  blitt tatt vare på og brukt uansett farge. Men hvis de er kresne, så gå for en nøytral farge som  passer til alt. Hva med offwhite, eller grått bare ? Kan heller ha noen spennende detaljer på. 

Anonymkode: d1de1...0bc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne blitt glad for et hjemmelaga teppe. Jeg hekler selv og vet hvor mye tid man bruker på det.

Men har flere venninner som synes likt «bestemors firkanter» som man syr sammen til et «senge-teppe» er veldig fint. Og jeg gremmes litt med tanke på de 😅

Men et helt nøytralt teppe, kanskje litt mønster i det ved bruk av ulike masker. Det kunne vært fint. Men må være et mykt og godt teppe. Ikke slike ulltepper som kjennes ut som sandpapir 😅 har laget et selv, men det er ikke noe godt å ha på seg, så det ble degradert til å henge over og beskytte sofaen mot katteklør 😂

Anonymkode: 88b0e...61e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde blitt glad! Hekler selv og vet arbeidet som ligger bak. Ville nok likt det best om det var en nøytral farge og et enkelt mønster. Liker f.eks. ikke bestemorsruter noe særlig. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snabeltann skrev (20 timer siden):

Jeg hadde blitt veldig glad om det var i ull, ikke bomull. Super gave! Men er jo mye arbeid, så vær sikker på at de ønsker det ;)

Ja bruker bare kvalitetsgarn i ull:) ts

Anonymkode: 6bf88...dfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det kommer an på om det er et varmt teppe eller et pynteteppe

Anonymkode: 7d005...6ec

Ja det blir et teppe i godt ullgarn. ts

Anonymkode: 6bf88...dfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar og innspill alle sammen. Har satt prosjektet på vent....det tar maaaaaange timer å hekle et pledd,og er så usikker siden mange her inne ikke hadde ønsket det. ts

Anonymkode: 6bf88...dfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde blitt veldig glad, men er kanskje lurt å satse på litt nøytrale farger. Men du kjenner jo paret best.

Anonymkode: 35566...48d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som 25 år og nyinnflytta hadde jeg blitt gladere for å få noe interiør som er på moten, med mulighet for å bytte om det ikke faller i smak/feil farge

personlig så likte jeg ikke heklede pledd/duker etc. nå fem år senere hadde jeg likt det 😊 men teppe til stua - da kjøper jeg et mykt og behagelig som passer med stilen. 

Anonymkode: 33ca4...344

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde elsket det. Jeg fikk strikka pledd av ei tante for noen år siden, det er så godt å ha. Pledd er jo noe alle trenger liksom. Jeg er glad i retro og brukt da, så for meg hadde stilen passet fint. 

Men om de er sånne sære minimalist-folk som bare følger den trenden som er nå hvor alle skal ha svarte vegger, esenio-plakater, HM-vasen og minimalistiske tre-figurer er de kanskje veldig kresne på slike ting.

Anonymkode: 0108f...bd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hadde elska det da jeg var 25, og nå som ti år eldre 🥰 Uansett stil.

Anonymkode: 1be99...77e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer vel an på stilen. Kunne fint hatt ett heklet tepper med sånn sikksakk mønster i en farge som passer, men sånn typisk heklepledd med masse farger og bestemorruter hadde gått boden. 

Anonymkode: a48a4...c53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Det hadde vært en gave jeg hadde forstått hadde ligget mye energi i, men det er nok ikke en gave jeg ville ønsket å ha. Handler ikke om bortkjemthet, men heller at det mest sannsynligvis ikke ville falt i stil. Jeg ønsker å kjøpe så lite som mulig, også for miljøet. Å få en sentimental gave en føler en ikke kan kaste/ev. bytte ut i butikk med noe som faktisk faller i smak synes jeg faktisk er stressende å forholde meg til. Med mindre jeg har gitt uttrykk for at jeg ønsker meg et pledd i den stilen. Å være redd for å såre personen som i det hele tatt har giddet å bruke så lang tid.

Om du bestemmer deg for at du vil gjøre det bør du legge inn research på hva slags stil personen har, hvilke farger som passer. Er det en person med moderne stil, og ikke de typiske retro møblene som er inne nå så ville jeg prøvd å lage et så moderne uttrykk som mulig. Så ville jeg prøvd å se om personen har interesse av den stilen du planlegge ri pledd. Ved for eksempel å vise et bilde å spørre om de synes slike pledd er fine? Hvis de spør hvorfor du spør så kan du jo bare si at du selvs synes de er fine.

Anonymkode: a81dc...d27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...